خسارت 930 مسجد، بقعه و حسینیه در سیل اخیر/مساجد؛ محل اصلی اسکان سیل‌زدگان


خسارت 930 مسجد، بقعه و حسینیه در سیل اخیر/مساجد؛ محل اصلی اسکان سیل‌زدگان

حجت‌الاسلام نوروزپور با بیان اینکه در سیل اخیر930 بقعه، مسجد و حسینیه دچار خسارت شدند، گفت: البته 85 درصد مساجد آسیب جدی نداشته اند و تنها نیازمند تعمیر هستند چنان که اغلب مساجد محل اسکان سیل‌زدگان است.

حجت الاسلام «محمد نوروزپور» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان مجموع خسارات وارد شده به بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه ها در استان های سیل زده را 55 میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: 930 مسجد، بقعه و حسینیه در شش استان مازندران، خراسان شمالی، ایلام، گلستان، خوزستان ولرستان 930 بقعه متبرکه، مسجد و حسینیه دچار خسارت و آسیب شدند.

مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با تفکیک خسارت های وارد شده به این اماکن در استان ها، بیان کرد: میزان آسیب ها در استان مازندران 41 بقعه، 45 مسجد و حسینیه، استان خراسان شمالی 15 بقعه، 55 مسجد و حسنیه، استان ایلام 19 بقعه و 265 مسجد و حسینیه بوده است.

وی تصریح کرد: در استان لرستان 6 بقعه و 42 مسجد و حسینیه، استان گلستان 17 بقعه و 270 مسجد و حسینیه و استان خوزستان 7 بقعه و 148 مسجد و حسینیه، طبق بررسی کارشناسان سازمان اوقاف و امور خیریه برآورد خسارت شده است.

حجت الاسلام نوروزپور ادامه داد: البته این گونه نیست که در بحران سیل بقاع متبرکه و مساجد و حسینیه ها این استان ها دچار خسارت بالایی شوند که قابل استفاده نباشند، بلکه 85 درصد مساجد آسیب جدی نداشته اند و تنها نیازمند تعمیر هستند، و تنها 15 درصد از این 930 اماکن نیازمند کمک های بیشتری هستند.

وی با بیان اینکه خسارت های وارد شده به بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه های این استان ها، بعد از بررسی و احصاء به ستاد حوادث غیرمترقبه وزارت کشور اعلام شده است، تاکید کرد: قرار است از سوی این ستاد کمک هایی برای بازسازی این اماکن صورت گیرد، اما درعین حال از خیرین و مردم خواستاریم که در صورت تمایل با مراجعه به ادارات اوقاف این استان ها و یا از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان اوقاف و امور خیریه برای کمک به بازسازی این مساجد اقدام کنند.

مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: کار بازسازی و مرمت این اماکن آغاز شده است، اما ما در وهله اول اولویتمان بازسازی منازل مردم بوده است به گونه ای که در یک ماه اول بعد از سیل نیروهای جهادی این سازمان، مردمی که دراین بحران منازلشان دچار آسیب شد را در مساجد و بقعه های متبرکه اطراف اسکان دادند و مستقر در این اماکن کردند، تا وضعیت خانه و کاشانه مردم سیل زده را بهبود ببخشند.

حجت الاسلام نوروزپور در پایان خاطرنشان کرد: در کنار آن با برگزاری مسابقات، برنامه های فرهنگی و اهدای جوایز به کودکان تلاش کردیم از این طریق بخشی از آسیب های روحی کودکان را که ناشی از آسیب سیل به منازل و خانه و کاشانه شان بوده، جبران کنیم و برای خانواده ها هم برنامه سخنرانی و مشاوره های سبک زندگی در بقاع متبرکه و مساجدی که ساکن بودند، برگزار کردیم.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی