ربع سکه 1650000 تومان شد / قیمت طلا و دلار امروز 98/3/26


ربع سکه 1650000 تومان شد / قیمت طلا و دلار امروز 98/3/26

بازار طلا و سکه امروز با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی تابع نوسانات نرخ ارز بود که بر این اساس هر قطعه ربع سکه یک میلیون و 650 هزار تومان شد. نوشته ربع سکه 1650000 تومان شد / قیمت طلا و دلار امروز 98/3/26 اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا امروز با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی تغییری نداشت و بر ۱۳۴۱ دلار در هر اونس ثابت ماند، با این حال کارشناسان روندی افزایشی را برای این هفته بازار طلا پیش‌بینی می‌کنند.

طبق نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، طلا از تداوم تنش‌های تجاری میان آمریکا و شرکایش که به نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی منجر شده و انتظارات بازار برای کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا را بالا برده است، سود می‌برد.

حملاتی که اواخر هفته گذشته به دو نفتکش در دریای عمان انجام گرفت نیز تقاضا برای خرید طلا را تقویت کرد.

به گفته افشین نوابی، مدیر معاملات در گروه «ام کی اس»، با توجه به تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی و ادامه تعرفه‌های تجاری تلافی‌جویانه، طلا از پتانسیل خوبی برای صعود به قیمت بالاتر برخوردار است. در هفته جاری نشست سیاست پولی کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا برگزار می‌شود و بازار تصور می‌کند که سیاست‌گذاران آمریکایی ممکن است بخواهند نرخ‌های بهره را کاهش دهند.

آدرین دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدرین دی نیز اظهار کرد: طلا به قیمت بالاتری افزایش پیدا خواهد کرد، زیرا به نظر می‌رسد جو بازار در حال تغییر است و عوامل مثبت در قیمت این فلز ارزشمند منعکس می‌شوند.

جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکونیوز نیز اظهار کرد: با توجه به مثبت شدن نمودارهای فنی برای رشد قیمت طلا، انتظار دارد روند افزایش قیمت طلا ادامه پیدا کند.

اما اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک دانمارک اظهار کرد: وی در کوتاه‌مدت به رشد قیمت طلا بدبین است، زیرا این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی آمریکا بازارها را برای کاهش نرخ‌های بهره در ماه آینده آماده نکند. با این حال از نظر وی زمانی که قیمت طلا کاهش پیدا می‌کند، فرصت مناسبی برای خرید خواهد بود، زیرا آمار اقتصادی ضعیف به کندی رشد اقتصاد آمریکا اشاره دارد و این مساله باعث خواهد شد بانک مرکزی این کشور نرخ‌های بهره را کاهش دهد.

در میان کسانی که نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشتند کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه «اس آی ای» گفت: من نسبت به قیمت طلا در هفته جاری نظری ندارم، زیرا تصور می‌کنم احتمال این‌که طلا در روزهای آینده در هر دو جهت افزایش یا کاهش قیمت حرکت کند وجود دارد. اگرچه طلا در روز جمعه قیمت بالای جدیدی را شکست، اما اگر بانک مرکزی آمریکا تصمیمی برای کاهش نرخ‌های بهره برخلاف انتظار بازار نداشته باشد، ارزش دلار آمریکا ممکن است بهبود پیدا کند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۳/۲۶، قیمت دلار برای فروش ۱۳,۴۹۱ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۳۴۰۰ تومان و ۱۳۵۰۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۵,۳۸۶ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۱۲ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۵۳۰۰ تومان و ۱۵۴۰۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۷۶۵ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که بهای سکه طرح قدیم نسبت به دیروز کاهش داشته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۳۴ هزار و ۹۲۱ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و یک میلیون و ۱۰ هزار تومان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام