سند آمایش استان با حداکثر اشتراک نظر و اجماع تصویب می‌شود


سند آمایش استان با حداکثر اشتراک نظر و اجماع تصویب می‌شود

استاندار یزد در نشست هم اندیشی و تبادل نظر پیرامون سند آمایش استان گفت: تکمیل و تصویب سند آمایش استان بر مبنای اشتراک نظر نخبگان و تاکید بر ایجاد فرصت‌های برابر توسعه در شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، «محمدعلی طالبی» در نشست هم اندیشی و تبادل نظر پیرامون بررسی سند آمایش استان که در دانشگاه یزد برگزار شد، با اشاره به فرآیند تصویب اسناد مختلف در کشور اظهار کرد: اتفاق خوبی در استان یزد رقم خورده که با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سند آمایش استان به اشتراک نظر نخبگان، نیروهای مؤثر جامعه و عموم مردم گذاشته شده است.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و همفکری‌های صورت گرفته پیرامون تهیه و تنظیم سند آمایش استان افزود: صاحب نظران و متخصصان عضو کانون‌های تفکر دانشگاه یزد بدون هیچ چشم داشتی و بر اساس احساس مسؤولیت و تعهدی که به یزد و آینده یزد دارند، در جلسات مختلف حضور یافته و این سند را مورد بحث و بررسی قرار داده اند.

استاندار یزد گفت: علاوه بر کانون‌های تفکر، در جلسات متعدد و مجامع مختلفی نیز این موضوع بررسی شد و اکنون به وجود آمدن چنین فضایی در استان نتیجه تعامل چند سویه همه نیروهای مؤثر است و بنای ما نیز از ابتدای امر این بود که تدوین و تکمیل سند آمایش باید بر مبنای اشتراک نظر جمعی نخبگان استان باشد.

طالبی تصریح کرد: دوران بایگانی اسنادی که علیرغم تصویب و ابلاغ، با تغییر دولت‌ها و مدیران در استان به فراموشی سپرده شده، به سر آمده و اکنون ایجاد اجماع گفتمانی، حول سند آمایش استان، کار را در آینده راحت تر و آسان‌تر خواهد کرد.

این مسئول گفت: سند آمایشی که حاصل اجماع همگان باشد، می‌تواند مبنای فعالیت‌های آینده قرار گیرد، بنابراین امیدواریم بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که با بیشترین اشتراک نظر و اجماع، این سند به مرحله تصویب در استان برسد.

وی افزود: جمع محدودی از نمایندگان کانون‌های تفکر دانشگاه، سازمان مدیریت و چند کارشناس منتخب، ساز و کاری را طراحی خواهند کرد تا اصلاحات محتوایی و ساختاری پیرامون سند آمایش استان صورت پذیرد و بر مبنای اجماع صورت گرفته، ظرف یک ماه آینده تمام نقدها و پیشنهاداتی که حول این سند مطرح شده مورد بررسی قرار گیرد.

بهره برداری مثبت از فرصت و فضای باز نقد در استان

استاندار یزد تاکید کرد: در حوزه شهرستان‌ها مأموریت‌های ویژه ای که در سند آمایش تعریف خواهد شد باید به جای تمرکز بر وضعیت فعلی آنها، بر توانمندی‌های بالقوه شهرستان‌ها متمرکز شود و از سوی دیگر نیز ایجاد فرصت‌های برابر در مسیر توسعه برای همه شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: با اعلام فراخوان و بهره گیری از دیدگاه‌های سایر صاحب نظران و ذینفعان، ضرورت‌های اصلاحی این سند مورد توجه تیم کارشناسی قرار گیرد تا پس از جمع بندی نهایی و همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، تصویب این سند در کارگروه‌ها و شوراهایی که پیش بینی شده، صورت پذیرد.

این مسئول در پایان با قدردانی از همفکری و تلاش همه گروه‌ها در تدوین سند آمایش استان گفت: فرصت و فضای نقد و پیشنهاد کاملاً فراهم است و بجاست که این فضا را مورد بهره‌برداری مثبت قرار داده و پاس بداریم و بکوشیم که هزینه‌های این شفافیت و هم اندیشی را برای مسؤولین و دستگاه‌ها بالا نبریم و این جریان باعث شود تا هر مرجع تصمیم گیرنده‌ای ترجیح دهد با شفافیت مسائل این چنینی را در مجامع عمومی مورد هم اندیشی قرار داده و از نظرات صاحبنظران در جهت تحکیم و تثبیت تصمیمات آینده ساز استان بهره گیری کنیم.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...