پوگبا - منچستریونایتد؛ آخر این داستان به کجا می‌انجامد؟


پوگبا - منچستریونایتد؛ آخر این داستان به کجا می‌انجامد؟

پل پوگبا عنوان کرده به دنبال چالش جدیدی در محیطی جدید است.

پل پوگبا عنوان کرده به دنبال چالش جدیدی در محیطی جدید است.

به گزارش وبسایت نود، هرچقدر در هفته های اخیر شایعه در مورد آینده پل پوگبا شنیده می شد، شاید با اعلام رسمی این بازیکن فرانسوی برای تجربه یک چالش جدید، این شایعات رنگ واقعیت به خود گرفت.

حدود چند ماه قبل بود که رابطه پوگبا و مورینیو در الدترافورد به حد کافی خراب شده بود تا سرمربی پرتغالی این ستاره فرانسوی را مکرراً از ترکیب تیم کنار بگذارد و به دیگر بازیکنان اعتماد کند. شرایط طوری پیش می رفت که همگان تصور می‌کردند ژانویه 2019 پل پوگبا منچستریونایتد را ترک خواهد کرد. اما چند روز مانده به شروع سال جدید میلادی، مورینیو شغلش را از دست داد.

پوگبا - منچستریونایتد؛ آخر این داستان به کجا می‌انجامد؟

رفتن مورینیو از یک سو و تصمیم اوله گونار برای در محوریت قرار دادن تیمش بر اساس پل پوگبا، موجب تولد دوباره این بازیکن خوش تکنیک در الدترافورد شد. پل پوگبا در هفته های اول حضور اوله گونار در منچستر، ستاره بی بدیل تیمش بود، اما درخشش او و یونایتد کم کم رنگ باخت و در این میان مصاحبه ای از سوی پوگبا، باز هم آینده وی را در الدترافورد در هاله ای از ابهام قرار داد. چند ماه قبل بود که پل پوگبا در مصاحبه با یک رسانه عنوان کرد؛ بازی کردن در رئال مادرید و تحت نظر زیدان، رؤیای هر بازیکنی است.

در آن زمان، هنوز موعد نقل و انتقالات فرا نرسیده بود، پل پوگبا عنوان کرد فقط از خواسته اش صحبت کرده و اوله گونار نیز از تمایلش برای حفظ ستاره فرانسوی صحبت کرد و تاکید داشت که پل پوگبا از حضور در الدترافورد خوشحال و راضی است. اما فصل برای یونایتد بد تمام شد. تیم در دوازده مسابقه آخر خود تنها 2 برد کسب کرد، وداعی تلخ با لیگ قهرمانان داشت، از جام حذفی کنار رفت و حتی سهمیه لیگ قهرمانان را هم نگرفت، تمام اینها دوباره شایعات خروج پوگبا را تقویت کرد.

پوگبا - منچستریونایتد؛ آخر این داستان به کجا می‌انجامد؟

حالا سه سال از انتقال رکوردشکن پوگبا با مبلغ 89.3 میلیون پوند به منچستریونایتد می گذرد و برای نخستین بار این بازیکن فرانسوی به طور علنی از تمایلش برای ترک الدترافورد صحبت کرده است. البته دوازده ماه قبل وقتی هنوز تازه رابطه میان او و مورینیو در حال تخریب شدن بود، پل پوگبا به صورت مخفیانه از علاقه اش برای انتقال به بارسلونا صحبت کرده بود ولی یونایتد در آن زمان تأکید کرد که ستاره اش به هیچ وجه فروشی نیست.

پوگبا - منچستریونایتد؛ آخر این داستان به کجا می‌انجامد؟

پوگبا وقتی تنها 19 سال داشت، به دلیل آنچه فرصت کم بازی عنوان می شد، منچستریونایتد را با قراردادی آزاد ترک کرد، او برای حضور در ترکیب اصلی و خودنمایی، راهی یوونتوس شد و چهار فصل موفق را در سری آ سپری کرد. 6 جام مختلف به همراه دو سوپرجام، دستاورد حضور 4 ساله او در تورین بود. پوگبا بعد از انتقال به یونایتد در سال 2016، تنها موفق به کسب دو جام شده است. دوران سه ساله حضور دوم او در یونایتد، از نظر آماری شبیه به همان دوران یوونتوس است.

پوگبا - منچستریونایتد؛ آخر این داستان به کجا می‌انجامد؟

البته با این تفاوت بزرگ که، او در زمان انتقال به یوونتوس تنها یک جوان مستعد بود که بدون پرداخت حتی یک پوند، خریداری شده بود. اما پوگبای 2016، گرانقیمت ترین بازیکن جهان بود، پوگبایی که دو سال بعد قهرمانی جهان را یدک می کشید، بنابراین طبیعی بود که انتظارات از او بیشتر باشد. دوران حضور او در یونایتد چنانچه که خود نیز در مصاحبه اخیرش عنوان کرده است؛ شامل لحظات خوب و بد بوده، پستی و بلندی، افت و خیز. با تمام اینها، پوگبا معتقد است فصل قبل بهترین فصل دوران فوتبالش رقم خورده است و حالا به همین خاطر در پی چالش جدیدی است.

اما آیا او راست می گوید؟

هم آری هم خیر. آمارها درست می گویند. پل پوگبا فصل قبل در 47 بازی برای یونایتد در تمام مسابقات، موفق به زدن 16 گل شد. او در هیچ فصلی از آمار 10 گل پا را فراتر نگذاشته بود. در عین حال پوگبا فصل قبل، بهترین گلزن، بهترین پاسور یونایتد در لیگ برتر بود و در چندین فاکتور از جمله بیشترین شوت درون چارچوب، بیشترین خلق موقعیت، بیشترین بازپس گیری توپ، بیشترین برد در نبردهای فردی و بیشترین پاس در یک سوم هجومی، بهترین بازیکن یونایتد بود.

پوگبا - منچستریونایتد؛ آخر این داستان به کجا می‌انجامد؟

اما آیا تمام اینها برای بازیکنی در حد و اندازه پوگبا کافی است؟ احتمالاً خیر. در شرایطی که انتظار می رفت این ستاره فرانسوی در اوج دوران بازی خود بتواند رهبر خط میانی یونایتد باشد، اما بارها در فصول قبل عملکرد پرنوسان وی مورد انتقاد رسانه ها و کارشناسان قرار گرفت. حتی فصل قبل نیز در بهترین فصل پوگبا از نظر آماری، او یک ماه فوق العاده را سپری می کرد و بعد ممکن بود 2 ماه افتی شدید داشته باشد. همچنین عملکرد و اثرگذاری او در بازی های بزرگ بارها مورد انتقاد قرار گرفت.

آینده چه خواهد شد؟

در هر صورت حالا پل پوگبا به صورت علنی عنوان کرده مایل است الدترافورد را ترک کند. موضع یونایتد هنوز به طور رسمی مشخص نیست، فعلاً یونایتد دست بالا را دارد. آنها دو سال دیگر با این بازیکن قرارداد دارند و این قرارداد مابین طرفین قابلیت تمدید برای یک فصل دیگر را دارد. مشخص نیست پوگبا برای این وضعیت چه خواهد کرد؟ اما گفته می‌شود فعلاً یونایتد انتظار دارد پل پوگبا همچون سایر بازیکنان در تمرینات پیش فصل حاضر شود و خود را به باشگاه معرفی کند.

پوگبا - منچستریونایتد؛ آخر این داستان به کجا می‌انجامد؟

آیا او روش دی ماریا را پیش خواهد گرفت؟ دی ماریا بعد از یک فصل ناکام در الدترافورد برای محقق ساختن انتقال خود به پاریس، از حضور در تور پیش فصل آمریکا خودداری کرد و در نهایت باشگاه را هر طور که بود راضی کرد تا با فروشش موافقت کند. شاید پل پوگبا نیز متوسل به چنین راه های نه چندان غیرحرفه ای شود.

اما مشتریان چه کسانی هستند؟

سؤال مهم در این میان، چالش جدید و مشتریان بالقوه هستند. یوونتوس، پاریسن ژرمن و رئال مادرید تیم هایی هستند که به جذب پوگبا لینک شده اند. همین ابتدا می توان اسم پاریسن ژرمن را خط زد. هر چند شاید پوگبا مایل باشد در پاریس فوتبالش را ادامه دهد. اما بعید است قانون بازی جوانمردانه مالی یوفا به باشگاه پاریسی اجازه دهد پوگبا را جذب کند، به خصوص که آنها همین حالا هم در پی خرید دی لیخت هستند و باید هزینه های خود را مدیریت کنند.

پوگبا - منچستریونایتد؛ آخر این داستان به کجا می‌انجامد؟

یوونتوس مشتری دیگر پل پوگبا است و مایل است بار دیگر این بازیکن را در تورین در اختیار داشته باشد. اما در سر راه انتقال او به تورین، دو مانع بزرگ وجود دارد، مبلغ درخواستی یونایتد + موضع شخصی پل پوگبا. یونایتد برای فروش این ستاره بسیار بیشتر از آن رقمی که برای خرید پوگبا به یوونتوس پرداخت کرد، درخواست خواهد کرد و اگرچه تصور می‌شد پوگبا مایل است به یوونتوس بازگردد ولی صحبت های اخیر او نشان می دهد او به دنبالش چالش جدیدی است شاید در یک محیط جدید.

آیا آن چالش جدید رئال مادرید است؟ احتمالاً آری. پل پوگبا صراحتاً بارها از علاقه اش به لالیگا صحبت کرده و بازی کردن برای رئال مادرید و تحت نظر هموطنش، زیدان، رِؤیای اوست. از آن طرف، رئال مادرید نیز در پی ساخت کهکشانی جدیدی است و در پروژه بازسازی خود بازیکنان جذابی را در این تابستان خریداری کرده و عنوان می شود که پوگبا، آخرین هدف زیدان در تابستان 2019 است.

پوگبا - منچستریونایتد؛ آخر این داستان به کجا می‌انجامد؟

اما بر سر راه انتقال به رئال مادرید نیز موانع بزرگی وجود دارد. طبق گزارش رسانه های انگلیسی یونایتد برای فروش پوگبا، خواستار چیزی در حدود 150 تا 160 میلیون یورو است، رقمی که بالاتر از حد انتظار رئال مادرید است. در عین حال، رئال مادرید همین حالا برای خرید ستاره های جدید خود مثل هازارد، مندی و یوویچ، بیش از 200 میلیون یورو خرج کرده است و همین موضوع دست باشگاه را برای خرید بیشتر بسته می کند.

رسانه های اسپانیا گزارش می دهند که رئال مادرید پیش از هر خرید جدیدی، برای ایجاد توازن در هزینه های مالی خود و خلاصی از بازیکنان مازاد، به دنبال فروش چند تن از بازیکنان است تا از نظر قوانین بازی جوانمردانه مالی یوفا نیز دچار مشکل نشود. بنابراین با شرایط فعلی بعید است رئال مادرید پیش از فروش بازیکنان لیست مازاد زیدان که کم هم نیستند، دست به خرید جدیدی، آن هم خرید بزرگی چون پوگبا، بزند. معضل رئال مادرید این است که برای فروش ستارگانی چون بیل، کواچیچ و خامس مشتریان مناسبی در بازار نمی بیند.

آینده پوگبا به کجا ختم می شود؟

1878

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس