پیشنهاد جمکرانی‎ها برای توسعه روابط با حرم حضرت زینب(س)


پیشنهاد جمکرانی‎ها برای توسعه روابط با حرم حضرت زینب(س)

تولیت آستان مقدس حضرت زینب (سلام‌الله علیها) با حضور در مسجد مقدس جمکران ضمن اقامه نماز، در جریان فعالیت‌های مختلف میعادگاه منتظران قرار گرفت.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: «هانی مرتضی»، تولیت آستان مقدس حضرت زینب (سلام‌الله علیها) شامگاه روز جمعه، 24 خرداد ماه به مسجد مقدس جمکران مشرف شد و با مسئولین این مکان مقدس دیدار و گفتگو کرد و در جریان فعالیت‌های مسجد مقدس جمکران قرار گرفت.

حجت‌الاسلام «یاسین حسین‌آبادی» در این دیدار ضمن تأکید بر ارادت و علاقه قلبی ملت ایران و سوریه به یکدیگر با محوریت حضرت زینب سلام‌الله علیها و مقاومت به تشریح جایگاه ویژه مسجد مقدس جمکران در منظر مراجع عظام تقلید مانند آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله بهجت، امامین انقلاب و سایر مراجع عظام تقلید و علما پرداخت.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران همچنین گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در مناسبت‌های مختلف سال ازجمله اعتکاف‌ها، نیمه شعبان و شب‌های احیا پرداخت.

وی با اشاره به حضور بیش از ۲۳ میلیون زائر در این مکان مقدس در طی سال، از حضور بیش از سه میلیون زائر در مسجد در ایام نیمه شعبان امسال خبر داد.

حسین‌آبادی در این دیدار هم‌افزایی و همکاری مسجد مقدس جمکران با عتبات مقدس و اماکن مذهبی داخل و خارج از کشور را از برنامه‌های این مکان مقدس عنوان و پیشنهاد کرد تا مراسم غبارروبی حرم حضرت زینب (سلام‌الله علیها) توسط خدام مسجد مقدس جمکران به‌عنوان گام اول در جهت توسعه همکاری‌های برگزار شود.

همچنین، «هانی مرتضی» نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کشور ایران دارای سابقه تاریخی بسیار زیاد و دارای زیارتگاه‌های متعدد و فرهنگ غنی و ملتی آزاده است، گفت: کشور سوریه همواره با ایران‌دوست بوده و حتی در جنگ ایران و عراق کشور و دولت سوریه همراه ایران بود چراکه ایران را طرف حق می‌دانست.

تولیت حرم حضرت زینب (سلام‌الله علیها) ادامه داد: متأسفانه، در این جنگ جهانی اخیر علیه سوریه کشورهای عربی در کنار دول غربی ایستادند و تنها ایران بود که به ما کمک کرد و ما از ملت ایران تشکر هستیم. البته هنوز جنگ تمام نشده و باید حمایت‌ها ادامه پیدا کند تا جبهه مقاومت با حمایت ایران به پیروزی نهایی دست پیدا کند.

تولیت حرم مطهر حضرت زینب (سلام‌الله علیها) از پیشنهاد‌ همکاری مسجد با این حرم شریف در حوزه‌های فرهنگی و پژوهشی استقبال کرده و از پیشنهاد به حضور خادمان مسجد مقدس جمکران برای غبارروبی حرم زینب کبری (سلام‌الله علیها) استقبال کرد.

در ادامه تولیت مسجد مقدس جمکران با هانی مرتضی به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

تولیت حرم حضرت زینب (سلام‌الله علیها) پس‌از این نشست به اعمال عبادی مسجد پرداخت و در خاتمه نیز پرچم گنبد حرم حضرت زینب (سلام‌الله علیها) را به تولیت مسجد مقدس جمکران هدیه داد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر