واکنش خشمگینانه رسانه‌های عربی به دیدار «شیخ تمیم» و «روحانی»


واکنش خشمگینانه رسانه‌های عربی به دیدار «شیخ تمیم» و «روحانی»

رسانه‌های اماراتی و سعودی به دیدار امیر قطر و رئیس جمهوری اسلامی ایران واکنش توهین آمیز و خشمگینانه‌ای نشان دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های سعودی و اماراتی طی دو سالی که از محاصره قطر توسط چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر می‌گذرد، از هیچ فرصت و مناسبتی برای هجمه به قطر و انتشار خبرها و گزارش‌های توهین آمیز علیه این کشور عربی همسایه خود چشم پوشی نکرده‌اند، این رسانه‌ها همانند صاحبان قدرت در این کشورها نشان داده‌اند که اصولاً هر مقام و کشوری که در منطقه حاضر به همراهی با سیاست‌ها و اقدامات خصمانه و جنگ طلبانه سعودی‌ها و اماراتی‌ها نباشد، با انواع الفاظ توهین آمیز روبرو می‌شود.

روزنامه البیان امارات در مطلبی توهین آمیز با عنوان «قطر و ایران، روابط ویژه و توطئه‌های مشترک علیه ثبات»، به دیدار دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در حاشیه اجلاس بین المللی در بیشکک قرقیزستان با عنوان کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) واکنش نشان داد و عمق خشم و کینه خود را از آن ابراز کرد.

این روزنامه مدعی شد قطر به تحرک زیر چتر ایران در سایه تنش‌های روزافزون و شدید در منطقه در پی حملات مکرر به نفتکش‌ها و تاسیسات نفتی از سوی ایران و ابزارهایش ادامه می‌دهد.

البیان دیدار دکتر روحانی و امیر قطر را به زعم خود بیانگر توطئه‌های مشترک علیه ثبات منطقه خواند و خشم خود را از اظهارات روحانی مبنی بر تمایل ایران برای تقویت بیش از پیش روابط با قطر ابراز کرد.

این روزنامه با بیان اینکه تحرکات قطر در منطقه از زمان تحریم آن از سوی کشورهای عربی خواهان مبارزه با تروریسم به عمق روابط با ایران شده است، از این مسئله ابراز خشم کرد.

واکنش خشمگینانه رسانه‌های عربی به دیدار «شیخ تمیم» و «روحانی»

البیان مدعی شد که قطر خوهان ادامه بحران با کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) و عربی به منظور ادامه سیاست های توطئه آمیز خود با ایران است.

این رسانه اماراتی پافشاری قطر بر مواضع مستقل و عدم دنباله‌روی از سیاست‌های رژیم سعودی و امارات را سرسختی و یکدندگی قطر خواند و از اینکه شیخ تمیم امیر قطر حاضر نشد در سه نشست نمایشی ترتیب داده شده از سوی عربستان شرکت کند اما در نشست بین المللی قرقیزستان شرکت کرده و همچنین دیدارش با دکتر روحانی، خشم و کینه خود را ابراز کرد.

این رسانه به نقل از محمد الحربی یک تحلیلگر سعودی مدعی شد که بازنده بزرگ در این بحران قطر است.

اما رسانه‌های سعودی هم با انواع تهمت‌ها و توهین‌ها و ادعاها علیه ایران و قطر، جام خشم خود را بر شیخ تمیم از طریق به کار بردن واژه توهین آمیز کوتوله خلیج (فارس) خالی کردند.

عکاظ در مطلبی از تاکید شیخ تمیم بر عزم دوحه برای تقویت روابط با تهران و اظهارات دکتر روحانی بر تمایل ایران برای توسعه روابط با قطر به خشم آمد و ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به نفتکش‌ها در خلیج فارس و دریای عمان را تکرار کرد.

واکنش خشمگینانه رسانه‌های عربی به دیدار «شیخ تمیم» و «روحانی»

این رسانه که نشان داد قادر به تحمل شنیدن اظهارات مقامات بلندپایه قطر و ایران مبنی بر عزم آنها برای گسترش روابط دوجانبه نیست، تاکید روحانی بر اهمیت تقویت روابط اقتصادی میان دوحه وتهران و لزوم استفاده از فرصت‌ها و امکانات موجود در این زمینه را به زعم خود باج‌خواهی دوحه از نظامی دانست که از تحریم‌های سخت اقتصادی رنج می برد.

رسانه‌های سعودی و اماراتی و متحدان آنها هرگونه دیدار مقامات قطری با مقامات ایرانی و تاکید آشکار دوحه بر تقویت روابط با تهران را به زعم خود به مثابه خروج علیه موضع عربی و بین المللی قلمداد می‌کنند که البته منظور آنها از موضع عربی و بین المللی، مخالفت قطر با مواضع و سیاست‌های مداخله جویانه عربستان و متحدان و اربابان آمریکایی‌اش است.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403