کودکان مبتلا به اگزما بیشتر در معرض خطر آلرژی غذایی هستند


کودکان مبتلا به اگزما بیشتر در معرض خطر آلرژی غذایی هستند

سلامت نیوز: محققین کالج کینگ لندن کشف کرده اند کودکانی با سطح شدید اگزما که با باکتری استافیلوکوکوس اورئوس (SA) آلوده شده اند در خطر ابتلا آلرژی های غذایی بیشتری هستند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، استافیلوکوکوس اورئوس (SA) یک باکتری است که می تواند در پوست افراد سالم پیدا شود. با این حال، SA در افراد مبتلا به اگزما، به ویژه اگزمای...

سلامت نیوز: محققین کالج کینگ لندن کشف کرده‌اند کودکانی با سطح شدید اگزما که با باکتری استافیلوکوکوس اورئوس (SA) آلوده شده‌اند در خطر ابتلا آلرژی‌های غذایی بیشتری هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، استافیلوکوکوس اورئوس (SA) یک باکتری است که می‌تواند در پوست افراد سالم پیدا شود. با این حال، SA در افراد مبتلا به اگزما، به ویژه اگزمای شدید، شایع است. هنگامی که کسی آلرژی دارد (مانند آلرژی به تخم مرغ یا بادام زمینی)، سیستم ایمنی بدن یک ماده بی ضرر را به عنوان یک نفوذگر اشتباه می‌گیرد و در پاسخ واکنش زیادی نشان می‌دهد. بدن یک مولکول یا آنتی بادی به نام ایمونوگلوبین (IgE) تولید می‌کند.

هنگامی که IgE در معرض حمله به پوست یا در داخل بدن قرار می‌گیرد، مواد شیمیایی مانند هیستامین را که باعث واکنش‌های آلرژیک می‌شود، آزاد می‌کند. گروهی از دانشمندان دریافتند که کودکان مبتلا به اگزمای شدید که با SA (استافیلوکوکوس اورئوس) آلوده هستند IgE بیشتر در برابر بادام زمینی، تخم مرغ و شیر تولید می‌کنند که نشان دهنده آلرژی غذایی به هر کدام از این‌ها است.

در این مطالعه ، دانشمندان دریافتند که کودکان مبتلا به SA در پوست و یا بینی خود بیشتر احتمال دارد آلرژی به بادام زمینی داشته باشند.

منبع:sciencedaily

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا