مهم‌ترین رویداد هفته برای طلا و دلار


مهم‌ترین رویداد هفته برای طلا و دلار

طلا بهترین قیمت خود ظرف بیش از یک‌سال گذشته را در روز جمعه تجربه کرد و براساس جدیدترین نظرسنجی کیتکو، کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت اعتقاد دارند که این جریان افزایش قیمت در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش بنکر (Banker)، فلز زرد با ادامه تنش تجاری بین ایالات متحده و دیگر شرکای تجاری این کشور ازجمله چین، اتحادیه اروپا، کانادا و برخی دیگر از کشورها) همچنین در ادامه افزایش نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد اقتصادی جهان حمایت شده است. در نتیجه بازار‌ها با درصد بالایی انتظار دارند که تا قبل از پایان فصل تابستان، شاهد کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو باشند. حمله به دو نفتکش در خاورمیانه هم مورد دیگری بود که به جریان خرید کمک کرد و هر زمان که بازارها به سمت بالا جهشی دارند، آنها در واقع جریان‌های افزایشی تکنیکال را شکل می‌دهند.
در نظر سنجی این هفته ۲۲ نفر از کارشناسان وال‌استریت‌ شرکت کرده بودند. از این مجموع، ۱۶ نفر، معادل ۷۲ درصد اعتقاد داشتند طلای هفته آینده بازاری افزایشی دارد و برای هر دو بازار کاهشی یا خنثی، به‌طور مساوی ۳ رای، معادل ۱۴ درصد وجود داشت.همزمان ۵۵۸ نفر از سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کردند که مجموع ۳۸۹ نفر، معادل ۷۰ درصد اعتقاد داشتند بازار هفته آینده افزایشی است. ۱۲۲ نفر، معادل ۲۲ درصد بازار هفته آینده را کاهشی می‌دیدند و ۴۷ معامله‌گر باقی‌مانده، معادل ۸ درصد، بازار را خنثی پیش‌بینی کردند.
در نظر سنجی انجام شده برای هفته‌ای که گذشت، مین استریتی‌ها و وال استریتی‌ها به بازار افزایشی اعتقاد داشتند. آنها درست پیش‌بینی کرده بودند و طلای بازار کامکس در مبادلات پایانی در سطح ۱۳۵۱ دلار قرار داشت و برای هفته رشدی ۴/ ۰ درصدی داشت. بهترین رقم قرارداد طلا در بازار جمعه، ۱۳۶۲ دلار در هر اونس، بهترین قیمت طلا از آوریل ۲۰۱۸ بود. در حال حاضر طلا از افزایش نقش مکان امن سرمایه خود در حال سود بردن است، از سوی دیگر نرخ بهره واقعی باعث سرکوب افزایش تقاضای اوراق خزانه‌داری شده که یک پیشرفت افزایشی برای دارایی‌های بدون سود‌دهی مانند طلا است. در حالی‌که قیمت نفت تحت تاثیر افت تقاضا در حال کاهش است، طلا ثابت کرده که انعطاف‌پذیر است و نشان داد که توانایی بیشتری نیز دارد و اخیرا رشد قابل توجهی ثبت کرده است. یک مدل تحلیلی طلا بر پایه قیمت نفت برنت، نرخ واقعی بهره در بازه ۱۰ ساله، یورو و ین ژاپن نشان می‌دهد که از اوایل مارس فلز زرد به روند افزایشی وفادار بوده است. آن مدل تحلیلی نشان می‌دهد که طلا طی هفته آینده باید به بالای رقم‌های ابتدای روز مبادلات جمعه، ۱۳۶۰ دلار در هر اونس صعود کند. نقره هم با پیروی از این جریان، باید بالای ۱۵ دلار در هر اونس مبادله شود.
بنابر برخی از تحلیل‌ها، فدرال رزرو در نشست هفته آینده زمینه‌سازی در مورد کاهش نرخ بهره جولای را انجام نخواهد داد. به‌نظر می‌رسد برخی از سرمایه‌گذاران در بازارهای مختلف و نه تنها بازار طلا، بدون درنظر گرفتن جوانب دیگر به وقوع پیوستن یک احتمال را قطعی می‌دانند. اگر فدرال رزرو برنامه‌ای برای کاهش نرخ بهره جولای نداشته باشد، آن اتفاق باعث تغییر دراماتیک احساسات بازارها خواهد شد.در حالی‌که طلا روز جمعه به سمت بالا جهش داشت، اما‌و‌اگرهای فدرال رزرو و لحن داویش (کبوتری) را که برخی از سرمایه‌گذاران امید به آن دارند، نداشته باشد، آن‌زمان دلار می‌تواند دوباره به سطوح بالاتر برگردد.

مهم‌ترین رویداد هفته برای طلا و دلار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات