فرزندم مدام تو حرف دیگران می پرد


پریدن تو حرف دیگران,فرزندم مدام تو حرف دیگران می پرد

فرزندم مدام تو حرف دیگران می پرد

فرزندم مدام تو حرف دیگران می پرد

فرزندم مدام تو حرف دیگران می پرد

پسر 5 ساله‌ام زیاد توی حرف دیگران می‌پرد!

من در خصوص پسر پنج ساله‌ام نیاز به راهنمایی دارم که حرف زیاد می‌زند و زیاد توی حرف دیگران می‌پرد. چه کار کنم؟

قبل از هر توضیحی از شما می‌خواهم که سطح اطلاعات خود را درباره رشد کودک‌تان افزایش دهید. کودکان رشد جسمی سریعی دارند. آن‌ها مهارت‌های زیادی را فرا می‌گیرند و مایلند که مهارت‌های شان را نشان دهند و برای آن‌ها تشویق شوند. یک کودک تا پنج سالگی زبان مادری را به خوبی فراگرفته است. هرچند ممکن است در بیان افکار یا اتفاقات روزمره دچار مشکل بشود و نتواند جملات خوبی بسازد اما به طور واضح صحبت می‌کند. کودکان در این سن می‌توانند اسم، سن، تاریخ تولد و تا حدودی آدرس خانه‌شان را بگویند. همچنین معنی کلمات را متوجه می‌شوند و مفهوم جملات را درک می‌کنند. کودک شما در این سن می‌تواند قصه بگوید و با دوستان خود صحبت کند. در این سن، کودکان بیشتر درباره مهارت‌های فیزیکی و اعمال خود با غرور و مطمئن صحبت می‌کنند. در پایان پنج سالگی رشد فیزیکی کودک به حدی می‌رسد که می‌تواند تقریبا تمام کارهای خود را انجام دهد و کارهایی را که قبلا قادر به انجام کامل آن‌ها نبوده بهتر و کامل‌تر انجام دهد. مجموعه تمام این توانایی‌ها و مهارت‌ها یعنی موضوعات بیشتر برای صحبت کردن و ابراز وجود کردن که لازمه سن کودک است.

مفاهیم نوبت و صبر را به او آموزش دهید

برای کودک پنج ساله شما خانواده مرکز دنیاست. اگرچه او باید با کودکان دیگر بازی کند و رابطه دوستی برقرار کند اما زندگی عاطفی او هنوز در خانه جریان دارد. با این حال، کودک شما در سنی است که مفهوم نوبت و صبر کردن را درک می‌کند و اگر تابه حال درباره آموزش این مفاهیم به او کاری انجام نداده‌اید، وقت آن است که دست به کار شوید. او می‌تواند تا رسیدن نوبتش برای صحبت کردن صبر کند اما به خاطر داشته باشید که آموزش به کودکان باید همراه با صبوری و پله پله باشد. نمی‌توان از کودکی که هیچ‌گاه لازم نبوده برای رسیدن نوبتش صبر کند، توقع داشت که مدت زمان زیادی صبوری کند.

چند توصیه به شما

فرزندتان را حمایت و تشویق کنید. شما می‌توانید با تمرکز بر توانایی‌های او به کودک‌تان کمک کنید تا حس بهتری راجع به خود داشته باشد. همچنین با هم وقت بگذرانید، زمان ویژه‌ای را فقط با او بگذرانید و اجازه دهید تا در این زمان از هرآن چه می‌خواهد برای شما بگوید. بازی کردن با او را هم جدی بگیرید و به فرزندتان فرصت بازی کردن دهید تا شیوه نشان دادن خودش به شما را به مرور اصلاح و مدیریت کند.

بیشتر بدانید : بچه ام همش می خواهد با موبایل بازی کند

نویسنده : ریحانه نوذریان | کارشناس ارشد روان شناسی و واقعیت درمانگر

فرزندم مدام تو حرف دیگران می پرد

مشاهده دسته بندی : مقالات امور تربیتی کودکان و نوجوانان

بازدید : 25

این مطلب را به اشتراک بگذارید و در گوگل محبوب کنید

فرزندم مدام تو حرف دیگران می پرد فرزندم مدام تو حرف دیگران می پرد




حتما بخوانید: سایر مطالب گروه والدین و فرزندان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج