سفر و مراقبت‌های اینترنتی!


شما ممکن است در طول یک سال، چندین مرتبه به سفر بروید، اما این سفر ها به معنی گذشتن از تمام زندگی شخصیتان نیست. در خیلی موارد باید به اینترنت دسترسی داشته باشید، ایمیل خود را چک کنید، و اطلاعاتتان را رد و بدل کنید. در سفرهای کاری، درصد استفاده از اینترنت و دنیای مجازی بسیار بیشتر است. اما چگونه اطلاعاتتان را در مقابل سارقان و سودجوها محافظت می...

شما ممکن است در طول یک سال، چندین مرتبه به سفر بروید، اما این سفر‌ها به معنی گذشتن از تمام زندگی شخصیتان نیست. در خیلی موارد باید به اینترنت دسترسی داشته باشید، ایمیل خود را چک کنید، و اطلاعاتتان را رد و بدل کنید. در سفرهای کاری، درصد استفاده از اینترنت و دنیای مجازی بسیار بیشتر است. اما چگونه اطلاعاتتان را در مقابل سارقان و سودجوها محافظت می‌کنید؟ در این مطلب، ما سعی می‌کنیم نکاتی ساده را به شما یادآوری کنیم تا در هنگام سفر مشکلی برای اطلاعات دستگاه‌های شما از جمله تلفن همراه، لپ‌تاپ، تبلت و... پیش نیاید.

با رعایت تمامی این نکات می‌توانید امنیت نسبتا کاملی را برای گجت‌ها و اطلاعات درون آن به ارمغان بیاورید. همیشه امکان حفظ امنیت اطلاعات به صورت کامل وجود ندارد اما با رعایت مسائل کوچک می‌توانید حداقل امنیت را ایجاد کنید.

1. به اینترنت WiFi ایمن متصل شوید

در هنگام مسافرت، بسیاری از مواقع برای اتصال به شبکه، از اینترنت هتل‌ها، کافه‌ها و مکان‌های عمومی استفاده می‌کنید. در این اتصالات حتماً از مکان‌هایی که به شما وای فای ارائه می‌دهند مطمئن شوید. اینترنت هتل باید اطلاعات شما را به‌صورت رمزگذاری شده ارسال کند و در صورت فعال بود https، حتماً از این ارتباط ایمن برای ارسال اطلاعات به شبکه استفاده کنید. از مهم‌ترین مثال‌هایی که در این ارتباط وجود دارد، ورود به‌ حساب‌های کاربری شما ازجمله ایمیل و... است.

سفر و مراقبت‌های اینترنتی!

2. اپلیکیشن‌های ردیابی را نصب کنید

دنیای امروز، دنیای گوشی‌های هوشمند و تبلت است. در میان انبوه برنامه‌های کاربردی سفر که برای این دو وسیله طراحی‌شده است، برنامه‌هایی وجود دارد که با کمک آن، در صورت گم‌شدن و یا سرقت گوشی و تبلت شما، به‌راحتی از طریق gps محلی که دستگاه شما در آنجا هست را نشان می‌دهد. قبل از سفر این نرم‌افزارهای کاربردی ردیابی گوشی و تبلت را نصب کنید.

سفر و مراقبت‌های اینترنتی!

3. اطلاعات سفر خود را به اشتراک نگذارید!

بسیار لذت‌بخش است که سفر خود را با دوستان و آشنایانتان در دنیای مجازی به اشتراک بگذارید، اما مراقب باشید تا همه اطلاعات زندگی شخصیتان را در این شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارید. به اشتراک گذاشتن اطلاعات سفر، به سارقان کمک می‌کند تا بدانند که شما در چه بازه زمانی در منزل حضور ندارید. می‌توانید هنگام برگشتن از سفر، روزهای خوبتان را به اشتراک بگذارید.

سفر و مراقبت‌های اینترنتی!

4. از کامپیوترهای عمومی با دقت استفاده کنید!

اگر هتل به شما اینترنت ارائه ندهد، برای انجام کارهای خود ناچارید که به کافی‌نت بروید. هنگام استفاده از کامپیوترهای عمومی باید به چند نکته دقت کنید: 1) یادتان باشد هنگامی‌ که کار شما تمام شد، از حساب‌های کاربری خود خارج شوید و صفحه را به‌ صورت کلی نبندید. 2) برای اطمینان بیشتر، history و cooki های مرورگر را پاک‌کنید. 3) مراقب باشید تا مرورگر بر روی گزینه ذخیره پسورد نباشد و اگر بود، پسوردهای ذخیره‌شده مرورگر را هم پاک‌کنید.

سفر و مراقبت‌های اینترنتی!

5. موجودی حساب بانکی خود را روزانه کنترل کنید!

اگر خریدهای خود را با کارت‌های اعتباری انجام می‌دهید، مراقب سوءاستفاده برخی فروشندگان باشید. یکی از راهکارهای مهم جهت پیشگیری از این سوءاستفاده‌ها، استعلام مانده‌حساب است. در سفر سعی کنید هر روز موجودی حساب خود را چک کنید تا در صورت کسری، جلوی برداشت اضافه را بگیرید.

سفر و مراقبت‌های اینترنتی!

6. روی فایل‌ها پسورد بگذارید!

شما ممکن است در سفر بنا به شرایط مختلف، لپ‌تاپ یا سایر لوازم الکتریکی خود را گم کنید. سعی کنید بر روی فایل‌های مهم خود پسورد بگذارید تا دسترسی آدم‌های سودجو به اطلاعات شما کاهش پیدا کند. اگر فایل‌ها و نرم‌افزارهای زیادی دارید که نیاز به پسورد دارند، برای فراموش نکردن پسوردها، یک فایل اکسل از پسوردهای خود بسازید و روی آن یک پسورد بگذارید. با این راه، هیچ‌وقت پسوردهایتان را گم نخواهید کرد.

7. دستگاه‌ها را نزد خود نگه‌ دارید

گم‌شدن وسایل شما در هتل به عهده شما است نه مسئولین هتل، پس اگر حس می‌کنید که نوت بوک و یا لپ‌تاپتان نباید در اتاق بماند، یا همراه با خودتان ببرید و یا به صندوق امانات هتل بسپارید. البته سرقت از هتل، بیشتر در هتل‌های ارزان‌قیمت و یا مسافرخانه‌ها اتفاق می‌افتد. هتل‌های باکیفیت تقریباً این احتمال را به صفر رسانده‌اند.

مراقب دوربین‌های عکاسی خود باشید

مراقب دوربین‌های عکاسی خود باشید. البته این امر برای تمام وسایل الکتریکی شما که با آن عکاسی می‌کنید صدق می‌کند. عکس‌های خانوادگی شما ممکن است در حافظه گوشی و یا دوربین شما باشد، با دزدیده شدن آن، ممکن است استفاده‌های نا به‌جا از عکس‌ها صورت گیرد. پخش شدن عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی، نمونه‌ای از این استفاده‌های نابجاست.

سفر و مراقبت‌های اینترنتی!

تنظیمات حریم شخصی را جدی بگیرید!

قبل از این‌که تصاویر تعطیلات آخر هفته خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید، تنظیمات مربوط به حریم شخصی را انجام دهید. شاید نخواهید عموم مردم تصاویر شما را ببینند و یا تنها افراد خاصی بتوانند گالری عکس‌ها را مشاهده کنند. اگر تنظیمات حریم شخصی را انجام ندهید و به‌صورت عمومی تصاویر را منتشر کنید، ممکن است بعدها دچار مشکل شوید و افرادی تصاویر را ببینند که برای شما خوشایند نباشد!

با رعایت نکات بالا می‌توانید امنیت نسبتاً کاملی را در سفرها برای اطلاعات شخصی خود و همچنین گجت‌ها داشته باشید. شما چند مورد از موارد بالا را در هنگام سفر رعایت می‌کنید؟ فکر می‌کنید به جز موارد بالا، رعایت چه موضوعاتی می‌تواند امنیت ما را در طول سفر افزایش دهد؟

منبع: آکا



1398/03/25 | کد مطلب: 3197
برچسب‌ها: نکات سفر
سفر و مراقبت‌های اینترنتی!
سفر و مراقبت‌های اینترنتی! حامد احمدی
سفر و مراقبت‌های اینترنتی!

کارشناس ادبیات، کارشناس ارشد گردشگری، علاقمند به سفر و طبیعت


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور