85 درصد افراد جامعه اصل پوشش عفیفانه را تصدیق می‌کنند


85 درصد افراد جامعه اصل پوشش عفیفانه را تصدیق می‌کنند

مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی گفت: نزدیک به 85 درصد از افراد جامعه اصل ضرورت پوشش عفیفانه را تصدیق می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آنا، سید محسن دعایی درباره وضعیت پوشش و حجاب در جامعه اظهار کرد: پوشش عفیفانه که ما از آن به حجاب تعبیر می‌کنیم یک اصل انسانی است که نقطعه تمایز انسان با حیوانات است. نیاز پوشش عفیفانه از فطرت انسان می‌جوشد و فطری است و البته دین مبین اسلام که دین عقلانیت است وجودی انسان را بر این اصل تعبیر کرده است.

وی افزود: حجاب، عملی عقلانی، دینی و وحی‌شده محسوب می‌شود و ملت ایران مقید به پوشش عفیفانه معطوف به سابقه تمدنی، رشد عقلانی، تدین و مسلمانی در طول تاریخ بوده‌اند. متأسفانه در عصر رضاخان برای گرفتن این سبک عقلانی، از ملت هزاران شهید گرفت و در عصر فعلی هم استعمار نوین با مزدورانش درصدد گرفتن این سبک زندگی است که موفق نخواهد بود.

مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی گفت: وقتی در جامعه نگاه‌ می‌کنیم ملت ایران به چند دسته تقسیم می‌شوند، ۴۵ درصد تقید به حجاب شرعی هستند و ۲۵ درصد هم عدم تقید خود را اعلام می‌کنند، مابقی هم افرادی هستند که مقید هستند اما کامل نیستند یعنی حجاب دارند اما کامل رعایت نمی‌کنند اما تقید به اصل پوشش را در آنها شاهد هستیم.

دعایی افزود: بر اساس جامعه آماری نزدیک به ۸۵ درصد از مخاطبان اصل ضرورت پوشش عفیفانه را تصدیق می‌کنند و همه معتقد بودند که گوهر خود را بپوشانند که اصل ضرورت حجاب است و اگر قانون آن از بین هم برود ما از پوشش خود دست نمی‌کشیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو