طرز تهیه دمنوش آلبالو برای رفع عطش تابستانی


طرز تهیه دمنوش آلبالو برای رفع عطش تابستانی

دمنوش آلبالو نوعی نوشیدنی ساده و مفید برای سلامتی است که به صورت گرم یا سرد مورد استفاده قرار می گیرد. این دمنوش را می توان به سادگی از جوشاندن ترکیب آب و آلبالو درست کرد و برای تعدیل سردی آن مقداری عسل یا نبات به کار برد.

طرز تهیه دمنوش آلبالو برای رفع عطش تابستانی
ستاره | سرویس آشپزی – شاید شما هم از طرفداران میوه لذیذ آلبالو باشید. مربای آلبالو، کمپوت آلبالو، لواشک آلبالو و ترشی آلبالو از فرآورده‌های معروف این میوه هستند که در واقع روش‌هایی برای نگهداری آن نیز محسوب می‌شوند. دمنوش آلبالو نیز از نوشیدنی‌هایی است که از جوشاندن آلبالو در آب و ترکیب آن با نبات یا عسل تهیه می‌شود و به صورت گرم یا سرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه دمنوش آلبالو را آموزش دهیم.


طرز تهیه دمنوش آلبالو

مواد لازم
آلبالوی تازه ۱ فنجان
آب جوش ۲ فنجان
عسل یا نبات به میزان لازم
چوب دارچین (اختیاری) یک تکه کوچک
هل (اختیاری) چند عدد
آبلیموی تازه چند قطره

دستور تهیه
ساقه آلبالو‌ها را جدا کنید و آن‌ها را تمیز بشویید. آلبالو را با هسته در قوری ریخته، آب جوش را به آن اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. پس از ۲۰ دقیقه، نبات یا عسل را به آن اضافه کرده و اجازه دهید ۱۰ دقیقه دیگر روی حرارت ملایم بجوشد تا آماده شود. در صورت تمایل پس از خاموش کردن حرارت، چند قطره آبلیموی تازه به دمنوش آلبالو اضافه کرده، سپس دمنوش را صاف کنید و در فنجان سرو بریزید.
نکته: در صورت تمایل می‌توانید یک تکه کوچک چوب دارچین یا چند عدد هل همراه با عسل یا نبات به دمنوش آلبالو اضافه کنید تا علاوه بر تعدیل سردی آلبالو، طعم و مزه دمنوش را نیز بهبود بخشد.

طرز تهیه دمنوش آلبالو برای رفع عطش تابستانی
خواص دمنوش آلبالو

کمک به داشتن یک خواب آرامش بخش در شب به کمک ملاتونین موجود در آن کاهش اسید اوریک خون و میزان چربی پیشگیری از سکته مغزی و قلبی تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با مواد سرطان زا، آلرژی زا و ویروس‌ها به کمک ملاتونین موجود در آن جلوگیری از پیری زودرس به کمک آنتی اکسیدان ها کاهش قند و کلسترول بهبود بیماری‌های دیابت و چربی خون بهبود سوخت و ساز بدن تقویت عملکرد روده‌ها تسکین اعصاب و باز شدن رنگ چهره کاهش فشار خون و مناسب برای افراد گرم مزاج افزایش اشتها و کمک به هضم غذا درمان حالت تهوع بهبود بیماری‌های کلیه و مثانه تسکین درد ناشی از بیماری‌های نقرس و آرتروز کاهش درد‌های عضلانی ناشی از فعالیت‌های ورزشی سنگین


سخن آخر

دمنوش آلبالو نوعی نوشیدنی با طبیعت سرد و خشک است که به راحتی آماده می‌شود. از آنجا که فصل برداشت این میوه در تابستان است، برای استفاده از دمنوش آلبالو در فصل گرما اجازه دهید مایع خنک شود، سپس چند تکه یخ اضافه کنید و آن را به عنوان نوعی نوشیدنی خنک تابستانی برای رفع عطش بنوشید. برای تهیه دمنوش آلبالو در سایر فصول می‌توانید از آلبالوی فریز شده یا آلبالوی خشک بدون نمک استفاده کرده و به روش ذکر شده در فوق، آن را آماده کنید. شما می‌توانید سوالات و تجربیاتتان را از طریق بخش "ارسال نظر" با ما و دیگر مخاطبان ستاره درمیان بگذارید. همچنین در صورتیکه به رزماری علاقه‌مندید، می‌توانید مطلب "طرز تهیه دمنوش رزماری" را نیز از سری مقالات آشپزی ستاره مطالعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟