این باکتری تمام گروه‌های خونی را به گروه خونی O تبدیل می‌کند!


این باکتری تمام گروه‌های خونی را به گروه خونی O تبدیل می‌کند!

دانشمندان توانستند از باکتری روده برای تبدیل گروه های خونی مختلف به گروه خونی O استفاده کنند. این تبدیل گروه خونی می‌تواند جان انسان‌های زیادی را نجات دهد. انسان‌ها دارای انواع مختلفی از گروه های خونی هستند؛ این بدان معنا است که فقط می‌توانند خونی مشابه گروه خونی خود دریافت کنند، به عنوان مثال، افراد... نوشته این باکتری تمام گروه‌های خونی را به...

دانشمندان توانستند از باکتری روده برای تبدیل گروه های خونی مختلف به گروه خونی O استفاده کنند. این تبدیل گروه خونی می‌تواند جان انسان‌های زیادی را نجات دهد.

انسان‌ها دارای انواع مختلفی از گروه های خونی هستند؛ این بدان معنا است که فقط می‌توانند خونی مشابه گروه خونی خود دریافت کنند، به عنوان مثال، افراد دارای نوع خونی A فقط می‌توانند خون موردنیازشان را از گروه A دریافت کنند و این انتقال خون از گروه‌های B و AB یا سایر گروه‌ها امکان‌پذیر نیست، به همین دلیل است که گروه خونی نوع O بسیار ارزشمند است، زیرا تنها گروه خونی بوده که می‌تواند به کلیه گروه های خونی، منتقل شود. متاسفانه گروه خونی O به صورت رایج در دسترس قرار ندارد، حتی برخی افراد به دلیل دست نیافتن به آن، جان خود را از دست می‌دهند. خبر خوب این است که دانشمندان به تازگی با استفاده از باکتری های روده موفق شدند تمام گروه های خونی را به نوع O تبدیل کنند.

این باکتری تمام گروه‌های خونی را به گروه خونی O تبدیل می‌کند!

نتایج مطالعات انجام شده در ماه آگوست سال جاری نشان می‌دهد که دانشمندان باکتری های روده را به قند سلول‌های مختلف خون متصل کرده و آن را به نوع O تبدیل می‌کنند. استفاده از آنزیم‌ها برای نابودی قندها یک روش جدید نیست، اما در گذشته هیچ راه ایمن و کارآمدی برای انجام این کار وجود نداشت، حداقل تا زمانی که دانشمندان به این نتیجه برسند که باکتری های روده کارآیی دارند.

گام بعدی را می‌توان انجام آزمایش مربوطه در محیط بالینی عنوان کرد تا عوارض جانبی منفی احتمالی مشخص شوند؛ در صورت عدم وجود عوارض جانبی، می‌توان این روش را در آینده بر روی انواع گروه‌های خونی انجام داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان