ظرفیت محدود سامانه آبرسانی اصفهان در تامین آب شرب


ظرفیت محدود سامانه آبرسانی اصفهان در تامین آب شرب

‌مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به افزایش نیاز آبی مردم در نیمه نخست سال، گفت: بدون شک با افزایش دما میزان مصرف هم بیشتر می‌شود، در حالی که تنها سامانه آبرسانی اصفهان ظرفیت محدودی در تأمین آب شرب دارد.

‌به گزارش ایسنا- و به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، هاشم امینی در جمع مدیران طرح آبرسانی اصفهان بزرگ، اظهار کرد: نهایت ظرفیت تأمین آب شرب تصفیه خانه آب باباشیخعلی ۱۱.۵ متر مکعب در ثانیه است، در حالی که نیاز آبی در فصل تابستان حداقل ۱۴.۵ متر مکعب است.

وی به کمبود ۳ الی ۳.۵ مترمکعبی در ثانیه آب برای تأمین آب شرب مردم اشاره کرد و افزود: هم اکنون ذخیره آب سد زاینده رود ۷۵۰ میلیون مترمکعب است و مردم شاهد بارندگی‌های مناسب در فصل بارش بودند، براین اساس مردم نمی‌پذیرند که در فصل تابستان در تأمین آب شرب با چالش‌هایی مواجه باشند.

مدیرعامل آبفا خطاب به مدیران طرح آبرسانی اصفهان بزرگ، گفت: در حال حاضر باید آب شرب بیش از ۴ میلیون جمعیت استان از طریق یک سامانه تأمین شود پس با توجه به محدودیت منابع، تلاش خود را معطوف به توزیع عادلانه به روش‌های گوناگون کنید.

وی به چگونگی توزیع عادلانه آب پرداخت و گفت: با بهره گیری سیستم تله متری، تله کنترل، مدیریت فشار، مریی سازی والوها، ایجاد حوضچه‌های فشارشکن سعی در توزیع عادلانه آب در سطح استان داشته باشید.

وی علاوه بر تأمین کمی آب مردم در فصل تابستان بر کیفیت مطلوب آن تاکید کرد و گفت: علاوه بر اینکه نهایت تلاش‌ها در جهت تأمین آب شرب مردم در دستور کار قرار گیرد باید کیفیت آب شرب مانند سال‌های قبل مطابق با استاندارد باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی