مدیریت حج 98 با کمترین جهش مالی/اهمیت عملکرد تیم پزشکی با توجه به گرمای هوا


مدیریت حج 98 با کمترین جهش مالی/اهمیت عملکرد تیم پزشکی با توجه به گرمای هوا

رشیدیان با بیان اینکه عملکرد تیم پزشکی در مراسم حج امسال با توجه به گرمای هوا بسیار اهمیت دارد، گفت: باید بتوانیم از ظرفیت های بهداشتی درمانی کشور میزبان هم نهایت استفاده را بکنیم.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «علیرضا رشیدیان» در همایش «تیم های بهداشتی و درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر» که صبح امروز (شنبه، 25 خرداد ماه) در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد با بیان اینکه شرایط سیاسی حاکم بر روابط ایران و عربستان با ارتباطات ما در رابطه با حج و اعزام حجاج برای برگزاری این مراسم خلط نشده است، گفت: از زمانی که دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت ایران در عربستان کار خود را در این کشور آغاز کرد با همراهی مسئولان عالی رتبه فعالیت های گوناگونی را در رابطه با تسهیل امور برگزاری حج به انجام رساندیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت دلار در سال گذشته، ادامه داد: تلاش ما در سال گذشته و امسال این بوده است تا بتوانیم با کمترین جهش قیمت فعالیت های منتهی به اعزام حجاج را مدیریت بکنیم و در این زمینه در حالی که قیمت ثبت نام حج در سال گذشته 18 میلیون تومان بود توانستیم امسال متوسط قیمت آن را به 25 میلیون تومان برسانیم که حال این قیمت از 21 تا 28 میلیون را شامل می شد.

وی تصریح کرد: در تفاهم نامه ای که با وزیر حج عربستان داشتیم، تمهیداتی اندیشیده شد تا در زمینه مباحث پزشکی اشکالات سال گذشته در مورد انتقال دارو و مسایل مرتبط با استقرار ما در سرزمین وحی حل شوند.

رشیدیان با بیان اینکه ما باید بتوانیم تا از ظرفیت های کشور میزبان نیز استفاده کنیم، گفت: در این زمینه قرار شده است تا نفرات رابط خود را برای مراکز درمانی و خدماتی آنان معرفی کنیم تا آنان نیز با شناخت این رابطان بتوانند هرچه بهتر در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به ما اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی و آسیب شناسی های سال گذشته در 22 کارگروه تمهیداتی در نظر گرفته شد و برای مشکلات سال گذشته راه حل هایی در نظر گرفتیم، ادامه داد: احتمال دارد که به دلیل برنامه ریزی های زمانی حج 98 فاصله اقامتی برخی از کاروان ها بیش از 35 روز باشد زیرا طی تفاهماتی که انجام شده است ما باید فاصله اعزام و بازگشت حجاج مان از 17 تیر تا 17 شهریور ماه باشد.

رییس سازمان حج و زیارت ادامه داد: در ثبت نام حج امسال ما به صورت دو مرحله ای اقدام کردیم که این به دلیل آن بود که به جز دریافت استطاعت مالی افراد ثبت نام کننده در سامانه ثبت نام حج بتوانیم در مرحله دوم استطاعت جسمی آنان را نیز دریابیم که در این زمینه حضور هیئت پزشکی در تشخیص این موضوع برای ما مهم بود.

رشیدیان ادامه داد: همچنین، برای رعایت مباحث مرتبط با تغذیه، تدارکات، حمل و نقل و مسکن و نیز جلوگیری از امراض مختلف و انجام پیش بینی های لازم در این زمینه فعالیت مطلوب هیئت پزشکی برای ما حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: امسال در گرم ترین ایام سال در عربستان خواهیم بود و انجام اعمال و مناسک حج نیز در مرداد ماه انجام خواهد شد و این موضوعی است که اعضای تیم های پزشکی باید نسبت به آن توجه داشته باشند.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در بحث واکسیناسیون هلال احمر همچون سال های گذشته عملکرد خوبی داشته است، ادامه داد: در حج امسال برخلاف سال های گذشته تمرکز ما به جای کاروان های حجاج بر مجموعه ها است که آنها شامل 3 تا 4 هزار نفر می شوند و آنها در این زمینه نحوه عملکرد پزشکان مهم تلقی می شود.

رشیدیان خاطرنشان کرد: همچنین، حضور فعالانه پزشکان در مراکز گوناگون تجمع حجاج به ویژه رستوران ها و ... برای جلوگیری از ایجاد هر گونه مشکل بهداشتی و پزشکی برای ما بسیار اهمیت دارد.

پایان پیام/500

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06