طرز تهیه تهچین سبزیجات برای دوستداران سبزیجات


طرز تهیه تهچین سبزیجات برای دوستداران سبزیجات تهچین سبزیجات : اگر به استفاده از گوشت و مرغ در ته چین علاقه ندارید و تمایل دارید از انواع سبزیجات استفاده کنید با این آموزش خوشمزه و رنگارنگ همراه باشید.   مواد لازم تهچین سبزیجات : برنج 3 پیمانه ماست چکیده 9 قاشق غذاخوری تخم مرغ 3 […] نوشته طرز تهیه تهچین سبزیجات برای دوستداران سبزیجات اولین بار در...

طرز تهیه تهچین سبزیجات برای دوستداران سبزیجات

تهچین سبزیجات : اگر به استفاده از گوشت و مرغ در ته چین علاقه ندارید و تمایل دارید از انواع سبزیجات استفاده کنید با این آموزش خوشمزه و رنگارنگ همراه باشید.

طرز تهیه تهچین سبزیجات برای دوستداران سبزیجات

مواد لازم تهچین سبزیجات :

برنج ۳ پیمانه
ماست چکیده ۹ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۳ عدد، ( ۳ زرده و ۱ الی ۲ سفیده)
زعفران دم کشیده نصف استکان
نمک مقداری

مواد میانی ته چین:

کدو یک عدد متوسط نگینی خورد شده و سرخ شده
هویج یک عدد بزرگ نگینی خورد شده بخارپز شده
نخود فرنگی نصف استکان پخته شده یا کنسرو شده بدون آب
ذرت نصف استکان پخته شده یا کنسرو شده بدون آب
قارچ ۲۰۰ گرم اسلایس شده و تفت داده شده

طرز تهیه تهچین :

برنج را کمی زنده تر از مواقع معمولی آبکش کرده و در ظرفی دیگر ماست، تخم مرغ ها ، زعفران و نمک را با هم بخوبی مخلوط کرده و برنج را به آن اضافه کنید.

کره آب شده را به کف و دیواره های ظرفی مناسب با فرچه زده و کف ظرف را با مخلوط برنج بپوشانید سپس یک لایه ذرت و نخود فرنگی ریخته و یک لایه برنج اضافه کنید.

بعد قارچ تفت داده شده با کمی آبلیمو و نمک و فلفل را بر روی برنج بریزید و دوباره برنج اضافه کنید و بعد مخلوط هویج و کدوی تفت داده شده با نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و در آخر برنج باقیمانده را بریزید و رویش را با فویل پوشانده و در فر گرم شده با ۲۲۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. حدود نیم ساعت بعد فویل را برداشته و یک لایه کره روی برنج قرار داده و به مدت نیم ساعت دیگر در فر باقی بماند.

بعد از اینکه از فر در آوردید کمی صبر کنید تا خنک شود سپس در ظرف مورد نظر برگردادنده و با زرشک تفت داده شده و خلال پسته و به دلخواه با باقیمانده سبزیجات تزیین نمایید.

بجای فر میتوانید از قابلمه نچسب و شعله گاز استفاده نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403