استارت آپ اروپایی برای شرق آسیا نانوماسک ضدآلودگی هوا می‌سازد!


استارت آپ اروپایی برای شرق آسیا نانوماسک ضدآلودگی هوا می‌سازد!

تهران - ایرنا -یک شرکت نوپای فرانسوی که در حوزه ساخت ماسک ضدآلودگی با کمک فناوری نانو فعالیت دارد، بازار شرق آسیا را هدف قرار داده و در حال ساخت ماسک‌های نانویی برای این منطقه است.

به گزارش روز شنبه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، آر-پور (R-Pur) یک استارت‌آپ فرانسوی است که در حال ساخت ماسک‌های نانویی برای بازار آسیا می‌باشد. این شرکت نوپای فرانسوی بازار چین، هنگ‌کنگ، کره جنوبی و ژاپن را هدف قرار داده است.

در حال حاضر این شرکت که مقر آن در پاریس است، موفق به جلب توجه سرمایه‌گذاران آسیایی شده است و قصد دارد تا دفتری در هنگ‌کنگ ایجاد کند تا با شرکاء منطقه‌ای همکاری کند. در سال‌های اخیر فروش دستگاه‌های تصفیه هوا، از ماسک‌های صورت گرفته تا تصفیه‌کننده هوا، افزایش‌یافته است، زیرا کیفیت هوا در شهرهای بزرگ همچنان رو به کاهش است.

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، سالانه حدود ۲.۴ میلیون نفر به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. وانگ زی وای استاد تحقیقات بهداشت عمومی دانشگاه هنگ‌کنگ، گفت: «در حالی که برخی مطالعات کوتاه‌مدت در زمینه سلامت جوانان نشان داده‌اند که ماسک‌ها مانع ورود هوای آلوده می‌شوند، اما برخی از آن‌ها تنفس را سخت‌تر می‌کنند.»

با توجه به گزارش آژانس حفاظت از محیط‌زیست (EPA) ایالات‌متحده، ذرات ریز با قطری کم‌تر از ۱۰ میکرومتر بزرگ‌ترین مشکلات را برای سلامتی ایحاد می‌کنند، زیرا آن‌ها می‌توانند به شش‌ها وارد شوند و ممکن است حتی برخی از آن‌ها وارد جریان خون شوند. قرار گرفتن در معرض چنین ذراتی می‌تواند بر ریه‌ها و قلب تأثیر بگذارد. طبق گفته EPA، مطالعات علمی بی‌شماری نشان می‌دهند که ذرات آلودگی، منجر به مشکلات گوناکونی از جمله مرگ زودرس در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کاهش عملکرد ریه و تشدید آسم می‌شود.

فلاوین هلو، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران آر-پور می گوید: «پس از حوادث اخیر آلودگی هوا در تایلند و کره‌جنوبی، مردم به خوبی به کمپین بازاریابی آنلاین ما واکنش نشان دادند که تصمیم ما را برای ورود به بازارهای آسیایی تقویت کرد.» این محصول در نمایشگاه CES ۲۰۱۹ از نظر فناوری مصرف‌کننده برجسته شد. او گفت که این شرکت تاکنون ده هزار ماسک به فروش رسانده است که ۷۰ درصد از این تعداد در فرانسه بوده‌اند. ماسک نانو آر-پور از دو بخش شامل یک فیلتر قابل تعویض و یک ماسک پارچه‌ای با قابلیت استفاده مجدد تشکیل شده است. زمان تعویض فیلتر براساس کیفیت هوای محل زندگی کاربر، توسط یک اپلیکیشن تلفن همراه تخمین زده می‌شود.

این ماسک می‌تواند ذرات را تا اندازه ۰٫۰۵ میکرومتر فیلتر کند. ماسک آر-پور استانداردهایی فراتر از استاندارد گواهی صلاحیت اروپا EN۱۴۹-FFP۳ که بالاترین سطح حفاظت را ارائه می‌دهد، دارا است. طبق گزارش مارکت اینسایت، انتظار می‌رود صنعت جهانی ماسک ضدآلودگی تا سال ۲۰۲۵ به ۶/۴ میلیارد دلار برسد. تنها در چین، صنعت ماسک ضدآلودگی، ۶۰۰ میلیون دلار ارزش دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !