65 درصد تصادفات جاده ای در محدوده 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد


65 درصد تصادفات جاده ای در محدوده 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد

عصر خودرو- رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: برابر تجزیه تحلیل آمارهای اردیبهشت‌ماه، 65 درصد تصادفات رانندگی در جاده‌های کشور در محدوده 30 کیلومتری شهرها و 35 درصد بعد از 30 کیلومتری اتفاق افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از پلیس راهور، سرهنگ نادر رحمانی افزود: همچنین 62 درصد تصادفات جاده‌ای در راه‌های اصلی، 25 درصد در راههای فرعی و 13 درصد در راه های روستایی رخ می دهد.

وی اضافه کرد: در اردیبهشت ماه امسال 36 درصد از کل تصادفات از شکل واژگونی بوده است. از سوی دیگر ٩.٢ درصد از تصادفات نیز مربوط به عابران پیاده بوده است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور همچنین در مورد حوادث ترافیکی روز گذشته- جمعه- گفت: در پی برخورد یک دستگاه پژو 405 با پراید پنج نفر مجروح شدند.

رحمانی افزود: این حادثه حوالی ساعت 13 و 20 دقیقه جمعه در کیلومتر 30 محور سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد و در پی آن یک دستگاه پژو 405 به دلیل تجاوز به چپ با پراید برخورد کرد.

وی گفت: در حادثه دیگری که حوالی ساعت 18 و 50 دقیقه جمعه رخ داد بر اثر عدم رعایت حق تقدم از سوی سواری پراید و برخورد آن با سمند در محور سنگر استان گیلان 5 نفر مجروح شدند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از برخورد و حریق یک دستگاه کامیون کشنده تانکر حامل سوخت بنزین با وانتزامیاد در کیلومتر 60 محور لار جهرم استان فارس خبر داد و گفت: در این حادثه که حوالی ساعت 8:15 جمعه به دلیل تجاوز به چپ کامیون کشنده رخ داد متاسفانه هر دو خودرو دچار حریق شده و پنج تن جان باختند.

رحمانی به دو حادثه اتوبوس اشاره کرد و گفت: در حادثه اول که حوالی ساعت 2 و 20 دقیقه بامداد جمعه در آزادراه زنجان تبریز بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس رخ داد متاسفانه 2 نفر کشته و 6 نفر مجروح شدند.

به گفته رحمانی علت این حادثه خستگی و خواب آلودگی راننده اعلام شده است.

وی افزود: همچنین در حادثه دیگری که حوالی ساعت 7 و 20 دقیقه روز جمعه در کیلومتر 10 آزادراه قم تهران بر اثر تغییر مسیر ناگهانی سواری رنو و برخورد آن با اتوبوس ولوو رخ داد یک نفر مجروح شد.

رحمانی افزود: در نخستین دقایق روز جمعه نیز در کیلومتر 110 محور یزد طبس در استان یزد بر اثر انحراف به چپ یک دستگاه سواری پژو روآ و برخورد آن با سمند 4 نفر کشته و 3 نفر مجروح شدند.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق