فرهاد مجیدی باعث رفتنم نشد ؛ استقلال با جذب سرمربی اینتر کار بزرگی کرد


سهراب بختیاری زاده در مورد تیم ملی امید و استقلال به صحبت پرداخت. نوشته فرهاد مجیدی باعث رفتنم نشد ؛ استقلال با جذب سرمربی اینتر کار بزرگی کرد اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

فرهاد مجیدی باعث رفتنم نشد ؛ استقلال با جذب سرمربی اینتر کار بزرگی کرد

سهراب بختیاری‌زاده : قبل از حضور فرهاد از تیم ملی امید جدا شدم
نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۲:۳۶
فرهاد مجیدی باعث رفتنم نشد ؛ استقلال با جذب سرمربی اینتر کار بزرگی کرد

سهراب بختیاری زاده در مورد تیم ملی امید و استقلال به صحبت پرداخت.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

سهراب بختیاری‌زاده مربی تیم ملی امید و پیشکسوت باشگاه استقلال از این تیم خداحافظی کرد تا شایعات زیادی درخصوص علت این ماجرا منتشر شود. بدون مقدمه بیشتر در این خصوص صحبت‌مان را با پیشکسوت آبی پوشان آغاز کردیم و درخصوص مسائل دیگر نیز با وی به گفت‌وگو پرداختیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

ابتدا از قطع همکاری با امیدها مصاحبه را آغاز کنیم؟

تقریبا قبل از اینکه اسم فرهاد مجیدی مطرح شود با آقای استیلی صحبت کرده و برای قطع همکاری به این جمع‌بندی رسیدیم.

پس این موضوع ربطی به حضور مجیدی در تیم امید ندارد؟

اصلا، به هیچ عنوان.

یعنی هر مربی دیگری هم می‌آمد این تصمیم را می‌گرفتید؟

درست است، فرقی نمی‌کرد. من با فرهاد در تماس بودم و هستم و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. در این خصوص با فرهاد و حمید استیلی صحبت کردم. قبل از اینکه اسم فرهاد مطرح شود، بحث رفتنم مطرح شد و در این خصوص از مدیر تیم اجازه گرفته و برای این چند ماه حضور در تیم امید نیز از وی به خاطر زحماتی که کشیدند تشکر کردم. بحث آمدنم یا نیامدنم مربوط به فرهاد نبود و بعد از آن بر حسب احترام و رفاقتی که با فرهاد دارم با وی تماس گرفته و با هم صحبت کردیم.

البته مجیدی هنوز رسما سرمربی تیم امید نشده است.

به هر حال مهم‌ترین گزینه محسوب می‌شود. به همین دلیل در صحبت‌هایم او را مجاب کردم تا در خدمت تیم ملی امید نباشم.

از این جهت روی این موضوع اصرار می‌کنم چون در فضای مجازی این‌طور عنوان شده بود که حاضر نیستید دستیار مربی تازه‌کاری مثل مجیدی شوید؟

واقعا این‌طور نیست. به شما قول می‌دهم قبل از اینکه اسم فرهاد عزیز مطرح شود من کارم با تیم امید تمام شده بود. می‌توانید از آقای استیلی بپرسید. در فوتبال نه سن و سال برایم ملاک است و نه شرایط مطرح بودن نام. امر مهم در فوتبال برایم این است که دست‌به‌دست هم دهید تا با رعایت مسائل فنی و انضباطی، به موفقیت برسید ولی بنا به دلایلی که شخصی است و خودم صلاح دیدم، قبل از حضور فرهاد، هماهنگ کردم و از این تیم جدا شدم. بنابراین بحث فرهاد یا هیچ اسم دیگری نبود.

مجیدی بدون کارنامه و سابقه بلند مربیگری می‌تواند امیدها را راهی المپیک کند؟

در فوتبال مربیان بزرگ هم یک روزی بی‌نام و نشان بودند و زمانی که به آنها شانس دادند، آمدند و خودشان را مطرح کردند. این از خاصیت‌های فوتبال است که اگر به شما فضا بدهند و خودتان شرایط و تجربه داشته باشید، می‌توانید کارهای بزرگ انجام دهید و این موضوع ربطی به سن و سال ندارد. فرهاد بدون تردید می‌تواند آینده خوبی در حوزه مربیگری داشته باشد و به این موضوع شک ندارم و حقیقتا مجیدی این موضوع را در چند بازی که وی روی نیمکت استقلال به‌عنوان سرمربی حضور داشت، نشان داد. به شخصه به او گفتم که انتظار نداشتم تا این اندازه در استقلال در مسائل فنی و انضباطی قوی کار کند.

اما از لحاظ شخصیتی با صحبت‌هایش یک مقدار باثبات نشان نداد.

به این موضوع کاری ندارم و در ریز مصاحبه‌های او نبودم اما چیزی را که در استقلال دیدم، او روی مسائل انضباطی و اینکه بازیکنان ارزش پیراهنی که می‌پوشند را بدانند؛ اصرار داشت. او با بازیکنان بی‌انضباط ازجمله همام و سایرین که بی‌نظمی می‌کردند شجاعانه ایستاد ضمن اینکه در مسائل فنی نیز تیمش بد بازی نکرد هرچند که برای مسائل فنی زمان می‌برد تا یک مربی بخواهد تفکراتش را به تیم دیکته کند اما در کل فرهاد فراتر از آن چیزی که احساس می‌کردم برای استقلال سرمربیگری کرد.

پس چرا مدیریت استقلال برای فصل بعدی به مجیدی اطمینان نکرد؟

تصمیم مدیریت به خودشان مربوط است اما فرهاد آینده خوبی در انتظارش است و شانس بسیار خوبی به او در تیم امید دادند. البته رفتن به المپیک یک بخش کار و موفقیت است، در بخش دیگر او می‌تواند تجربه کسب کرده و می‌تواند آن چیزهایی که یاد گرفته است را به نحواحسن در تیم امید پیاده کند. به نظرم اگر در این مسیر به فرهاد مجیدی کمک کنند، حتما می‌تواند موفق باشد، اما این تفکر که یک مربی چون سابقه ندارد، نمی‌تواند موفق باشد کاملا اشتباه است. مربیان بزرگ هم یک روزی بی‌تجربه بودند اما به آنها اطمینان کرده و شانس دادند.

شنیده می‌شود فدراسیون فوتبال از تیم امید قطع امید کرده و حالا می‌خواهد این تیم را مجالی برای آزمون و خطا قرار دهد.

اینکه بگوییم مهم نیست حرف منطقی‌ای نیست، اما فکر می‌کنم چه فرهاد و چه هر مربی دیگری انتخاب می‌شد به یک اندازه برای صعود به المپیک شانس داریم.

البته زمان کرانچار هم از این تیم حمایت نمی شد.

کمبود بود اما تلاش می‌شد هم اردوها و هم بازی‌های دوستانه خوبی برگزار کنیم و به اعتقاد من اردوی خوبی را برای مرحله اول مقدماتی برگزار کردیم. در یک برهه زمانی که تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا آماده می‌شد، تیم امید دچار بی‌نظمی شده بود که آن هم طبیعی بود اما در مجموع تلاش و اراده‌ای که برای حمایت از امیدها می‌شد در حد نرمال بود و امیدوارم طی ماه‌های آینده نیز این تلاش‌ها و حمایت‌ها نیز ادامه داشته باشد.

این تیم می‌تواند المپیکی شود؟ تیم‌های قبلی از این تیم بهتر بودند و به المپیک صعود نکردند.

این تیم شانس دارد. من با این تیم زندگی کردم. آنها فوق‌العاده هستند و شک ندارم آنها می‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند. بازیکنان این تیم از یادگیری و تلاش کردن سیر نمی‌شوند و عاشق فوتبال هستند. امیدوارم قدر این جوان‌ها و تیم امید را بدانیم و به فرهاد کمک کنیم. بودن اسم‌ها مهم است اما مهم‌ترین موضوع موفقیت تیم امید است.

به استقلال برسیم. هوادار نگران وضعیت این تیم است. برای خروج از این وضعیت چه باید کرد؟

درست است اما این خیلی خوب است که یک سرمربی مطرح که سابقه حضور در اینترمیلان ایتالیا را دارد به‌عنوان سرمربی استقلال انتخاب شده است. این یک اتفاق بزرگی است که استقلال توانسته سرمربی تیمی مثل اینتر را جذب کند. به نظرم از الان کار مدیریت سخت‌تر می‌شود چون آنها باید حرفه‌ای‌تر رفتار کنند و به او کمک کنند تا کمبودها، به‌هم ریختگی‌ها و مشکلات برطرف شود. این تیم چندین سال است که همدلی‌اش از بین رفته و قهرمان نمی‌شود و فکر می‌کنم اگر سخت تلاش شود، با یک اتحاد بین مدیریت، کادر فنی و بازیکنان استقلال می‌تواند امسال قهرمان شود.

بحث درباره قرارداد استراماچونی زیاد است.

به شخصه اعتقادی به این مساله ندارم که روی قرارداد مربیان بزرگنمایی شود. فوتبال ورزش بزرگی است و جایگاه رفیعی در جامعه دارد و هرچقدر برای این رشته ورزشی هزینه کنیم، کم است، البته به شرطی که ریخت و پاش نشود. از سوی دیگر آوردن مربیان بزرگ به شرطی که در کنار اسم و رسم‌شان به خوبی هم کار کنند، می‌تواند به فوتبال‌مان کمک زیادی کند هرچند که باید شرایط و امکانات حرفه‌ای را نیز برای آنها فراهم کرد. در کل اعتقادی به این موضوع ندارم که قرارداد یک مربی چقدر است و اینکه بخواهیم قراردادها را مقایسه کنیم که استرا چقدر می‌گیرد یا برانکو. چیزی که باید برایمان مهم باشد این است که در فوتبال با مدیریت درست هزینه کنیم تا حضور این مربیان برایمان سودمند باشد.

تیم ملی با ویلموتس چطور بود؟

در این تیم اراده‌ای را می‌بینم تا تیم ملی هجومی بازی کند ضمن اینکه مالکیت توپ نیز بیشتر در دستور کار قرار گرفته است. هرچند زود است بخواهیم سرمربی جدید را قضاوت کنیم اما او امیدوارکننده ظاهر شد و احساس می‌شود می‌خواهد خیلی سریع شکل فوتبال تیم ملی را تغییر دهد که البته این موضوع زمانبر است. در بازی با کره‌جنوبی شجاعانه بازی کردیم و موقعیت‌های زیادی را ایجاد کردیم. در کل فکر می‌کنم باید به ویلموتس زمان بدهیم و ان‌شاءالله تیم ملی از این هم بهتر خواهد شد.

تیم بعد‌ی‌تان را انتخاب کرده‌اید؟

این موضوع مشخص نیست. الان فقط در کنار پدر و مادرم استراحت می‌کنم. در هفته آینده باید قلب مادرم جراحی شود. الان تنها دغدغه‌ام همین است و از مردم می‌خواهم برای مادرم دعا کنند.

اگر استقلال بخواهد دستیار سرمربی جدید این تیم می‌شوید؟

به هر حال در استقلال بودن برای هر بازیکن و مربی افتخار بزرگی است. این تیم را عاشقانه دوست دارم اما این دلیل نمی‌شود که این‌طور فکر کنیم که با وجود ما، استقلال موفق شود. حتی اگر ما هم نباشیم با تمام وجود آروز می‌کنم این تیم موفق باشد.

با شما مذاکره‌ای نشده است؟

خیر.

فرهیختگان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال ملی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو