سکه تمام طرح جدید به 4710000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/3/25


سکه تمام طرح جدید به 4710000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/3/25

بازار طلا و سکه امروز تحت تاثیر افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی و رشد نرخ ارز بود که بر این اساس هر قطعه سکه تمام طرح جدید به چهار میلیون و 710 هزار تومان رسید. نوشته سکه تمام طرح جدید به 4710000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/3/25 اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در بازارهای جهانی دیروز جمعه با توجه به کاهش نگرانی‌ها درباره رشد اقتصادی آمریکا تا حدودی افت کرد و به ۱۳۴۱ دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش رویترز، در حالی که انتشار آمارهای مثبت از خرده فروشی آمریکا تا حدود نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال را کاهش داده است، قیمت طلا روز جمعه شاهد کاهش بود.

دانیل گالی، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «به دلیل بالا گرفتن نگرانی‌ها در مورد بروز رکود در اقتصاد جهانی، قیمت طلا در هفته‌های اخیر شاهد رشد بوده است. در عین حال، احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا موجب شده تا قیمت فلز زرد رشد کند.»

انتشار آمارهای قوی از بازار خرده فروشی آمریکا در ماه می نشان دهنده بالا رفتن هزینه کرد مصرف کنندگان است که می‌تواند نگرانی‌ها از کند شدن شدید رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال را کاهش دهد. به گفته گالی، انتشار این گزارش، موجب شده تا ضرورت کاهش فوری نرخ بهره کاهش یابد.

انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا در هفته های اخیر موجب افزایش احتمال کاهش نرخ بهره شده بود. سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا قرار است طی روزهای ۱۸ و ۱۹ ژوئن تشکیل جلسه دهند و سرمایه گذاران احتمال می دهند نرخ بهره تا پایان امسال حداقل دو نوبت کاهش یابد.

کاهش نرخ بهره علاوه بر کاهش ارزش دلار می‌تواند موجب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهای امنی نظیر بازار طلا شود.

براساس گزارش خبرگزاری موج، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۳/۲۵، قیمت دلار برای فروش ۱۳۵۵۰ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۲۸۵۰ تومان و ۱۲۹۵۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۵۴۹۰ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۱۲ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۴۷۵۰ تومان و ۱۴۸۵۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹:۱۰، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و ۵۷۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۷۱۰ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که بهای انواع سکه نسبت به روز چهارشنبه با افزایش چشمگیری روبرو بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۳۲ هزار و ۱۵۱ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و یک میلیون و ۱۰ هزار تومان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق