دروغ‌پردازی رسانه‌های بیگانه علیه قوانین ایران


دروغ‌پردازی رسانه‌های بیگانه علیه قوانین ایران

تبلیغات سوءِ رسانه‌ای علیه کشور ما بوسیله مخالفان ملت ایران تا جایی پیش رفته که حتی به دروغ‌پردازی درباره قوانین ما هم دست می‌زنند.

اتاق خبر 24:

با مصوبه مجلس شورای اسلامی، بر مبنای استفتاء از رهبر معظم انقلاب، در سال 87 ، ماده 946 قانون مدنی که در زمان حاکمیت رژیم سابق تصویب شده بود و ارث زن از شوهر را محدود به اموال منقول شوهر می‌کرد، اصلاح شد و از سال 87 به بعد زن از همه اموال شوهر ارث می‌برد.

پرسش مخاطب درباره نحوه ارث بردن زن از شوهر این است:

سلام. یکی از رسانه های بیگانه چند روز پیش در برنامه‌ای اعلام کرد زنها در ایران فقط از اموال منقول همسرشان ارث می‌برند؛ درحالیکه مرد از کل اموال زن ارث می‌برد؛ آیا این درست است؟
پاسخ کارشناسان :
متاسفانه تبلیغات سوءِ رسانه‌ای علیه کشور ما بوسیله مخالفان ملت ایران تا جایی پیش رفته که حتی به دروغ‌پردازی درباره قوانین ما هم دست می‌زنند. آنچه شبکه بی‌بی‌سی مطرح کرده، مربوط به قانونی است که در رژیم گذشته حاکمیت داشته. پیش از پیروزی انقلاب، زن به استناد ماده ۹۴۶ قانون مدنی فقط از اموال منقول (هر چیزی که از شوهر باقی مانده بود) ارث می‌برد و در اموال غیرمنقول (ساختمان و زمین) سهمی به او نمی‌رسید؛ اما پس از ۷۰ سال از تصویب این قانون، مجلس شورای اسلامی بر مبنای استفتاء از رهبر معظم انقلاب، آن ماده قانونی را اصلاح کرد که براساس آن زن از قیمت اموال غیرمنقول شوهر از جمله عرصه و اعیان - ساختمان و زمین - ارث می‌برد.
در ماده ٩٤٦ اصلاحی مصوب ١٣٨٧ قانون مدنی آمده است؛ زوج از تمام اموال زوجه ارث می‌برد و زوجه در صورت فرزنددار بودن زوج یک هشتم از عین اموال منقول و یک هشتم از قیمت اموال غیرمنقول اعم از عرصه و اعیان ارث می‌برد. در صورتی که زوج هیچ فرزندی نداشته باشد، سهم زوجه یک چهارم از کلیه اموال به ترتیب فوق است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری زنی که مرد مُرده را برای ضامن شدن به بانک آورده بود/ تصاویر