تقویت امید به زندگی در عشایر از اولویت‌های کمیسیون کشاورزی مجلس است


تقویت امید به زندگی در عشایر از اولویت‌های کمیسیون کشاورزی مجلس است

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت امید به زندگی در عشایر از اولویت‌های کمیسیون کشاورزی مجلس است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی ابراهیمی در حاشیه افتتاح کارخانه خوراک دام عشایر استان مرکزی و مزرعه کشت گیاهان دارویی در منطقه شورقویی ساوه که با حضور رئیس سازمان امور عشایری کشور صورت گرفت در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از موانع پیش رو در بین عشایر برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی عدم برخورداری از بیمه و نیز نبود امید به زندگی است که موجب کاهش انگیزه در بین آنان شده است.

وی ادامه داد: نبود چشم انداز روشن از آینده عشایر به ویژه فعالیت اقتصادی از جمله مشکلات مهم و موانع پیش روی عشایر است و یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برطرف کردن این معضل است.

وی با اشاره به نگاه مجلس در برنامه ششم توسعه برای حل مشکلات عشایر و ارائه خدمات رفاهی و بیمه‌ای اظهار کرد: علاوه بر دیده شدن این موضوع در برنامه ششم توسعه چند طرح دیگر از سوی کمیسیون در مجلس شورای اسلامی برای برخورداری عشایر از طرح‌های بیمه‌ای در دستور کار است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه گفت: سرمایه گذاری در حوزه عشایر جزو سرمایه‌گذاری‌های مطمئن و پایدار به شمار می‌رود که کمتر تحت تأثیر تحریم و فشارهای اقتصادی بین المللی قرار می‌گیرد.

وی سرمایه گذاری در حوزه عشایر را از نقاط قابل اتکاء در حوزه اقتصادی برشمرد و با اشاره به بارندگی‌هایی مطلوبی که طی سال آبی جاری صورت گرفته است، اظهار کرد: بارش‌های اخیر خسارت‌هایی را به حوزه کشاورزی و دامداری وارد کرد که شهرستان‌های ساوه و زرندیه و کل استان مرکزی نیز در این حوزه خسارت‌های جدی دیدند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی به مصوباتی که با پیگیری‌های دولت از طریق مجلس شورای اسلامی صورت گرفت اشاره کرد و افزود: مقرر شده است به نسبت خسارتی که در این حوزه برآورد شده است حمایت‌های لازم از خسارت دیدگان صورت گیرد.

وی به خساراتی که عشایر کشور از سیلابی شدن و سرمازدگی متحمل شدند اشاره کرد و افزود: با پیگیری سازمان امور عشایر کشور و با اذن رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی اعتبارات لازم برای جبران این خسارات تخصیص خواهد یافت تا شاهد فعالیت مؤثر عشایر در حوزه‌های گوناگون اقتصادی باشیم.

این نماینده مردم در خانه ملت تاکید کرد: ساوه و زرندیه جزو قطب‌های مطرح کشاورزی استان و کشور محسوب می‌شوند و سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی این منطقه نیاز به حمایت بیشتر دارد.

وی در ادامه گفت: افتتاح کارخانه خوراک دام ساوه به منظور تأمین نیاز دام عشایر استان مرکزی، طرح آب رسانی به ۱۴ نقطه روستایی و عشایری و نیز توسعه کشت گیاهان دارویی در بین عشایر توانمند شهرستان ساوه از طرح‌های تأثیرگذار حوزه اقتصاد عشایر استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا