5 دلیل برای زود بیدار شدن در سفر


همیشه زود بیدار شدن سخت نیست! خیلی اوقات لذت بخش هم هست. اگر در 5 دقیقه اول بتوانید خود را از رختخواب جدا کنید، روزی با انرژی به همراه مقدار زیادی وقت اضافه خواهید داشت. صبح زود بیدار شدن در سفر نیز الزامی است. شما در سفر، به اندازه کافی وقت ندارید پس بکوشید از زمان خود به بهترین نحو استفاده کنید. به صبح به عنوان عنصر پنجم در زندگی نگاه کنید که...

همیشه زود بیدار شدن سخت نیست! خیلی اوقات لذت‌بخش هم هست. اگر در 5 دقیقه اول بتوانید خود را از رختخواب جدا کنید، روزی با انرژی به همراه مقدار زیادی وقت اضافه خواهید داشت. صبح زود بیدار شدن در سفر نیز الزامی است. شما در سفر، به اندازه کافی وقت ندارید پس بکوشید از زمان خود به بهترین نحو استفاده کنید. به صبح به عنوان عنصر پنجم در زندگی نگاه کنید که کمی هم مقدس است.

1. از دیدن طلوع خورشید لذت ببرید

حتما بارها عکس‌های خیره‌کننده طلوع خورشید در مکان‌های مختلف را دیده‌اید. اما کمتر فرصت کرده‌اید خودتان این منظره زیبا را از نزدیک لمس کنید و عکسی به یادگار بگیرید. سفر موقعیت مناسبی است تا قبل از اینکه خورشید طلوع کند، بیرون بزنید و از تماشای منظره طلوع خورشید به وجد آیید.

2. می‌توانید صبحانه مفصلی نوش‌جان کنید

علاوه بر اینکه صبحانه، نقش مهمی در سلامتی ما دارد و مهم‌ترین وعده غذایی ما است، به یاد داشته باشید که غذا، یکی از مهم‌ترین تجارب سفر است. ما از طریق خوراک، با فرهنگ‌های مختلف آشنا می‌شویم. سعی کنید در سفرهایتان از غذاهای بومی نوش جان کنید. مطمئن باشید سفره‌های صبحانه در شهرها و کشورهای مختلف، بسیار متفاوت است. حالا که صبح زود از خواب بلند شدید، بهترین صبحانه شهری که در آن هستید را میل کنید. در مطلب «مردم دنیا صبح‌ها چه می‌خورند؟» با صبحانه‌های کشورهای مختلف آشنا شوید.

5 دلیل برای زود بیدار شدن در سفر

2. می‌توانید با فرهنگ جامعه مقصد آشنا شوید

شما در طول روز می‌توانید از مکان‌های زیادی در یک شهر دیدن کنید. اما اگر صبح زود از خانه محلی و یا هتل خود بیرون بروید، تجربه‌ای بسیار متفاوت‌تر خواهید داشت. معمولاً بومی‌های یک منطقه برای فعالیت‌های کاری زندگی خود را از صبح زود شروع می‌کنند و شما آشنایی بیشتری با فرهنگ جامعه مقصد پیدا خواهید کرد. شما صبح زود در فرانسه، پستچی‌ها و رفتگران را خواهید دید. دیدن فرهنگ جوامع محلی ایران در صبح زود نیز بسیار جالب خواهد بود.

5 دلیل برای زود بیدار شدن در سفر

3. از خلوت بودن استفاده می‌کنید

از آنجا که اغلب گردشگران و مردم بومی برای بازدید از جاذبه‌ها اواسط روز دست به کار می‌شوند، اگر صبح زود را برای بازدید از جاذبه‌ها انتخاب کنید، به نفع‌تان خواهد بود. بهره شما از موزه‌ها و مکان‌های تاریخی خلوت بیشتر است. هم‌چنین اگر صبح‌ها به سمت مراکز خرید بروید، دیگر از شلوغی این مراکز کلافه نخواهید شد و خیلی زود کارتان انجام خواهد شد.

5 دلیل برای زود بیدار شدن در سفر

4. سرحال‌تر خواهید بود

شما هنگامی‌که صبح زود بیدار می‌شوید، سرحال‌تر خواهید بود و از کسلی دیر بیدار شدن و کرخت بودن خبری نیست. هم‌چنین در انتهای روز بدن شما خسته‌تر خواهد شد و شب‌ها راحت‌تر به خواب می‌روید. زود به رختخواب رفتن و زود برخاستن به ‌سلامتی بدن شما نیز کمک می‌کند. با این روش حتی وقت ورزش کردن در صبح را نیز پیدا می‌کنید. هم‌چنین توصیه می‌کنیم مواد غذایی موردنظرتان را صبح‌ زود تهیه کنید، چراکه در این زمان، مواد غذایی سالم‌تر هستند.

5 دلیل برای زود بیدار شدن در سفر

5. زمان بیشتری در اختیار خواهید داشت

روشن و واضح است، زمانی که شما زودتر از خواب بیدار می‌شوید، برای گشت و گذار زمان بیشتری دارید. در مسافرت زمان ما محدود است بنابراین باید تا می‌توانیم از آن به بهترین نحو استفاده کنیم و این تنها در صورتی ممکن است که ما صبح زود از خواب بیدار شویم. با این روش شما خود را با مردم بومی آن مکان هماهنگ کرده و تجربه‌های بیشتری از شیوه زندگی آن‌ها و سفر به دست خواهید آورد.

لذت سفر با صبح زود بیدار شدن و برنامه‌ریزی چندبرابر خواهد شد.

زمان برای کسانی که از آن استفاده می‌کنند، صبر خواهد کرد. (داوینچی)



1398/03/25 | کد مطلب: 3200
برچسب‌ها: نکات سفر
5 دلیل برای زود بیدار شدن در سفر
5 دلیل برای زود بیدار شدن در سفر حامد احمدی
5 دلیل برای زود بیدار شدن در سفر

کارشناس ادبیات، کارشناس ارشد گردشگری، علاقمند به سفر و طبیعت


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط