شورلت اسپارک، بهترین هاچ‌بک کوچک دنیا به انتخاب مخاطبین پدال


شورلت اسپارک، بهترین هاچ‌بک کوچک دنیا به انتخاب مخاطبین پدال

پس از بیش از دو سال، سرانجام سری رقابت‌های خودرویی پدال به پایان رسید و برندگان تمامی گروه‌ها مشخص شدند. خودروهایی که در این رقابت‌ها به پیروزی دست پیدا کرده‌اند، با رأی شما مراحل مختلف را پشت سر گذاشته و قهرمان گروه خود شده‌اند؛ بنابراین این خودروها از دید شما مخاطبین عزیز پدال در کلاس... The post شورلت اسپارک، بهترین هاچ‌بک کوچک دنیا به...

پس از بیش از دو سال، سرانجام سری رقابت‌های خودرویی پدال به پایان رسید و برندگان تمامی گروه‌ها مشخص شدند. خودروهایی که در این رقابت‌ها به پیروزی دست پیدا کرده‌اند، با رأی شما مراحل مختلف را پشت سر گذاشته و قهرمان گروه خود شده‌اند؛ بنابراین این خودروها از دید شما مخاطبین عزیز پدال در کلاس خود بهترین هستند. البته بسیاری از خودروهایی که در دوئل‌ها پیروز و قهرمان شده‌اند، طبق بررسی‌ها و آزمایش‌های سایت‌ها، مجلات و مراجع جهانی هم از بهترین‌های کلاس خود محسوب می‌شوند که این دانش و فهم خودرویی بالای مخاطبین پدال را نشان می‌دهد. حال با پایان سری رقابت‌های خودرویی پدال قصد داریم برندگان هریک از گروه‌ها را طی مطالبی مجزا معرفی کنیم.

شورلت اسپارک، بهترین هاچ‌بک کوچک دنیا به انتخاب مخاطبین پدال

سری مطالب معرفی برندگان دوئل‌ها را با کوچک‌ترین سگمنت یعنی هاچ‌بک‌های کوچک یا سگمنت A آغاز می‌کنیم و به ترتیب بر اساس کلاس و اندازه به سمت خودروهای بزرگ‌تر خواهیم رفت. گروه هاچ‌بک‌های کوچک از گروه‌های نه‌چندان جذاب این رقابت‌ها بود زیرا شرکت‌کنندگان این گروه خودروهای کوچک شهری هستند که جذابیت چندانی ندارند. درهرحال رقابت‌های این گروه در مرحلهٔ مقدماتی با حضور شانزده خودرو آغاز شد که این خودروها عبارت‌اند از:

تویوتا آیگو

فولکس‌واگن آپ

فیات 500

اوپل آدام

سیتروئن C1

پژو 108

هیوندای i10

کیا پیکانتو

رنو توئینگو

اسمارت فورفور

سوزوکی سلریو

هوندا N One

اشکودا سیتیگو

سئات Mii

شورلت اسپارک

اوپل کارل

شورلت اسپارک، بهترین هاچ‌بک کوچک دنیا به انتخاب مخاطبین پدال

از بین این شانزده هاچ‌بک کوچک، هشت خودرو به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی راهی پیدا کرده و در آنجا دوباره به رقابت پرداختند. این هشت خودرو به شرح زیرند:

فولکس‌واگن آپ

اشکودا سیتیگو

کیا پیکانتو

پژو 108

شورلت اسپارک

سوزوکی سلریو

اسمارت فورفور

اوپل آدام

سپس با برگزاری چهار دوئل در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، از بین این هشت خودرو، چهار شرکت‌کننده شامل شورلت اسپارک، کیا پیکانتو، فولکس‌واگن آپ و اسمارت فورفور مجوز حضور در مرحلهٔ نیمه‌نهایی را دریافت کردند که از آن مرحله، شورلت اسپارک و کیا پیکانتو توانستند خود را به مرحلهٔ نهایی رسانده و فینالیست‌های گروه هاچ‌بک‌های کوچک لقب گیرند. در دوئل نهایی این گروه مجموعاً تعداد 1044 رأی به ثبت رسیده است که سهم شورلت اسپارک از این آراء 612 رأی بوده درحالی‌که کیا پیکانتو 432 رأی دریافت نموده است. بدین ترتیب اسپارک با کسب 58 درصد از کل آرا پیروز دوئل نهایی و قهرمان گروه هاچ‌بک‌های کوچک محسوب می‌شود.

شورلت اسپارک، بهترین هاچ‌بک کوچک دنیا به انتخاب مخاطبین پدال

این هاچ‌بک آمریکایی در مرحلهٔ مقدماتی دوئل‌ها در برابر همزاد اروپایی خود یعنی اوپل کارل قرار گرفت و با غلبه بر آن به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی راه پیدا کرد. اسپارک در این مرحله، سوزوکی سلریو را به‌عنوان رقیب در برابر خود می‌دید که در آن دوئل به پیروزی رسیده و به مرحلهٔ نیمه‌نهایی راه یافت. در این مرحله اما حریف سرسختی بنام فولکس‌واگن آپ در برابر اسپارک قرار گرفت اما هاچ‌بک کوچک جنرال موتورز توانست با اختلافی جزئی و کسب 52 درصد از کل آراء، آپ را از سر راه برداشته و خود را به فینال برساند. بدین ترتیب با شکست کیا پیکانتو، شورلت اسپارک پس از پیمودن راهی طولانی، توسط شما به‌عنوان بهترین هاچ‌بک کوچک دنیا انتخاب شده است.

رقبای شورلت اسپارک در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله رقیب درصد آراء
مقدماتی اوپل کارل 77
یک‌چهارم نهایی سوزوکی سلریو 86
نیمه‌نهایی فولکس‌واگن آپ 52
نهایی کیا پیکانتو 58

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403