لباس بارداری چگونه باشد؟


لباس بارداری چگونه باشد؟

دوره بارداری یکی از زیباترین و مهم ترین دوره هایی است که زنان تجربه می کنند.

دوره بارداری یکی از زیباترین و مهم ترین دوره هایی است که زنان تجربه می کنند. هر بخش از این سفر ۹ ماهه یک چیز جذاب و نکاتی مرتبط با آن را دارد. امروز قرار است با هم راجع به یکی از مهم ترین دغدغه هایمان صحبت کنیم، بله لباس؛ بعد هم می خواهیم همان سوال معروف همیشگی “حالا چی بپوشم” را پاسخ دهیم. پوشیدن لباس، انتخاب آن و روی مد بودنش برای خیلی از افراد مهم است اما بحث امروز ما علاوه بر زیبایی لباس بیشتر جنبه راحتی لباس را در نظر می گیرد چون یکی از مهم ترین چیزهایی که در ارتباط با خانم های باردار باید رعایت شود، راحتی آن هاست که بخش بیشتری از این راحتی را لباس به عهده می گیرد. با هم به بررسی باید ها و نباید های لباس های بارداری و همچنین پاسخ به برخی سوال های رایج در این رابطه می پردازیم.

لیستی از لباس های ممنوعه
-شلوارهایی که خصوصاً در ناحیه کمر تنگ هستند؛
-کفش پاشنه بلند؛
-لباس های بیش از حد نازک؛
-لباس زیر بیش از حد تنگ با جنس الیاف مصنوعی و پلاستیک؛
-شلوارک های جین تنگ.

کدام لباس ها در دوران بارداری کاربردی هستند؟
-دو عدد شلوار جین نرم و مخصوص بارداری بسیار کاربردی است؛
-دامن های کش دار و آزاد؛
-پیراهن هایی که تا مچ پا هستند و از زیر سینه کلوش می شوند؛
-لباس زیر های نخی و راحت به خصوص سوتین های بدون فنر؛
-چند عدد تاپ یا تی شرت های آستین بلند که بدون سایز باشند تا بعدها هم بتوانی استفاده کنی.
همیشه نیاز به خرید لباس نیست، در برخی موارد می توانی نگاهی به کمد یا چمدان لباس هایت بیاندازی و لباس گشاد و راحت را با یک جفت کفش مناسب پیاده روی ست کنی.

آیا پوشیدن جوراب شلواری در دوران بارداری خوب است؟
بله برای خانم های باردار پوشیدن جوراب شلواری خوب است. به خصوص وقتی که پاها ورم می کند، خانم ها دوست دارند یک چیز تنگ بپوشند (اگر تو هم جزو این گروه هستی باید حواست باشد تا در ناحیه شکم تنگ نباشد و به شکمت فشار وارد نکند). البته این کار رگ های واریسی را تحریک می کند که یکی از عوارض دوران بارداری است.
یکی دیگراز سوالاتی که برای بیشتر خانم های باردار پیش می آید این است که: چطور ظاهرشان زیبا به نظر برسد؟ خب اولین جواب من این است: همین که بارداری و درون شکمت یک قندک نازنین را حمل می کنی زیبایی تو را دو چندان کرده است اما ممکن است ست کردن لباس های بارداری کمی سخت باشد، به همین دلیل اینجا چند ترفند را به تو می گویم تا زیباتر از آنچه که هستی به نظر برسی.
در زمان بارداری هر چه ساده تر بهتر؛ سعی کن از اکسسوری های خیلی بزرگ و شلوغ اجتناب کنی. پوشیدن یک دست لباس با درونمایه رنگ های خنثی یا نود (رنگ های طبیعی شبیه به رنگ بدن) یکی از بهترین گزینه هاست.
موهایت را همیشه آراسته نگه دار.
اگر عاشق چیزهای براق هستی بهتر است آن را در اکسسوری استفاده کنی.
و در نهایت آخرین توصیه این است که روی عبارت های مثبت تاکید کن و کلامت را مثبت کن، این مهم ترین نکته ای است که تو را زیبا می کند. دادن انرژی مثبت و دوری از نگاه منفی باعث درخشندگی می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی