نقش ایران در انتخابات آینده آمریکا به روایت معاون سیاسی وزارت کشور


نقش ایران در انتخابات آینده آمریکا به روایت معاون سیاسی وزارت کشور

تسنیم نوشت: معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه تمام فشارها به ایران برای این است که ترامپ در انتخابات 2020 رای بیاورد، عنوان داشت: ترامپ همه این فشارها را برای انتخابات 2020 می اورد. جمهوری اسلامی می تواند نقش مهمی در انتخابات آینده آمریکا داشته باشد.

جمال عرف عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه نهمین استاندار گلستان با بیان اینکه امسال، سالی سخت و امتحانی بزرگ برای مردم ما بود، اظهارداشت: ترامپ بعد از اینکه از برجام خارج شد، مجموعه ای از اقدامات غیرقانونی و ظالمانه انجام داد و همه یک‌بار دیگر دیدیم که حقوق بین الملل زیرپای قدرت هژمون له شد. دیگران هم این اتفاق را دیدند و سکوت کردند و بعضا هم همراهی کردند.

وی افزود: فشارها، تحریم ها و اقدامات غیرقانونی ظلم بزرگ به ملت ما بود. جمهوری اسلامی میخواست در چارچوب های بین المللی وارد یک معاهده شود اما یک نفر همه چیز را به هم می زند. این از لطیفه های روزگار است فردی که اقدام غیرقانونی می کند و دیگران را هم وادار می کند که به کسی که به او ظلم شده است هجمه کنند. در عین حال ما را دعوت به مذاکره می کند اما فشار می آورند و نقض عهد می کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به وقوع سیل در ۲۵ استان کشور خاطرنشان کرد: در این بین پنج استان خسارت بیشتری دیدند و گلستان نخستین استانی بود که درگیر سیل شد. بعد از آن هم لرستان و خوزستان، بخشی از استان ایلام و برخی استان های دیگر درگیر شدند و خسارت های زیادی هم به بار آمد.

وی گفت: در چنین شرایطی هم دشمن کوتاه نیامد و برای کمک دیگران به ما موانع ایجاد کرد. بهرحال این اتفاقات امتحان بزرگ الهی بود که ملت از آن سرفرازانه خارج شدند و در پیشانی این توفیق، استان گلستان قرار دارد.

عرف با بیان اینکه جمهوری اسلامی سناریوهای متفاوتی برای برخورد با دشمن دارد، افزود: مهلت ۶۰ روزه به اروپایی‌ها کف اقدامات جمهوری اسلامی ایران است و اگر طرف‌های برجام اقدامی نکنند ما سطح دیگری از اقدامات را انجام خواهیم داد. اروپایی ها یکسال است که بحث اینستکس را مطرح کردند اما این در اندازه اتحادیه اروپا نیست که مدام ما را ترغیب به ماندن در برجام می کند.

وی تاکید کرد: بعد از این مهلت جمهوری اسلامی سطح دیگری از اقدامات را در دستور کار قرار می دهد. ایران چیزی جز رفتار عادلانه همراه با احترام نمی خواهد. کسی نمی تواند بگوید ایران نمی خواهد مذاکره کند بلکه ما مایل به مذاکره در شرایط برابر هستیم.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: هرجا ایستادگی کردیم دشمن عقب نشینی خواهد کرد و هرجا عقب برویم دشمن جلوتر می آید، این یک اصل است. در این شرایط وظیفه مدیران این است که از جامعه عقب نیفتم و برای بخشی از جامعه توضیح دهیم و مردم را توجیه کنیم که این مقاومت ارزشش را دارد.

وی با بیان اینکه تمام فشارها به ایران برای این است که ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ رای بیاورد، عنوان داشت: ترامپ همه این فشارها را برای انتخابات ۲۰۲۰ می اورد. جمهوری اسلامی می تواند نقش مهمی در انتخابات آینده آمریکا داشته باشد. به طور قطع اگر ترامپ نتواند بهره برداری خود را بکند روی دیگر خود را نشان می دهد.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره نحوه انتخاب نهمین استاندار گلستان گفت: رویکرد ما در انتخاب استانداران استفاده از نیروهای وزارت کشور است. طبق روال طبیعی بعد از عزل و جابه جایی استاندار، یکماه فرصت است تا وزیرکشور فرد جایگزین را معرفی کند. اواخر فروردین به دکتر رحمانی فضلی گفتم باید در مهلت تعیین شده انتخاب استاندار گلستان را عملی کنیم و بعد از سفر سیستان نامه ای آماده کردیم که همزمان با نامه نمایندگان این استان شد که پنج نفر را معرفی کرده بودند.

وی ادامه داد: در آن لیست یکی دو نفر شاخص های موردنظر وزارت کشور را داشتند و بقیه فاقد این شاخص ها بودند. برای همین یکی از افراد در لیست و یکی از کسانی که در کادر وزارت کشور بود معرفی کردیم. وزیر کشور هم گفت با آقای نورمفیدی هماهنگ کردم. این دو نفر به دولت رفتند اما به دلایل برخی مباحث از گردونه خارج شدند. برای همین فاصله ای افتاد و ما پرس و جو کردیم و تاکید هم این بود یا باید گزینه بومی یا فرد ملی انتخاب شود. این شد که از اقای حق شناس در دو نوبت خواهش و صحبت کردیم و دیدیم شاخص های مدنظر وزارت کشور را دارد سپس از اقای نورمفیدی پرس و جو شد و نظر وی هم مثبت بود و اقای حق شناس معرفی شد.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: اقای حق شناس ۳ ویژگی برجسته دارد؛ استاندار جدید گلستان انسانی علمی، دارای تجربه های خوب در سطح ملی و معتقد به برنامه های دولت است و همه ویژگی های موردنظر وزارت کشور و دولت را دارد.

وی ضمن قدردانی از تلاش های سرپرست قبلی استانداری گلستان گفت: آقای غراوی انسان مخلصی است و چند نوبت گفت که بنده را از جمع گزینه های استانداری کنار بگذارید. در سیل هم با تمام ظرفیت و تمام وقت انرژی خود را گذاشت و بار سنگینی را به دوش کشید. وی تجربه برجسته دارد و خواهش ما این است کنار استاندار بماند و به استاندار کمک کند. اما اگر تمایل نداشت قطعا از تجربه وی در مدیریت بحران در سطح ملی استفاده خواهیم کرد.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1270329

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است