توانمندسازی کودکان و خانواده‌های آنها، مهم‌ترین نیاز کودکان کار اردبیل است


توانمندسازی کودکان و خانواده‌های آنها، مهم‌ترین نیاز کودکان کار اردبیل است

گروه اجتماعی- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در جریان عقد تفاهم‌نامه در جهت توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و پیشگیری از معلولیت‌ها گفت: توانمند سازی کودکان و خانواده‌های آنها، مهمترین نیاز کودکان کار اردبیل است.

توانمندسازی کودکان و خانواده‌های آنها، مهم‌ترین نیاز کودکان کار اردبیل استبه گزارش ایکنا از اردبیل، ستاری مدیرکل بهزیستی استان اردبیل، امروز 25خردادماه در جریان بازدید از مرکز جهاد دانشگاهی اردبیل و عقد تفاهم نامه در جهت توانمند سازی خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و پیشگیری از معلولیت‌ها اظهار کرد: توانمند سازی کودکان و خانواده‌های آنها، مهمترین نیاز کودکان کار اردبیل است.

وی افزود: تعداد ۲۵۱ کودک خیابانی و کار دراستان شناسایی و دارای پرونده هستند که از این تعداد ۱۶۶ نفر دارای نیازهای ویژه از جمله خدمات درمانی، اشتغال والدین و مشارکت تحصیلی بودند که با توجه به مصوبه اخیر کمیته ساماندهی کودکان کار و خیابانی استان، به دستگاه‌های مربوطه ارجاع و خدمات مذکور دریافت کرده‌اند.

ستاری اذعان کرد: در راستای توانمند سازی خانواده کودکان، کارگاه فرشبافی برای مادران آنها توسط مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده (موسسه غیر دولتی) ایجاد شد که تا به حال زمینه اشتغال حدود ۲۰ نفر از مادران کودکان کار و خیابانی را فراهم ساخته است. همچنین در سال گذشته مبلغ ۳۶۰ میلیون تومان توسط بهزیستی و موسسه مذکور در جهت توانمند سازی هزینه شده است.

وی در پایان گفت: در جهت ساماندهی هرچه بهتر این کودکان لازم است تمامی دستگاه‌های عضو کمیته ساماندهی مشارکت جدی داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود