یک کشتی 2400 ساله در آبهای بلغارستان کشف شد


یک کشتی 2400 ساله در آبهای بلغارستان کشف شد

یک کشتی تجاری متعلق به یونان باستان سالم و دست نخورده در عمق بیش از دو کیلومتری آبهای بلغارستان کشف شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اسپوتنیک، یک کشتی تجاری متعلق به یونان باستان سالم و دست نخورده در عمق بیش از دو کیلومتری آبهای بلغارستان کشف شد.

یک پژوهشگر هنگام پژوهش در آبهای بلغارستان یک کشتی قدیمی، سالم و دست نخورده متعلق به 2 هزار و 400 سال پیش را در عمق بیش از دو کیلومتری دریای سیاه پیدا کرد.
­نشریه «اپوک تایمز» The Epoch Times نوشت طبق نقاشی های رو دیوارها و گلدان ها، یونانی های باستان با چنین کشتی هایی سفر می کردند اما تا کنون هیچ کشتی در این شرایط سالم و دست نخورده پیدا نشده بود.
این کشتی که در 80 کیلومتری سواحل بورگاس در بلغارستان پیدا شد، یک کشتی تجاری دوران یونان باستان و شبیه کشتی است که گروهی از پژوهشگران انگلیسی و بلغار در اکتبر سال 2018 کشف کردند. با استفاده از روش کربن 14 مشخص شد این کشتی 2400 سال قدمت دارد و قدیمی ترین کشتی سالم و دست نخورده جهان است. این کشتی 23 متر طول دارد و سکان، نیمکت های پاروزنان و همچنین محموله آن سالم مانده است.
پژوهشگران معتقدند شوری شدید آب و نبود اکسیژن سبب سالم ماندن این کشتی شده و به علت این که در عمق 2 کیلومتری بود از دست جستجوگران گنج در امان مانده است.
پروفسور جان آدامز به گاردین گفت: این کشف درک ما را از ساخت کشتی و کشتیرانی در دنیای باستان تغییر خواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟