کمک مؤثر کشت غله اصفهان در مهار ریزگردها


کمک مؤثر کشت غله اصفهان در مهار ریزگردها

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به ذخیره 762 میلیون مترمکعب سد زاینده رود، گفت: کشت غله امسال در شرق اصفهان کمک بسیار مؤثری در مهار گرد و غبار و ریزگردها داشته است.

حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- در خصوص آخرین وضعیت سد زاینده رود، اظهار کرد: در حال حاضر ورودی سد زاینده رود ۱۲۷ و خروجی آن ۷۰ مترمکعب بر ثانیه است.

وی با بیان اینکه ذخیره مخزن سد زاینده رود امروز شنبه (۲۵ خرداد ماه) ۷۶۲ میلیون مترمکعب است، افزود: در حال حاضر ۵۵ درصد مخزن سد زاینده رود آب دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره زمان اتمام تحویل حقابه کشاورزان شرق اصفهان، گفت: در جلسه‌ای با حضور نماینده جهاد کشاورزی و کمیته ۱۵ نفره صنف کشاورزان، با توجه به اتمام نیاز به آب برای کشت غلات، کاهش آب مورد توافق قرار گرفت.

وی در خصوص بحران امروز گرد و غبار در اصفهان و تأثیر جریان زاینده رود، اظهار کرد: خوشبختانه کشت غله امسال در شرق اصفهان کمک بسیار مؤثری در مهار ریزگردها داشته است.

ساسانی در پاسخ به این سوال که آیا مکاتبات لازم برای تداوم جریان زاینده رود انجام شده است یا خیر؟ گفت: به طور قطع تداوم جریان رودخانه منوط به تصمیم وزارت نیرو و شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود است.

وی در ادامه در خصوص سرریز سد باغکل خوانسار اظهار کرد: ظرفیت سد باغکل خوانسار ۵.۷ میلیون مترمکعب است که به دلیل بارش‌های خوب آن منطقه، سد با ظرفیت کامل آبگیری و در مدت کوتاهی سرریز شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر سد گلپایگان و کوچری نیز سرریز شده است و ظرفیت آنها به طور کامل پر شده است، افزود: هم اکنون ظرفیت سد خمیران کامل است، همچنین ۹۰ درصد ظرفیت سد قره‎قاچ در شهرستان سمیرم پُر است، اما سد حنا سمیرم با ظرفیت مخزن ۵۰ میلیون مترمکعب، اکنون تنها ۱۰.۵ میلیون مترمکعب آب دارد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل