کارگاه سیاستگذاری ترویج علم، فناوری و نوآوری از 27 خرداد


کارگاه سیاستگذاری ترویج علم، فناوری و نوآوری از 27 خرداد

کارگاه بین المللی سیاست گذاری ترویج علم، فناوری و نوآوری، از 27 خرداد در سالن اجتماعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز به کار می‌کند

کارگاه سیاستگذاری ترویج علم، فناوری و نوآوری از 27 خردادبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در نشست خبری گفت: این کارگاه با هدف شناسایی سیاست‌های پژوهشی مشترک کشور‌های عضو مرکز علم و فناوری جنبش غیر متعهد‌ها (NAM)، شناسایی موضوعات برای تحقیق و فرصت‌های مالی مشترک، کمک به ایجاد شبکه‌های رسمی و غیر رسمی از افراد ذی نفع از جمله سیاست گذاران، دانشگاهیان و نوآوران و همچنین کمک به گروه‌های فعال و تأثیرگذار برای حمایت نهادی از فعالیت‌های نوآورانه در سطح ملی و روستایی برگزار می‌شود.

وحید احمدی افزود: محور‌های این نشست شامل شناسایی زمینه‌ها و راهبرد‌های آموزشی برای ترویج علم، فناوری و نوآوری، توسعه زیرساخت‌های علم و فناوری برای ترویج علم و ترویج علم از طریق سنت‌های فرهنگی و بومی است.

وی گفت: نقش آموزش رسمی و غیر رسمی در ترویج علم، فناوری و نوآوری؛ شناسایی چالش‌ها و محدودیت‌های ترویج علم، فناوری و نوآوری و تحلیل رویکرد‌های مختلف در آموزش از راه دور از دیگر محور‌های برگزاری این کارگاه است.

احمدی افزود: در جولای ۲۰۱۸ میلادی پیشنهاد برگزاری این کارگاه از طرف مرکز علم و فناوری کشور‌های غیر متعهد و همچنین کشور‌های در حال توسعه در دهلی نو ارائه شد و این کارگاه برای نخستین بار است که در سطح کشور‌های جنبش غیر متعهد‌ها برگزار می‌شود.

وی گفت: در این کارگاه افراد مختلفی از مدیران کل و یا کارشناسان از ۱۶ کشور شامل کلمبیا، اندونزی، سریلانکا، توگو، فلسطین، کوبا، نیجریه، مالزی، میانمار، زیمبابوه، زامبیا، هند، پاکستان، بوتان، موریس و کامبوج حضور دارند.

احمدی با بیان اینکه در مدت برگزاری این کارگاه ۶ نشست تخصصی با موضوعات مختلف برگزار می‌شود افزود: بخشی از این کارگاه در وزارت علوم تحقیقات و فناوری و بخشی دیگر در صندوق نوآوری و شکوفایی یا موزه ملک برگزار می‌شود.

وی گفت: این کارگاه تا ۲۹ خرداد ادامه دارد و در مدت برگزاری آن ۴۰ نفر سخنرانی خواهند کرد.

احمدی افزود: ترویج علم از موضوعات اساسی است و به این معناست که حوزه علمی ما به عنوان لایه‌های منفک از جامعه است؟ و یا در تعامل و هم راستای جامعه است؟

وی گفت: در کشور‌های توسعه یافته، علت توسعه یافتگی ارتقای سطح علمی مردم و جامعه است و ترویج علم به دنبال این است که چه روش‌هایی را باید اتخاذ کنیم تا بتوانیم دانشگاه‌ها را با گروه‌های مختلف مردم مرتبط کنیم و یافته‌های دانشگاهی منجر به ارتقای سطح علمی و فرهنگی مردم شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی