اهداء 62 هزار و 500 واحد خون و 135 هزار فرآورده خونی توسط مردم البرز


اهداء 62 هزار و 500 واحد خون و 135 هزار فرآورده خونی توسط مردم البرز

رییس سازمان انتقال خون استان البرز گفت: در سال گذشته به تعداد ۶۲ هزار و ۵۰۰ واحد خون و ۱۳۵ هزار پلاسما، پلاکت و گلبول قرمز توسط مردم البرز اهدا شده است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا مهدیزاده عصر امروز در آیین جشن سالروز جهانی اهداء خون که با حضور رئیس سازمان انتقال خون، چند تن از مسئولان استانی و جمعی از اهداء کنندگان مستمر خون و فرآورده های خونی برگزار شد، گفت: امسال با توجه به شعار سال با عنوان "خون سالم برای همه مردم" در کشور به برکت شبکه خون سالم، خون سالم در اختیار بیماران و نیازمندان قرار می گیرد.

وی افزود: در سال گذشته به تعداد ۶۲ هزار و ۵۰۰ واحد خون و ۱۳۵ هزار پلاسما، پلاکت و گلبول قرمز توسط مردم البرز اهدا شده است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان البرز با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از خون های تولیدی به افراد بالای ۵۰ سال ارایه می شود، بیان کرد: امروز به همت مردم و شبکه انتقال خون دورترین روستاها و مناطق هم از خون سالم بهره مند هستند چراکه همه مردم حق دارند که از خون سالم استفاده کنند. خون سالم در اختیار همه بیماران قرار می گیرد.

مهدیزاده اضافه کرد: نیاز به خون نیاز دائمی است و با توجه به سالمند شدن جمعیت کشور، امکان اهداء خون در سالمندان افزایش می‌یابد بنابراین لازم است افرادی که توانای اهداء خون دارند در این امر شرکت کنند.

وی با تأکید بر حضور جوانان و بانوان برای اهداء خون، تصریح کرد: نیازمند اهداء پلاسما هستیم، کشور باید در این حوزه به خودکفایی برسد.

در پایان این مراسم از چند اهداء کننده خون و پلاکت تقدیر شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی