مخالفت ایران و ترکیه با تحریم و یکجانبه گرایی در روابط بین الملل


مخالفت ایران و ترکیه با تحریم و یکجانبه گرایی در روابط بین الملل

روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه بر مخالفت خود با هرگونه تحریم و یکجانبه گرایی در مناسبات بین المللی تاکید کردند.

مخالفت ایران و ترکیه با تحریم و یکجانبه گرایی در روابط بین الملل
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از دوشنبه؛ روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در این دیدار همچنین بر مخالفت خود با هرگونه تحریم و یکجانبه گرایی در مناسبات بین المللی تاکید کردند.
رئیس جمهور کشورمان در دیدار با "رجب طیب اردوغان" رییس جمهور ترکیه که در حاشیه پنجمین نشست سران کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) که در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، گفت: تهران به توسعه روابط با آنکارا در همه عرصه ها به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری علاقه مند است.

روحانی افزود: باید به تلاش ها برای تقویت این همکاری ها و رساندن حجم مبادلات سالانه دو کشور به سطح مورد توافق افزوده شود. برای توسعه و تعمیق روابط ایران و ترکیه طی سال های اخیر گام های ارزنده ای برداشته شده و این روند باید متناسب با ظرفیت ها و فرصت های فراوان ، شتاب بیشتری بگیرد.
رئیس جمهور کشورمان همچنین همکاری های منطقه ای ایران و ترکیه را موثر ، موفق و با اهمیت دانست و گفت: همکاری های دوجانبه و سه جانبه از جمله با روسیه در حوزه مسایل منطقه ای و در روند آستانه ، مبارزه با تروریسم و فرایند ثبات در سوریه بسیار با اهمیت و در راستای تقویت صلح و ثبات منطقه است.
«رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه نیز در این دیدار گفت: مناسبات ایران و ترکیه در همه عرصه ها نزدیک و رو به توسعه بوده و تقویت بیش از پیش این روابط در عرصه های دوجانبه و منطقه ای برای آنکارا بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: ترکیه مصمم است روابط خود را با تهران در همه زمینه ها توسعه دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان