دین‌داری مقطعی بیهوده است/راه‌های حفظ معنویت رمضان


دین‌داری مقطعی بیهوده است/راه‌های حفظ معنویت رمضان

آیت‌الله مجد با بیان اینکه باید حالت معنوی ماه رمضان را در جامعه و افراد حفظ کنیم، گفت: دین‌داری مقطعی بیهوده است، وقتی انسان می‌تواند در ماه رمضان دین‌دار باشد چرا پس از آن دین‌دار نباشد. ما معمولا از فریب‌های شیطان غافل هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «مجد» در مسجد جامع غدیر (واقع در سه راه ضرابخانه) به سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند از هر مهربانی و مهربان‌تر است، ما به جای ترس از خدا باید از گناهان خود بترسیم که عقوبت آن دامن ما را خواهد گرفت.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ما حق نداریم غیبت کرده یا آن را بشنویم، تصریح کرد:‌ تنفر از گناه و علاقه به ارتباط با خدا بعد از ماه مبارک رمضان نشان از آن دارد که حال و هوای این ماه در وجود ما باقی مانده است بنابراین مراقب فریب و نفوذ شیطان باشید که این حالت را از شما نگیرد.

آیت‌الله مجد با بیان اینکه باید حالت معنوی را در جامعه و افراد حفظ کنیم، اظهار کرد: ما معمولا از فریب‌های شیطان غافل هستیم، در طول تاریخ بزرگان و مومنان زیادی را فریب داده است، از جمله این فریب خوردگان طلحه و زبیر دست راست امیرمومنان امام علی(ع) بودند که دشمن ایشان شدند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از اقدامات شیطان برای انجام گناه، وعده توبه است، ابراز کرد: عمرسعد با وعده شیطان در توبه از کشتن امام حسین(ع) تصمیم گرفت آن حضرت(ع) را به شهادت برساند در حالی که معمولا چنین افرادی موفق به توبه نمی‌شوند و برخی گناهان حتی در توبه را هم به روی انسان می‌بندد.

وی افزود:‌ در ماه رمضان انس با قرآن، دعا و برنامه‌های معنوی داشتیم آنها را حفظ کنیم و به ویژه قرائت قرآن را صرفا به ماه رمضان اختصاص ندهیم، باید همیشه با قرآن انس داشت، خداپرستی و انس با قرآن صرفا فقط برای ماه رمضان نیست، بلکه ماه رمضان تمرین بندگی الهی است که خداپرستی و انس با قرآن خود را بیشتر تقویت کرده و پس از آن ادامه دهیم.

آیت‌الله مجد با بیان اینکه ما باید در ماه رمضان تمرین بهتر شدن در معنویت را داشته باشیم، تاکید کرد: دینداری مقطعی بیهوده است، وقتی انسان می‌تواند در ماه رمضان دیندار باشد چرا پس از آن دیندار نباشد، ماه رمضان تمرین دینداری است.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد:‌ در ماه رمضان گرسنگی و تشنگی را تحمل می‌کنیم پس از آن دچار اسراف در خوردن نشویم، طبق آیات قرآن انسان می‌تواند بخورد و بیاشامد اما نباید اسراف کند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی