رشد 6 برابری جذب اعتبارِ صندوق بیمه معدن


رشد 6 برابری جذب اعتبارِ صندوق بیمه معدن

با تدوین دستورالعمل و صدور بیمه نامه اعتباری سرمایه در گردش،6 میلیارد تومان از محل حقوق دولتی جذب شده نسبت به سال 96، شش برابر افزایش یافته است

رشد 6 برابری جذب اعتبارِ صندوق بیمه معدنبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)؛ فرید دهقانی در نشست مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی برای سال ۹۷ افزود: مهمترین دستاورد ما تکمیل وجوه و اقلام در افزایش سرمایه و ثبت رسمی آن بوده که در حال انجام است.
ایجاد اشتغال پایدار
وی با اشاره به دستاورد‌های سال ۹۷ صندوق گفت: یکی از مهمترین دستاورد‌های سال ۹۷ صندوق بیمه (ایمیدرو)، انعقاد و اجرایی کردن توافقنامه همکاری حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی است.
دهقانی اضافه کرد: ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی جهت ایجاد توسعه پایدار در مناطق روستایی توسط مجلس به وزارت کشاورزی و معاونت توسعه روستایی مناطق محروم معاونت ریاست جمهوری اختصاص یافت که مجری آن نیز وزارت کار بود.
مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی ادامه داد: درصد نرخ بهره بانکی این تسهیلات ۴، ۶، ۸ و ۱۰ درصد به تناسب نحوه قرارگیری معادن روستا‌ها تعلق می‌گیرد.
تامین منابع مالی جدید
وی دیگر دستاورد‌های صندوق انعقاد تفاهم نامه با بانک توسعه تعاون، پست بانک و بانک سینا بدون سپرده گذاری خواند و گفت: در راستای گسترش فعالیت‌های تضمینی صندوق و همچنین تأمین منابع مالی جدید برای بخش معدن، صندوق در چارچوب طرح تفاهم نامه‌های روستایی و همچنین به صورت مستقل بدون سپرده گذاری در بانک‌ها نسبت به عقد تفاهم نامه با بانک‌های اعلام شده، به صورت مجزا اقدام کرده است.
تفاهمنامه با نظام مهندسی معدن و خدمات آنلاین صندوق
دهقانی از انعقاد توافق نامه‌ای در جهت افزایش استفاده از توان و ظرفیت سازمان نظام مهندسی خبر داد و افزود: برای استفاده از خدمات مشترک در خصوص بررسی کارشناسی معادن و بیمه نامه‌های صندوق، تفاهم نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی منعقد کرده ایم.
مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی با اشاره به فعالیت‌ها و دستاورد‌های صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی گفت: از جمله اقدامات ما در صندوق پیاده سازی و اجرایی کردن پروژه CRM است که در جهت تحقق دولت الکترونیک صورت گرفت.
احیا معادن کوچک
وی افزود: مهمترین برنامه صندوق برای سال ۹۸ اجرای طرح احیا و بازسازی معادن متوسط و کوچک با ابتکار و مشارکت خانه معدن، ایمیدرو و اتاق بازرگانی است که از مهمترین ارکان اجرایی آن صندوق بیمه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها