800 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی به توسعه راه های البرز اختصاص یافت


800 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی به توسعه راه های البرز اختصاص یافت

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: وفاق، اتحاد و همدلی موجود بین مجموعه استان، زمینه ایجاد ذهنی مشترک برای نیل به اهداف رشد، توسعه و پیشرفت البرز را فراهم کرده است.

به گزارش خبرآنلاین ، شهبازی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی البرز که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه البرز به فرمایش مقام معظم رهبری، ملقب به ایران کوچک است، افزود: این استان رنگین کمانی از اقوام مختلف کشور را میزبانی می کند.

وی با قدردانی از تلاش های شبانه روزی مدیران استان، ادامه داد: جلسات و نشست ها در البرز جنبه تشریفاتی و صوری ندارد چراکه اهتمام و پیگیری جدی برای اجرای مصوبات وجود دارد.

شهبازی به سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به البرز اشاره کرد و گفت: این سفر که در تعاقب دیدار با دکتر نوبخت صورت گرفت، ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی برای تسریع در تکمیل پروژه های ملی راهسازی البرز همراه داشت.

استاندار البرز با بیان اینکه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعنوان وزیر معین البرز، حمایت های مجدانه ای از استان داشته اند، عنوان کرد: البرز در مجموع در خصوص بهره مندی از اینترنت و خدمات همراه شرایط خوبی دارد که امید است این امر در تا پایان سال در تمامی نقاط استان محقق شود.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان دولت در البرز را به رعایت حق الناس توصیه می کنم، گفت: بخش خصوصی فعال در البرز با ایثارگری همچنان در این شرایط خاص ایستاده اند.

شهبازی افزود: در دوران مقاومت هستیم و بخش خصوصی برای مقابله با تحریم ها، فشارها و تهدیدها، خشم مقدسی را از خود نشان داده اند و برند و نمادی از مقاومت به نمایش گذاشته اند.

وی عنوان کرد: در حوزه استان هیچ گونه مانعی سر راه تولید و تولیدکنندگان وجود ندارد ولی حل برخی معضلات کلان با در سطوح ملی حل و فصل شود.

استاندار البرز با اشاره به ظرفیت های مجموعه پیام البرز، گفت: سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان برای ارتقا زیرساخت های مسافربری پیام از سوی دولت اختصاص یافت امید است که شرایط بهره برداری از این بخش در سفر امروز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مهیا شود.

وی افزود: باید از ظرفیت کارگو فرودگاه پیام در راستای توسعه تجارت استان بهره برد همچنین این فرودگاه نقش پدافند غیر عامل برای فرودگاه های امام خمینی (ره) و مهرآباد را دارد.

800 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی به توسعه راه های البرز اختصاص یافت

شهبازی با اشاره به ظرفیت های کم نظیر گردشگری، بومگردی و طبیعت گردی البرز، خاطرنشان کرد: طی حضور هفته گذشته در طالقان به بررسی زیرساخت های گردشگری این شهرستان پرداخته شد.

وی گفت: البرز حدود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و بیش از ۱۰ شهرک صنعتی دولتی و خصوصی فعال دارد.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه البرز در سال ۹۷ جزو ۳ استان برتر کشور در حوزه سرمایه گذاری بوده است، افزود: این استان با توجه به بستر و زیرساخت های موجود، دارای جذابیت های فراوانی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

وی با اشاره به سرمایه انسانی غنی البرز و نرخ ۹۲ درصدی با سوادی در این استان، ادامه داد: وفاق، اتحاد و همدلی موجود بین مجموعه استان، زمینه ایجاد ذهنی مشترک برای نیل به اهداف رشد، توسعه و پیشرفت البرز را فراهم کرده است.

شهبازی به ظرفیت های بخش کشاورزی البرز اشاره کرد و گفت: این استان در بسیاری از محصولات باغی و زراعی دارای رتبه های برتر کشور است که رتبه اول برداشت گندم در سطح یکی از اهم آن است.

وی افزود: البرز بعنوان قطب علم و فناوری کشور، بستر بسیار خوبی برای گسترش شرکت های دانش بنیان دارد بنابراین امید است شهرک علم و فناوری البرز که جانمایی آن نیز صورت گرفته، تایید و تصویب شود.

استاندار البرز اضافه کرد: بیشتر سرمایه گذاران و تولیدکنندگان مستقر در البرز درصدد توسعه مدار تولید خود هستند ولی نیازمند ارتقا زیرساخت های همچون برق هستند که پست برق ۴۰۰ کیلو ولتی البرز با حضور معاون اول رییس جمهور بزودی کلنگ زنی می شود.

وی گفت: البرز، استانی مستقل است که ضرورت دارد با استقلال در حوزه برق، میزان برق تولید شده برای استان مورد بهره برداری قرار گیرد.

شهبازی افزود: دفتر مرکزی بیش از ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در البرز در تهران است که بر این اساس مالیات و... نیز به پایتخت تعلق می گیرد، با تلاش های صورت گرفته دفتر ۱۵۰ واحد به البرز منتقل شد.

وی عنوان کرد: امید است با حمایت دولت باقی دفاتر نیز در راستای اجرای ماده ۱۱۰ قانون مالیاتی به البرز منتقل شوند.

استاندار البرز گفت: ۱۵۲ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در البرز تحت تملک بانک ها قرار دارند که با احیای آنها بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد می شود، در این راستا مکاتباتی در سطوح ملی صورت گرفته و رییس جمهور نیز دستوراتی به بانک مرکزی داده اند ولی هنوز نتیجه ای اعلام نشده است.

وی افزود: طی نامه ای با امضای نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی و استاندار، درخواست لغو ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتر برای البرز مطرح شد که با اعمال این امر مهم، انقلابی در اشتغال البرز رقم خواهد خورد.

شهبازی با اشاره به ظرفیت های فرودگاه پیام و تاثیر این امکان برای کیفیت و سرعت کمک رسانی به سیل زدگان سایر استان های کشور، ادامه داد: بر این اساس ضرورت دارد در حوزه سوخت کارگو فرودگاه توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی گفت: البرز در پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه اول کشور را دارد و اکنون نیز واحدهای تولیدی و صنعتی البرز در راستای تامین سرمایه ثابت نیازمند توجه ویژه هستند.

استاندار البرز افزود: از حضور و همراهی اصحاب رسانه البرز قدردانی می کنم چراکه با انتشار اخبار خوبی از دستاوردها و اقدامات استان، روحیه مضاعفی برای کار و تلاش بیشتر به مسئولان می بخشند.

وی با بیان اینکه طی روزهای آینده نیز همچنان میزبان مسئولان ملی در البرز خواهیم بود، عنوان کرد: دفتر اموال تملیکی البرز به صورت رسمی فردا افتتاح می شود.

شهبازی گفت: در مقابل ظرفیت های فراوان البرز هیچ تهدید و چالش جدی وجود ندارد چراکه لحظه ای از تلاش و کوشش مسئولان استان کاسته نمی شود.

وی افزود: البرز در سایه تعامل و هم افزایی، بستر برگزاری انتخاباتی پرشور را فراهم می کند.

کد خبر 1270242

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس