ضریب نفوذ اینترنت روستاهای سمنان به 97 درصد افزایش می یابد


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در روستاهای بالای 20 خانوار سمنان، با اجرای طرح های توسعه ای، تا پایان سال 98 به 97درصد می رسد. به گزارش فاوانیوز به نقل از ایرنا، مسعود میررضایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون بیش از 60 درصد روستاهای بالای 20 خانوار سمنان از ظرفیت اینترنت پرسرعت بهره مند...

ضریب نفوذ اینترنت روستاهای سمنان به 97 درصد افزایش می یابد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار سمنان، با اجرای طرح های توسعه ای، تا پایان سال ۹۸ به ۹۷درصد می رسد.

به گزارش فاوانیوز به نقل از ایرنا، مسعود میررضایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون بیش از ۶۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار سمنان از ظرفیت اینترنت پرسرعت بهره مند هستند که با برنامه ریزی اصولی و حمایت مسئولان این رقم تا پایان امسال افزایش چشمگیری می‌یابد.
وی با بیان اینکه استان سمنان دست کم ۲۸۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد، خاطر نشان کرد: اینترنت یکی از ظرفیت‌های مهم توسعه جوامع روستایی است که با اجرای طرح‌های از این دست می‌توان برای جلوگیری از مهاجرت و تثبیت جمعیت در این جوامع اقدام کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان ادامه داد: یکی از دلایل افزایش سالمندی جوامع روستایی و فرار جمعیت، توجه نکردن به زیرساخت‌ها است، که با افزایش ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت می‌توان ظرفیت رونق تولید و اشتغال در این مناطق را فراهم کرد.
میررضایی اضافه کرد: اکنون ۷۵ درصد از روستاهای سمنان زیرپوشش اینترنت پهن باند هستند که با برنامه ریزی اصولی تا پایان سال این رقم هم افزایش می‌یابد.
وی تصریح کرد: اینترنت و مخابرات مکمل اجرای توسعه‌ای در بخش مشاغل خرد و خانگی است و هنرمندان می‌توانند با استفاده از این ظرفیت در تبلیغ محصولات تولیدی در فضای مجازی اقدام کنند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: زیرساخت دولت الکترونیک در استان سمنان به معنی واقعی فراهم است و مسئولان با توجه به این ظرفیت‌ها می‌توانند برای افزایش اشتغال و رونق اقتصادی گام بردارند.
۳۶۰ هزار و ۳۱۰ مشترک تلفن ثابت، و ۱۲۰ سامانه پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد و بیش از ۹۵ دفتر خدمات ارتباطی در مناطق روستایی ارائه خدمات می‌کنند و اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک تلفن همراه در استان فعالیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد