بهترین روغن برای موی شما کدام است؟


بهترین روغن برای مو روغن مناسب مو خودرا در این جا بـه شـما معرفی خواهیم کرد و طریقه صحیح استفاده از روغن برای مو های شـما را خواهیم گفت. این مقاله ارزشمند بـه شـما کمک خواهد کرد موهایی زیبا و درخشنده داشته باشید.  روغن گیاهی مناسب برای مو های خشک: روغن گل مریم، سنبل، گل شمعدانی، رزماری  روغن گیاهی مناسب برای مو های چرب: اکلیل کوهی، سرو کوهی،...

بهترین روغن برای موی شما کدام است؟

بهترین روغن برای مو

روغن مناسب مو خودرا در این جا بـه شـما معرفی خواهیم کرد و طریقه صحیح استفاده از روغن برای مو های شـما را خواهیم گفت. این مقاله ارزشمند بـه شـما کمک خواهد کرد موهایی زیبا و درخشنده داشته باشید.

روغن گیاهی مناسب برای مو های خشک: روغن گل مریم، سنبل، گل شمعدانی، رزماری

روغن گیاهی مناسب برای مو های چرب: اکلیل کوهی، سرو کوهی، مریم گلی، سدر، برگ درخت چای

ریزش مو: رزماری، لیمو، سروکوهی، گل شمعدانی و نوشیدن دم‌کرده زنجبیل

مو های آسیب‌دیده و شکننده: گل بابونه، لیمو، سنبل، گل شمعدانی یا رزماری

بهترین روغن برای موی شما کدام است؟

پوست کف سر هم تقویت میـــخواهد

روغن بادام

یکی از روغن‌های‌ رایج و خوب برای چرب کردن موها و لطیف کردن پوست‌های‌ خشک، روغن بادام اسـت کـه میتوانید بـه اسانی همه ی جا از داروخانه‌ها گرفته تا عطاری‌ها پیدا کنید.

پروتئین‌های‌ موجود دراین روغن بـه بازسازی سطح پوست کمک میکنند و حالت الاستیکی ان را التیام می‌بخشند. اگر این روغن رابا محصولات شوینده مخلوط کنید اثربخشی بیشتری خواهد داشت اما بـه تنهایی هم می تواند موها را درخشان، چرب و مقاوم کند.

ضد موخوره

روغن نارگیل

روغن نارگیل کمبود پروتئین موها را تا حدی جبران میکند و موجب ضخیم تر شدن انها میشود؛ علاوه بر این ها با افزایش رطوبت و آبرسانی موها مانع موخورده شدن و آسیب‌ دیدگی و شکننده آن ها می شود؛ این روغن پوست‌ریزی کف سر را کاهش می‌دهد و برای حالت دادن موها هم مفید اسـت.

اگر برای از بین بردن شوره‌ها از این روغن استفاده میکنید باید حدود 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را بـه طور کامل روی پوست کف سرتان ماساژ دهید، البته برای نتیجه بهتر اینکار را هنگام خواب انجام دهید و اجازه دهید تا صبح روی سر شـما باقی بماند و صبح کاملا آبکشی کنید، بهتر اسـت حداقل هفته‌ای یکبار این دستورالعمل را انجام دهید.

همچنین برای این کـه خیلی زود برفک‌ها و خارش پوست کف سر شـما التیام یابد مقداری آبلیمو را همراه با روغن نارگیل مصرف کنید، شـما بـه اسانی میتوانید آب یک لیموترش تازه را در روغن نارگیل بریزید و سپس خوب مخلوط کنید و این مخلوط را بـه پوست کف سرتان بمالید.

مانع شکنندگی موها

روغن کرچک

روغن کرچک هر تار مو را تغذیه کرده و باعث قوی شدن رشته‌های‌ مو شده تا هم از شکنندگی انها جلوگیری می کند و کمی هم در کاهش ریزش موها موثر اسـت. علاوه بر این‌ها این روغن می‌‌تواند با تامین چربی پوست کف سر در حالت گرفتن موها هم تاثیر داشته‌ باشد. اثرات ضد قارچی و آنتی‌باکتریالی این روغن می‌‌تواند موها و پوست کف سر را از آلودگی‌ها و عفونت‌ها هم محافظت کند.

علاوه بر این‌ها اسیدهای چرب امگا 9 موجود دراین روغن هم مانع خشکی پوست کف سر می‌‌شوند و هم کمی رشد موها را تحریک میکنند. ناگفته نماند کـه روغن کرچک بـه خوبی رطوبت و آب را در خود نگه می‌دارد ودر نتیجه میتواند بـه عنوان یک آبرسان خوب مانع خشک شدن و از دست رفتن آب موها شود.

بهترین روغن برای موی شما کدام است؟

ریشه موها را قوی می کند

روغن رزماری

اگر قرار باشد تنها یک روغن با خاصیت‌های‌‌ چندگانه برای مو های‌تان در کابینت داشته ‌باشید بی شک باید روغن رزماری باشد کـه هم می‌‌تواند میکروب‌های‌ پوست کف سر را بـه خوبی از بین ببرد و هم ریشه‌ موها را قوی کرده و هم تاثیر بسزایی در درخشان کردن آن ها دارد. استفاده از این روغن برای زمان‌هایی کـه پوست کف سر بـه شدت خشک شده یا پر از شوره شده ‌اسـت تاثیر بسزایی خواهد داشت، علاوه بر خواص مغذی، این روغن گیاهی مدیترانه‌‌ای بعد از نخستین استفاده بـه طور ملموسی موها را نرم‌ تر و صاف‌تر خواهد کرد.

آنتی‌اکسیدان‌ها بـه جنگ نازکی مو می روند

روغن زیتون

روغن زیتون مادر روغن‌های‌ مفید برای مو اسـت. این روغن می تواند جای تعداد زیادی از محصولات حالت دهنده موها را بگیرد چراکه میتواند بـه طور عمیق در موها نفوذ کرده و آن ها را مرطوب و هم بـه حالت گرفتن کمک ‌کند.

روغن زیتون بـه کوتیکول‌های‌ تشنه آب می‌‌رساند و تا حدی خشکی و زمختی موها را میگیرد بـه همین دلیل بیشتر از همه ی این روغن سبک را بـه کسانی پیشنهاد می کنیم کـه همیشه از خشکی بیش از اندازه موها شاکی‌اند. ناگفته نماند کـه آنتی‌اکسیدان موجود در روغن با نازک شدن و ریزش موها مبارزه میکند.

ضدآفتاب طبیعی برای موها

روغن آووکادو

این روغن مغذی را بیشتر از همه ی بـه کسانی توصیه می کنیم کـه پوستی ملتهب در کف سر دارند یا مو های‌شان بیش از اندازه نازک شده‌ اسـت. روغن آووکادو فرمولاسیون بسیار سبکی دارد ودر نتیجه بـه اسانی جذب موها و پوست کف سر می شود.

علاوه بر این‌ها این روغن می تواند آب و رطوبت را در خود نگه دارد ودر نتیجه بـه آبرسانی موها هم کمک می‌‌کند. یکیدیگر از خواص متفاوت این روغن spf موجود در ان اسـت یعنی دارای فاکتورهای حفاظتی در برابر نور آفتاب اسـت و میتواند تا حدی از موها درمقابل ضررهای ناشی از اشعه فرابنفش خورشید محافظت کند.

این روغن سرشار از ویتامین‌های‌ a، d، e ؛ 6b ،آمینو و فولیک اسید اسـت؛ موادی کـه هر موی سالمی بـه آن ها نیاز دارد. شـما می توانید از روغن آووکادو برای نرم کردن عمقی مو یا بـه عنوان ماسک مو استفاده کنید اما بهترین نتیجه زمانی بـه‌دست می آید کـه از این روغن بـه همراه دیگر روغن‌های‌ مغذی مثل روغن زیتون استفاده کنید.

بهترین روغن برای موی شما کدام است؟

راهنمای قدم بـه قدم برای استفاده از روغن‌‌ها

1. اول از همه ی باید با توجه بـه نیازهای موی خود روغن مناسب را انتخاب کنید.

2. چند قطره از روغن را کف دست بریزید.

3. کف دست‌ها را برای چند ثانیه بـه هم بمالید تا روغن گرم شود و بـه طور یکنواخت روی کف سر پخش شده باشد.

4. نوک موها را در کف دست بگیرید و کمی بـه هم بمالید؛ نوک موها طبق معمول آسیب‌پذیرترین قسمت موهاست و بیشتر از همه ی بـه مراقبت نیاز دارند.

5. بار دیگر کمی روغن کف دست‌ها بریزید و دست‌ها را بـه هم بمالید و روغن را روی ساقه موها بمالید تا ساقه‌‌ها حالت بگیرند اما چرب بـه‌نظر نرسند؛ پیشنهاد می کنیم اگر مو های‌تان خیلی خشک نیست تنها یکبار اینکار را انجام دهید.

6. اگر نمیخواهید روغن روی موها بماند و می خواهید چند ساعت بعد موها را بشویید کمی نوک انگشت‌ها رابا روغن چرب کنید و آرام کف سر ماساژ دهید.
7. برای پخش شدن روغن روی تمام موها می توانید خیلی آرام برس بکشید؛ اما بـه هیچ‌عنوان بـه موها فشار نیاورید.

روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق‌العاده موثر برای فعال‌سازی مجدد رشد پیاز مو اسـت که با ماساژ دادن ان روی پوست سر میتوانید بـه تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.

در حمام چطور از روغن‌ها استفاده کنید

زمان استفاده از این روغن‌های‌ گیاهی لازم اسـت از شامپوهای ملایم و خنثی برای شست‌وشوی مو های‌تان استفاده کنید. هنگامی کـه میخواهید مو های‌تان را شامپو کنید اگر 20 قطره شامپو استفاده میکنید، لازم اسـت بین 5 تا 10 قطره نیز از روغن گیاهی کـه برای مو های شـما توصیه شده اسـت، اضافه کنید «البته مقدارهای گفته شده بستگی بـه بلندی و کوتاهی موی شـما دارد». یادتان باشد کـه بهتر اسـت قبل از شامپو کردن مو های خودرا ماساژ دهید؛ بـه آرامی منافذ پوست سر را در زیر آب گرم ماساژ دهید.

یک پیشنهاد دیگر این اسـت کـه قبل از حمام کردن مو های خودرا با روغن گیاهی مخصوص مو های‌تان ماساژ دهید و اجازه دهید چند ساعتی روی مو های شـما باشد و بعد بـه حمام بروید، زیرا دراین صورت ریشه مو های شـما با این مواد تقویتی بیشتر در ارتباط بوده و برای پوست سر و ریشه بسیار مفیدتر هستند. حتی اگر می توانید اجازه دهید این روغن گیاهی از شب تا صبح روی مو های شـما بماند.

بهترین روغن برای موی شما کدام است؟

ریزش مو و تغییرات هورمونی

خانمها بعد از تولد نوزاد یا در دوران یائسگی ممکن اسـت دچار ریزش مو شوند. در مردها هم علاوه بر عوامل ژنتیکی کـه باعث الگوی کچلی مردانه می شود، تغییرات هورمونی ناشی از افزایش سن نیز عامل دیگری در ریزش مو هستند.

ریزش مو و بیماری های‌ تیروئید

شاید یکی از رایجترین علل هورمونی ریزش مو بیماری تیروئید اسـت. هم کم کاری و هم پرکاری تیروئید هردو منجر بـه ریزش مو میشوند. درمان بیماری تیروئید می تواند ریزش مو را برطرف کند.

کمبود آهن و زینک مهم‌ترین عوامل تغذیه ای ریزش مو محسوب میشوند.

ریزش مو و استرس

استرس های‌ روحی و جسمی منجر بـه ریزش مو خواهند شد. جراحی، تب بالا و کم خونی عواملی هستند کـه می‌توانند استرس هایی بـه بدن وارد کرده و منجر بـه ریزش مو می‌شوند. زایمان تا چند ماه منجر بـه ریزش مو می شود. اگرچه استرس های‌ روحی و روانی ارتباط کمتری با ریزش مو دارند، اما تعداد زیادی از مردم زمانی کـه مضطرب میشوند، دچار ریزش مو میشوند.

خوشبختانه ریزش مو ناشی از مشکلات و استرس های‌ جسمی موقت هستند و بعد از برطرف شدن مشکل ریزش مو نیز متوقف می شود. در مورد استرس روحی نیز می توانید با ورزش روزانه، تغذیه مناسب، دارو و برطرف کردن عوامل استرس زا این استرس را کاهش دهید.

ریزش مو و داروها

داروها گاهی دارای یک فهرست طولانی عوارض جانبی از جمله ریزش مو هستند. شیمی درمانی یکی از شناخته شده ترین علل ریزش مو اسـت، اما دیگر داروها عبارتند از:

داروهای تیروئید

برخی داروهای خوراکی ضد بارداری

مسدود کننده های‌ بتا

داروهای ضد انعقاد

داروهای ضد افسردگی

این داروها بـه شکل های‌ مختلف بر روی افراد تاثیر می گذارند ودر همه ی مصرف کنندگان منجر بـه ریزش مو نمی‌شوند.

ریزش مو و کمبود مواد مغذی

کمبود زینک و آهن مهمترین عواملی هستند کـه باعث ریزش مو میشوند. اما برخی شواهد نشان میدهند کـه کمبود دریافت چربی ها، ویتامین D، ویتامین B 12؛ ویتامین C، ویتامین A، سلنیوم و بیوتین نیز منجر بـه ریزش مو می‌شوند.

ریزش مو و لوپوس

لوپوس یک بیماری خود ایمنی اسـت کـه منجر بـه ریزش مو می شود. بـه طور کل بـه شکل تکه ای اتفاق میوفتد و با ضایعات پوستی روی پوست سر همراه اسـت. برخی داروهای لوپوس نیز منجر بـه ریزش مو میشوند.

دیگر شرایطی کـه منجر بـه ریزش مو می‌شوند

شرایط دکتری دیگری نیز وجود دارند کـه منجر بـه ریزش غیر طبیعی مو می‌شوند، از جمله :

نارسایی کلیه

بیماری التهابی روده

بیماری کبد

برخی شرایط پوستی مانند پسوریازیس و درماتیت نیز بر روی پوست سر بروز می کنند و بر روی رشد مو تاثیر می گذارند.

نگرانی شـما در مورد ریزش مو کاملا قابل درک اسـت. ریزش مو باعث کاهش اعتماد بـه نفس و نگرانی می شود. خوشبختانه ریزش مو کـه عامل ژنتیکی نداشته باشد، بـه اسانی قابل درمان خواهد بودو مو های از دست داده را مجددا بـه دست خواهید آورد.

برای تعیین علت دقیق ریزش مو و رفع ان بـه دکتر مراجعه کنید.

منبع: سیمرغ

منبع:مجله سیب سبز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی