چرایی برگزار نشدن نمایشگاه گل را از من بپرسید


چرایی برگزار نشدن نمایشگاه گل را از من بپرسید

دبیر شانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه محلات گفت: مسئولان اگر به دنبال دلیل عدم برگزاری هفدهمین نمایشگاه گل و گیاه محلات هستند، باید با من تماس بگیرند و مشکلات و درد دل‌ها را بشنوند.

به گزارش ایسنا، پیرو گزارش منتشر شده از سوی این خبرگزاری، با عنوان "این ثروت گروگان گرفته شده! " که به عدم برگزاری هفدهمین دوره نمایشگاه گل و گیاه محلات در سال ۹۸ پرداخته بود، دبیر نمایشگاه شانزدهم در واکنش به این گزارش ضمن قدردانی از نگاه مثبت و دغدغه‌مندانه ایسنا در تماس با این خبرگزاری بیان کرد: چهار دوره دبیر نمایشگاه گل و گیاه محلات بوده‌ام و معتقدم لازم است در کنار علل برگزاری یا عدم برگزاری نمایشگاه به مشکلات و موانع موجود در بر سر راه صنعت گل محلات و نمایشگاهش توجه شود.

مجتبی ابراهیمی با تاکید بر اینکه ۴ دوره نمایشگاه را برگزار کردم و تنها کسی که نگاه دلسوزانه به نمایشگاه داشت، احمد سجادی فرماندار سابق شهرستان محلات بود، افزود: پس از برگزاری ۱۳ دوره، نمایشگاه در نهایت با بی‌مهری مسئولان محلی و استانی مواجه و دچار وقفه‌ای دو ساله شد، اما حضور سجادی نگاه جدیدی به نمایشگاه بخشید.

وی تصریح کرد: در گزارش ایسنا رئیس سازمان صمت استان مرکزی نمایشگاه گل و گیاه محلات را برند می‌نامد که باید برگزار شود، درست است که نمایشگاه برند است و محلات رتبه اول صادرات گل را در کشور دارد، اما سازمان صمت چه کمکی به صادرکنندگان کرده است؟ بارها درخواست شد که رایزنان اقتصادی و سفرا برای نمایشگاه دعوت شوند که سازمان نتوانست این کار را انجام دهد.

ابراهیمی با اشاره به عدم حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: رئیس سازمان جهاد کشاورزی و زارعی معاون باغبانی سازمان هیچ گاه با من به عنوان دبیر چهار دوره نمایشگاه تماس نگرفتند تا بلکه در جریان مشکلات برگزاری آن قرار بگیرند، مسئولان عادت کرده‌اند تنها در زمان افتتاحیه و اختتامیه به یاد نمایشگاه می‌افتند تا در افتتاحیه سخنرانی کنند و در اختتامیه بابت کار نکرده لوح تقدیر دریافت کنند.

وی اظهار کرد: صنف گل و گیاه تنها دو شرکت تعاونی"دهکده گل و اتحادیه گل و گیاه محلات" را در اختیار دارد، ما هیچ گاه نتوانستیم مسئولان را مجاب کنیم که همه با هم در یک جبهه باشیم و کار کنیم، نظام صنفی کشاورزی جز اینکه غرفه رایگان در نمایشگاه بخواهد هیچ کمکی تاکنون به روند برگزاری نمایشگاه نکرده است.

این نماینده جوانان تولیدکننده گل و گیاه کشور با بیان اینکه سال گذشته نیز بنا بر برگزار نشدن نمایشگاه گل و گیاه محلات بود، افزود: فرماندار شهرستان ۷۰ روز قبل از نمایشگاه خواستار برگزاری نمایشگاه شانزدهم شدند، چطور در ۷۰ روز می‌توان چنین نمایشگاهی را در سطح قابل قبول برگزار کرد؟ هیچکس در حمایت از صنف گل و گیاه و تولیدکنندگان این عرصه گامی برنداشته است، صنف ما ضعیف‌ترین صنف است، نمی‌توان گل و گیاه را با صنعت سنگ و نمایشگاه سنگ مقایسه کرد، من در تمام طول مدت برگزاری نمایشگاه گلخانه ام را تعطیل می‌کنم و بدون دریافت کوچک‌ترین حمایت و ریالی نمایشگاه برگزار می‌کنم.

وی تاکید کرد: به دنبال کوچک کردن صنف گل و گیاه محلات و تولیدکنندگان نیستم، اما فعالان این عرصه صورت خود را با سیلی سرخ نگه‌داشته‌اند، استاندار مرکزی دستور می‌دهد که برق و گاز واحدهای تولیدی گل و گیاه و گلخانه‌ها قطع نشود، اما درست فردای همان روز برق و گاز قطع می‌شود. ۲۲ بهمن سال گذشته گلخانه من با صرف هزینه ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح شد، اما فرماندار وقت به بهانه اینکه استاندار مرکزی با کمبود وقت مواجه است، از حضور وی در گلخانه جلوگیری کرد، اگر مدیری وقت ندارد با من حرف بزند و درد دل و مشکلات من را بشنود من چطور نمایشگاه برگزار کنم و مسائل را پشت سر بگذارم؟

ابراهیمی تصریح کرد: مسئولی که وقت ندارد مشکلات کشاورز و گلکار را بی تعارف بشنود، چه توقعی از برگزاری نمایشگاه دارد؟ نمایشگاه گل و گیاه محلات صرفاً به همت سه نفر برگزار می‌شود و هیچکس حامی نمایشگاه گل نیست.

وی با اشاره به اینکه حتی میراث فرهنگی تاکنون حمایتی از این نمایشگاه نکرده است، افزود: آیا تا به حال بیلبورد و تابلوی تبلیغاتی در استان یا محورهای مواصلاتی در خصوص معرفی ظرفیت گل محلات نصب شده است؟ در حالی که از ابتدا تا انتهای اتوبان قم-تهران شاهد بیلبوردهای تبلیغاتی استان‌های دیگر هستیم.

دبیر نمایشگاه شانزدهم گل و گیاه محلات با بیان اینکه مدیران و مسئولان اگر خواستار برگزاری چنین نمایشگاهی هستند باید دیدگاهی دلسوزانه نسبت به آن داشته باشند، گفت: فرماندار محلات از اختتامیه نمایشگاه سال گذشته تا به امروز یک بار هم سراغی از نمایشگاه نگرفته است درحالی که یک فرماندار یا مدیر دلسوز به عنوان رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه از فردای اختتامیه باید دبیرخانه را فعال نگه دارد و حتی از من به عنوان دبیر گزارش عملکرد بخواهد.

وی بیان کرد: شهری که به دنبال برگزاری نمایشگاه بزرگی همچون نمایشگاه گل و گیاه است باید زیرساخت فراهم کند، محلات ۵۰ هزار نفری حداقل ۲۰ هزار بازدید کننده در زمان نمایشگاه به خود جذب می‌کند، این جمعیت برای بهره مندی از ابتدایی‌ترین زیرساخت‌های رفاهی همچون سرویس بهداشتی با مشکل مواجه خواهند بود چراکه یک سرویس بهداشتی در شهر وجود ندارد، شاید این مسافر و بازدیدکننده توان اسکان در هتل را نداشته باشد و بخواهد چادر بزند در این شرایط آیا نباید حداقل امکانات رفاهی را در اختیار داشته باشد؟ ما حتی نتوانستیم برای بازدیدکنندگان پارکینگ مناسبی ایجاد کنیم در حالی که می‌شد از ظرفیت شهرداری استفاده کرد. در این شرایط تنها کاری که من می‌توانم انجام دهم اینست که گردن کج کنم و از بازدیدکننده به دلیل این شرایط نامطلوب عذرخواهی کنم.

ابراهیمی با بیان اینکه درخصوص این ۴ دوره برگزاری نمایشگاه می‌توانم یک کتاب بنویسم، گفت: مجری نمایشگاه (اتحادیه گل و گیاه محلات) برای روشنایی مناسب بلوار منتهی به نمایشگاه و حتی پخش موسیقی در فضای نمایشگاه با مشکلات عدیده‌ای مواجه شد. سال گذشته در جریان حضور ۵۴ نفر از شهرداران کشور در نمایشگاه حدود ۷۰۰ میلیون تومان قرارداد امضا شد، برای اسکان این تعداد و ارائه ظرفیت‌های شهرستان، تنها پتانسیل آبگرم محلات در اختیار بود. وقتی شهرداران با هزینه شبی ۴۰۰ هزار تومان در هتل آبگرم مستقر شدند، حتی هماهنگی لازم برای استفاده از آبگرم انجام نشد و مسئول هتل نیز علیرغم مراجعه شهردار آب را باز نکرد و گفت زمان باز بودن آب گذشته است!

وی تصریح کرد: مسئولان اگر به دنبال دلیل عدم برگزاری نمایشگاه هستند، باید با من تماس بگیرند و مشکلات و درد دل‌ها را بشنوند، تولیدکنندگان و گلکاران محلات برند گل محلات را معرفی کرده‌اند، هیچکس به فکر این صنف و نمایشگاه نیست و اگر فکر می‌کنند با تسهیلات و کمک‌های مالی به توسعه این صنف کمک کرده‌اند، اشتباه می‌کنند چراکه این تسهیلات چندین برابر بیشتر پس داده شده است و اگر مشکلات به همین نحو ادامه یابد قطعاً صنعت گل و گیاه محلات زمین می‌خورد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه متأسفانه مسئولان ما در لحظه و به صورت احساسی صحبت می‌کنند، افزود: برگزاری یک نمایشگاه گل نیازمند متریال (گل و گیاه) است، اما امروز تولیدکنندگان با مشکلات عدیده‌ای مواجهند، تأمین نهاده‌ها (وارداتی یا تولید داخل) به سختی انجام می‌شود و ادارات نیز همکاری لازم را ندارند. سال گذشته درست در میانه تابستان و اوج گرما برق گلخانه‌ها روزی ۲ ساعت قطع می‌شد، قطعاً در این شرایط تولید افت می‌کند و مسلماً رقبایی مانند پاکدشت برای به دست گرفتن این صنعت وارد میدان می‌شوند، اما مشکل اینجاست که کسی دغدغه‌ای برای صنعت گل محلات و برگزاری نمایشگاه ندارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها