رئیس انتقال خون چالوس گفت: 35 درصد خون مازاد انتقال خون چالوس به ساری ارسال می شود تا در مراکز درمانی مرکز استان مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، مجید بحری اظهار داشت : شاخص اهدای خون در ایران 37 در هزار ، در ترکیه 20 در هزار و در کشورهای عربی 15 در هزار است ، در حالی که شاخص اهدای خون در استان مازندران 55 در هزار می باشد.

وی ادامه داد : انتقال خون ایران به دلیل اعتقادات ملی و مذهبی از حساسیت ویژه ای برخوردار است و به همین دلیل کشورهایی چون آلمان فرآورده های خونی ما را دریافت و از آنها داروهای مختلفی تهیه می کنند.

بحری تصریح کرد: انتقال خون چالوس بیمارستانهای امام خمینی (ره) نور، شهید بهشتی نوشهر، آیت اله طالقانی و رازی چالوس، قائم کلاردشت و همچنین دو مرکز جراحی از نور تا نوشهر را تحت پوشش خود دارد.

رئیس مرکز انتقال خون چالوس تصریح کرد: در سال 97 حدود 50 درصد از اهدا کنندگان خون چالوس واکسن هپاتیت تزریق کردند که این افراد به شبکه بهداشت معرفی می شوند .

رئیس انتقال خون چالوس ادامه داد: از افرادی که برای بار اول مراجعه می کنند خون گرفته نمی شود زیرا دریافت خون منوط به انجام آزمایش است که این آزمایشات هم بصورت رایگان انجام می شود.

وی بیان داشت : بعد از مدتها توانستیم صف های طولانی تالاسمی را بشکنیم و به حداقل برسانیم به طوری که پیش از این پنج روز زمان می برد که بیمار خون را تزریق کند که توانستیم این مدت را به دوروز و نهایتا به یک روز برسانیم.

بحری در پایان با تاکید بر اینکه انتقال خون باید همواره در آماده باش قرار داشته باشد چرا که در همه فصول نیاز به خون وجود دارد گفت: مرکز چالوس با حداقل نیروهای انسانی فعالیت می کند که امیدواریم مسئولان امر در صورت امکان در این خصوص به یاری ما بشتابند.