کنتور هوشمند 85 درصد چاه‌های کشاورزی نهبندان نصب شد


کنتور هوشمند  85 درصد چاه‌های کشاورزی نهبندان نصب شد

بیرجند - ایرنا - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت:با نصب کنتور هوشمند 214 چاه کشاورزی نهبندان، 85 درصد چاه های کشاورزی این شهرستان مجهز به این کنتور شدند.

سید سعید پورجعفر روز شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر امور منابع آب نهبندان افزود: به دلیل کاهش دبی آب برخی چاه های نهبندان برخی اوقات کمتر از پروانه های صادره از چاه های این شهرستان آب برداشت می شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان شناسایی شده که بعد از تعیین تکلیف در مراجع قضایی نسبت به مسدودسازی آنها اقدام خواهیم کرد.

پورجعفر با بیان اینکه نهبندان کمترین چاه غیرمجاز را در استان دارد، افزود: در این شهرستان هشت چاه غیرمجاز شناسایی شده که با اخذ مجوز از مراجع قضایی نسبت به مسدودسازی آن اقدام خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: همچنین سد تغذیه مصنوعی بندان شهرستان نهبندان در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تاکنون در زمینه احداث این سد سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن ۱۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی اضافه کرد: ظرفیت آبگیری سد تغذیه مصنوعی بندان ۱.۷۴ میلیون مترمکعب است و هدف از اجرای این سد ذخیره سازی سیلاب و روان آبها و رهاسازی برای دشت های پایین دست است.

پورجعفر گفت: سال جاری از محل اعتبارات طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی ۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای سد تغذیه مصنوعی نهبندان اختصاص داده ایم و از محل اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ مدیرت بحران و اعتبارات کمیته برنامه ریزی نهبندان نیز بودجه ای برای اجرای این طرح اختصاص خواهد یافت.

ادامه داد: همچنین اجرای طرح تغذیه مصنوعی چاهداشی نهبندان نیز در دستور کار قرار دارد و مطالعات این طرح در حال انجام است.

پورجعفر با بیان اینکه در نهبندان هفت هزار کیلومتر رودخانه اصلی وجود دارد، اضافه کرد: تاکنون در نهبندان ۱۰ کیلومتر مطالعات بستر و حریم رودخانه ها انجام شده است، این طرح با هدف عدم تعرض به محدوده رودخانه ها و مسیل ها و رعایت حریم آنها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز انجام می شود.

وی از فرماندار نهبندان خواست اعتبار ویژه ای برای اجرای طرح مطالعات بستر و حریم رودخانه ها اختصاص دهد تا اجرای این طرح در این شهرستان شتاب بیشتری گیرد.

شهر نهبندان مرکز شهرستان نبهندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند قرار دارد.

۷۵۵۶*۶۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان