اعزام تیم درمانی 500 نفره به حج/خدمت‌رسانی هشت بیمارستان به حجاج ایرانی


اعزام تیم درمانی 500 نفره به حج/خدمت‌رسانی هشت بیمارستان به حجاج ایرانی

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر اظهار کرد: تیم پزشکی، پرستاری و بهداشتی جمهوری اسلامی ایران که امسال شامل بیش از 500 نفر می‌شود با در اختیار داشتن هشت بیمارستان به حجاج در سرزمین وحی خدمات رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان،، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالحسین معزی» در همایش «تیم های بهداشتی و درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر» که صبح امروز (شنبه، 25 خرداد ماه) در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد، اظهار کرد: سفر حج با سفرهای دیگر تفاوت های ظاهری دارد، زیرا سفری به سوی خدا و برای خدا است و از اعمالی است که در سلوک شخصی و جمعی ما تاثیر دارد و بنا بر روایات دین را به نمایش می گذارد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در برگزاری حج حکومت و حکام اسلامی مسئولیت دارند، ادامه داد: این مسئولیت به گونه ای است که آنها باید سعی کنند تا خانه خدا خالی نباشد، خالی نماند و در مجموع زمینه برگزاری مراسم حج را فراهم آورند.

وی تاکید کرد: در 40 سال گذشته در سخت ترین شرایط از جمله وقوع جنگ تحمیلی و سال های تحریم و در حال حاضر که در جنگ اقتصادی به سر می بریم، حج فراموش نشده است و علیرغم اتفاقات بسیار در این سال ها در مورد حج رایزنی های فراوان انجام شده است تا تعطیل نشود.

معزی با بیان اینکه ایران اسلامی در فراهم آوردن و اجرای مناسبات برگزاری مراسم حج برای دیگر حج گزاران الگو بوده است، گفت: تیم پزشکی، پرستاری و بهداشتی جمهوری اسلامی ایران که امسال شامل بیش از 500 نفر می شود با در اختیار داشتن هشت بیمارستان به حجاج در سرزمین وحی خدمات رسانی می کنند.

وی ادامه داد: همچنین جمهوری اسلامی ایران در این 40 ساله شرایط اعزام اقشار گوناگون به حج را با مدیریتی بی نظیر فراهم آورده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ابراز کرد: یکی از تفاوت هایی که نحوه اعزام حجاج در کشور ما نسبت به برخی از کشورها و دوران قبل دارد، این است که سعی می شود تا حجاج با آگاهی های مناسب نسبت به شرایط و مناسک انجام حج در سرزمین وحی حاضر شوند و در تمام این سال ها نیز سعی شده است برگزاری حج همراه با برائت از مشرکین باشد.

معزی ادامه داد: در طول تاریخ امنیت و سلامت حجاج دغدغه همواره حاجیان بوده است که در این عرصه جمهوری اسلامی ایران عملکردی منحصر به فرد داشته است.

وی با بیان اینکه امسال جمعیتی بالغ بر 86 هزار نفر از کشورمان به حج اعزام خواهند شد، گفت: این در حالی است که با توجه به ارتباطات ایران و عربستان ما در شرایط پیچیده ای قرار داریم و در رابطه با جلوگیری از خروج ارز از کشور نیز باید گفت چه خوب است که حاجیان سوغات لازم خود را از داخل کشور تهیه کنند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: مهمترین مسئولیت جمعیت هلال احمر کاهش آلام در جریان حج است و هرچند که تلاش شد این مسئولیت از دست هلال احمر گرفته بشود اما با این وجود هلال احمر با تجربه ای چهل ساله در این عرصه همواره با موفقیت های بسیاری عمل کرده است.

پایان پیام/500

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما