تقاضای 865 سوال از وزرا به هیئت رئیسه داده شده/بیشترین سوال از وزیر نیرو


تقاضای 865 سوال از وزرا به هیئت رئیسه داده شده/بیشترین سوال از وزیر نیرو

معاونت نظارت مجلس گزارشی از اقدامات نظارتی نمایندگان در اجلاسیه سوم دوره دهم را قرائت کرد که طبق این گزارش 865 تقاضای سوال از وزرا در این اجلاسیه به هیئت رئیسه داده شده که بیشترین سوال مربوط به وزیر نیرو با 109 فقره است.

تقاضای 865 سوال از وزرا به هیئت رئیسه داده شده/بیشترین سوال از وزیر نیرو
به گزارش فانوس، غلامرضا اسداللهی معاون نظارت مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه گزارشی از اقدامات نظارتی مجلس در اجلاسیه سوم دوره دهم را قرائت کرد.

در بخشی از این گزارش آمده است که در سال سوم کاری مجلس دهم ۸۶۵ تقاضای سوال از وزرا به هیئت رئیسه داده شد که ۳۷ درصد سوالات در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شد. ۷۰ سوال به دلیل اقناع نشدن سوال کنندگان به هیئت رئیسه برای رسیدگی در صحن ارسال شد که ۵۹ سوال ملی و ۱۱ سوال منطقه‌ای است.

همچنین کمیسیون‌های آموزش، صنایع و انرژی عملکرد بیشتری در رسیدگی به سوالات داشته اند فراوانی موضوع سوالات نشان می‌دهد که مشکلات جاده‌های شهری و روستایی و موضوع انتقال آن بیشتر مطرح شده است

در سال سوم دوره دهم مجلس بیشترین سوال از وزیر نیرو با ۱۰۹ سوال و کمترین سوال از وزیر دفاع با ۷ سوال بوده است.

همچنین کمیسیون کشاورزی ۱۲۴ سوال و کمیسیون برنامه با ۵ سوال بیشترین و کمترین تعداد سوالات را بررسی کرده‌اند.

۵۶ سوال فقره سوال در دوره سوم مجلس دهم در صحن مجلس مطرح شد. که در ۱۰ مورد مجلس آن را قانع کننده ندانست بیشترین تعداد سوالات از وزرای نفت و خارجه بوده که از هر کدام ۱۰ سوال مطرح شده است.

در اجلاسیه سوم دوره دهم ۵ سوال از رئیس جمهور مطرح شد که در جلسه علنی ۶ شهریور ۹۷ مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان تنها در یک فقره از سوالات با موضوع استمرار تحریم‌های بانکی قانع شدند و در ۴ فقره سوال دیگر قانع نشدند.

۷۱ تقاضای تحقیق و تفحص در سال سوم مجلس دهم ارائه شد که از ۶۱ تقاضای ارجاعی به کمیسیون‌های تخصصی ۱۰ تفحص تصویب و به هیئت رئیسه داده شد، ۵ پرونده مطرح شد و ۷ فقره به تصویب نمایندگان رسید فرآیند اجرایی سه پرونده انجام شده و ۴ پرونده در مرحله انتخاب اعضا است.

طبق این گزارش ۵۰۶ اقدام به کارگیری ظرفیت نظارتی مجلس طبق ماده ۴۵ آئین‌نامه در کمیسیون‌های تخصصی انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس