به گزارش افکارنیوز،

محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت، با اشاره به پیام تصویری ساعات گذشته محمدباقر قالیباف گفت:‌ نمایندگی مجلس، نیاز به تجربه و تسلط به امور اجرا و مشکلات کشور در حداقل چند حوزه تخصصی دارد و منظور از جوانگرایی در این حوزه، آن نیست که جوانی که سابقه کاری چندانی ندارد، به عنوان نامزد نمایندگی مجلس به مردم معرفی شود. به همین علت است که آقای قالیباف در پیام خود از عبارت نسبتا جوان استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید:

دعوت قالیباف از جوانان برای انتخابات مجلس

اخبار سیاسی- وی افزود: گام اصلی فراخوان این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، در واقع عمومی کردن دعوت از جوانان با تجربه است که معمولا پشت درهای بسته مدیریتی و سیاسی می‌مانند و علی رغم شایستگی، در امور کشور مشارکت داده نمی‌شوند.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت یاد‌آور شد:‌ آقای قالیباف قرار است پس از فراخوان و ثبت نام افراد در سامانه، با استفاده از ظرفیت جمعیت پیشرفت و عدالت، جوانان انقلابی و متخصصی که ظرفیت نمایندگی مجلس دارند را، در تهران و شهرستان‌ها مورد حمایت قرار دهد و با توجه به ظرفیت شخصی، جهت کاندیداتوری به مردم و جریان انقلابی جهت قرار دادن در لیست‌های ائتلافی معرفی کند.

پیرهادی در پاسخ به این سوال که آیا قالیباف ، شخصا قصد ورود به انتخابات مجلس یا حتی ریاست مجلس را دارد؟ تصریح کرد: درخواست هایی از ایشان شده است اما بعید است ایشان شخصا قصد کاندیداتوری برای انتخابات مجلس را داشته باشد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا فراخوان امروز به معنای نفی ائتلاف با جریان‌های‌های انقلابی و ولایی است؟ تاکید کرد: خیر، اینطور نیست. این فراخوان گامی در جهت یافتن چهره‌های نسبتا جوان است که صلاحیت نمایندگی داشته باشند و در نهایت این افراد به ساز و کارهای ائتلافی اصولگرا معرفی می‌شوند و از آنان حمایت خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که ائتلاف اصولگرایان در مجلس آینده به چه ترتیبی خواهد بود و هنوز اضلاع این ائتلاف چندان مشخص نیست.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت درباره اینکه این شیوه فراخوان تا میزان مورد پذیرش قرار می‌گیرد، گفت:‌ جوانان و عموم مردم که به حتم از آن استقبال خوهند کرد چرا که این فراخوان در حقیقت گامی برای استفاده از ظرفیت‌های آنها و در واقع حرکتی از جنس مشارکت‌دهی به عموم و به ویژه جوانان است. اما سران و چهره‌های تکراری جریان‌های سیاسی اگر حمایت نکنند، عجیب نیست، چرا که مسلما همانند طرح منع به کارگیری بازنشستگان، ورود جوانان به منزله کنار رفتن برخی از افراد است که سال‌هاست مدیریت‌ها را اشغال کرده و هر ایده و طرحی هم که داشته‌اند، اجرا کرده‌اند.