قوطی کبریت مدرسه نمی شود/ به مدارس 10 هزار متری نیاز داریم


قوطی کبریت مدرسه نمی شود/ به مدارس 10 هزار متری نیاز داریم

نوید ادهم گفت: قوطی کبریت که مدرسه نمی شود به مدارس 10 هزار متری نیاز داریم، باید به سمت ساخت مجتمع های آموزشی برویم.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان، «مهدی نوید ادهم» در گردهمایی مشترک معاونین وزیر و مدیران حوزه ستادی و ادارات کل تابعه سازمان نوسازی مدارس کشور که در اردوگاه شهید باهنر امروز (۲۶ خرداد ماه ۱۳۹۸) برگزار شد، گفت: مدیران امروز ما گاهی توانمند هستند و تهدید را به فرصت تبدیل می کنند. برخی از مدیران تنها عملکردشان در فرصت ها است. برخی از مدیران هم که تعداد آنها کم نیست، استاد فرصت سوزی هستند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین و دلالت های آن بر نوسازی و فضا گفت: بحث جدی ما در آموزش و پرورش سند تحول است و باید با شاخص های سند تحول با هم به گفتگو بپردازیم‌.

نوید ادهم تصریح کرد: تعریف تحول بنیادین یعنی تغییر عمیق و ریشه ای، آینده پژوهانه په مبتنی بر آموزهای دینی است. برای اینکه این تعهد ایجاد شود، باید سه گام را برداریم. تولید و تصویب اسناد تحولی، زمینه سازی و تدارک زیرساخت ها و امکانات و منابع، اجرای راه کارهای تحولی است.

وی ادامه داد: باید آشنایی عمیق با سند تحول صورت گیرد که دلالت های آن در طراحی و ساخت های آموزشی باشد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه تعاملات جدی بر مفاهیم سند تحول بنیادین وجود داشته باشد، گفت: فضای فیزیکی یکی از شش زیر نظام است. می توان یکی از مولفه های مهم و تاثیرگذار در فرایند تعلیم و تربیت برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز مدرسه نداریم بلکه کلاس درس داریم گفت: این حداقل چیزی است که در کلاس درس اتفاق می افتد. در کلاس درس صرفا انتقال دانش صورت می گیرد.

نوید ادهم ادامه داد: سازمان نوسازی باید محیط یادگیری را آماده کند و این محیط دوست داشتنی باشد. با تصویری که ۱۰ تا ۵۰ سال پیش دارند، مدرسه سازی صورت می گیرد که این آموزش و پرورش را زمینگیر می کند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش امروز و فردای ما با آموزش و پرورشی که من و شما دانش آموز بودیم تفاوت دارد‌. فضا اگر انعطاف لازم و همراهی و همسویی را با محتوا نداشته باشد، آموزش و پرورش زمینگیر می شود.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: تعلیم و تربیت اسلامی چه فضایی را می طلبد‌؟ این نگاه باید به ادراک معرفتی در سازندگان شکل گیرد‌.

وی تاکید کرد: باید مجتمع سازی را جدی بگیرد. اگر قرار است آموزش دهید در زمان محدود آموزش داده می شود. اگر قرار است تربیت اتفاق افتد بچه کلاس اول وارد دبستان شود تا دوازدهم در آن مدرسه باشد و قوت و ضعف های تربیتی در آن دیده شود.

نوید ادهم گفت: کج تابی هم در مجتمع اموزشی وجود داشت که پایه ها را با هم ادغام کردند که اشتباه بود. مجتمع آموزشی یعنی تعلیم و تربیت از ابتدایی تا دبیرستان با نگاه متصل است.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: چند تا مدرسه همانند مدرسه البرز توانسته ایم بسازیم. قوطی کبریت که مدرسه نمی شود به مدارس ۱۰ هزار متری نیاز داریم. بنابراین باید به سمت ساخت مجتمع های آموزشی برویم

پایان پیام/260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان