Huawei P30 lite دستگاهی است که در نگاه اول، اکثر افراد تفاوت آن با یک پرچمدار را متوجه نخواهند نمی‌شوند. بدنه شیشه‌ای و زیبای این گوشی در کنار ساختار و طراحی شبیه پرچمداران، باعث می‌شود تا با محصولی با کیفیت بالا و جذاب روبرو شویم.

 Huawei P30 lite، گوشی مقرون به صرفه برای اجرای جدیدترین بازی های موبایل

در کنار این بدنه جذاب هوآوی ویژگی‌هایی را برای این دستگاه در نظر گرفته تا برای بازی کنان حرفه ای موبایل که نمی‌خواهند هزینه زیادی برای خرید گوشی کنند، شرایط مناسبی فراهم شود.

برای تشخیص اینکه گوشی‌ مدنظر ما برای بازی‌های روز مناسب است، باید دو فاکتور نرم افزار و سخت افزار را درنظر گرفت. به عنوان مثال در بخش سخت افزار باید نمایشگر با کیفیت و رزولوشن مناسب، پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی قدرتمند، حافظه رم بالا و سرعت مناسب حافظه داخلی، باتری قوی با مدیریت صحیح مصرف انرژی بررسی شود.

 Huawei P30 lite، گوشی مقرون به صرفه برای اجرای جدیدترین بازی های موبایل

در بخش نرم‌افزاری نیز گوشی باید بتواند شرایطی را فراهم کند تا هنگام بازی، دستگاه در ارائه خروجی دچار افت فریم، داغ شدن بیش از حد بدنه یا کاهش سرعت در اجرای بازی نشود. P30 lite Huawei دستگاهی است که در میان رقبای خود در بازار گوشی های میان‌رده، بهترین امتیازات را در هر کدام از این بخش‌ها دریافت می‌کند.

نمایشگر با کیفیت بالا

هوآوی برای این گوشی نمایشگری از نوع IPS LCD را در نظر گرفته که به صورت تمام صفحه طراحی شده و تنها یک ناچ قطره ای در بالای پنل آن قرار گرفته است. نسبت اندازه صفحه نمایش به بدنه دراین گوشی رقم قابل قبول 84.2% است که این نسبت بالا موجب تجربه کاربری قابل قبولی روی این گوشی می شود و وقتی کاربر دستگاه را در دست می‌گیرد، می‌تواند بیشترین استفاده از فضای در نظر گرفته شده برای نمایشگر را در اختیار داشته باشد.

 Huawei P30 lite، گوشی مقرون به صرفه برای اجرای جدیدترین بازی های موبایل

با نگاهی ریزبینانه هم نمی‌توان پیکسل‌های تشکیل‌دهنده نمایشگر 6.15 اینچی این گوشی را شناسایی کرد؛ چرا که هوآوی در آن از پنلی با رزولوشن 1080 در 2312 پیکسل استفاده کرده که تراکم پیکسل آن 415 پیکسل در اینچ مربع است. این تراکم پیکسل در بهترین حالت موازنه بین «مصرف توان الکتریکی» و «ارائه کیفیت نمایش» قرار دارد.

با در نظر گرفتن خصوصیات بالا در کنار نمایش رنگ مناسب و کیفیت بالای نور پس زمینه، می‌توانیم به بازی کنان حرفه ای موبایل این وعده را بدهیم که با Huawei P30 lite می‌توانند مدت زمان زیادی را در هر محیطی با شدت نور متغیر بازی کنند و نگران شارژ دستگاه و کیفیت ارائه بازی و حس دلپذیر آن نباشند.

سخت‌افزار قدرتمند و بروز

این گوشی مجهز به تراشه Kirin 710 است که قدرتمندترین تراشه پردازشی میان رده ساخت شرکت هوآوی تا به امروز است و در آن از 8 هسته پردازشی متشکل از 4 هسته پرقدرت Cortex-A73 در فرکانس حداکثر 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته کم مصرف Cortex-A53 در فرکانس 1.7 گیگاهرتز استفاده شده که می‌تواند عملکرد بسیار خوبی را در پردازش‌های سنگین با در نظر گرفتن مصرف انرژی متناسب داشته باشند.

در بخش پردازنده گرافیکی هم از هسته‌های گرافیکی Mali-G51 استفاده شده که حالت 4 هسته‌ای آن در این چیپست باعث می‌شود دستگاه مشکل خاصی با پردازش محتوای سنگین گرافیکی و جلوه‌های بصری موجود در بازی‌ها نداشته باشد.

 Huawei P30 lite، گوشی مقرون به صرفه برای اجرای جدیدترین بازی های موبایل

هوآوی برای این گوشی 4 گیگابایت حافظه رم ارائه کرده که می‌تواند در اجرای بازی‌های سنگین و گرافیکی بی‌نقص باشد. از سوی دیگر با وجود 128 گیگابایت حافظه داخلی، دیگر نیازی نیست افرادی که علاقه‌مند به نصب تعداد زیادی بازی سنگین روی گوشی خود هستند، نگران محدودیت فضای ذخیره‌سازی باشند؛ زیرا برای تمام این بازی‌ها، اطلاعات شخصی کاربر و... به اندازه کافی فضای حافظه موجود است.

عملکرد مناسب هسته‌های پردازشی CPU این گوشی و همچنین حالت Performance Mode که در مدیریت توان این دستگاه وجود دارد ساختاری را ایجاد می‌کند که روی P30 lite Huawei همه بازی های روز به راحتی نصب و اجرا شود. با وجود اینکه این گوشی در گروه میان‌رده جای می‌گیرد ولی باید گفت که عملکرد آن در بازی های حتی سنگین هیچ محدودیتی ندارد و می‌تواند کاربر خود را همیشه از انتخابش راضی نگه دارد.

ویژگی کاربردی و جذاب GPU Turbo

سخت‌افزار هر چقدر هم که قدرتمند باشد نیاز به نرم‌افزاری دارد که بتواند به صورت صحیح از آن استفاده کند.

 Huawei P30 lite، گوشی مقرون به صرفه برای اجرای جدیدترین بازی های موبایل

در P30 lite Huawei هوآوی مانند گوشی‌های پرچمدار خود از نرم‌افزار ویژه افزایش قدرت گرافیکی GPU Turbo استفاده کرده است که در نسخه 9.0 رابط کاربری EMUI به GPU Turbo 2.0 به روز شده است و بیشتر از نسخه اول با پردازشگر گرافیکی دستگاه قابلیت‌ سازگاری دارد. هوآوی در نسخه EMUI 9.1 نسل سوم از GPU Turbo استفاده کرده که در حال از 25 بازی پرطرفدار دنیا که گرافیک بالایی دارند به صورت اختصاصی با آن سازگار شده اند.

به بیان ساده GPU Turbo به پردازنده گرافیکی دستگاه کمک می‌کند تا بتواند محتوای گرافیکی را روان‌تر اجرا کند و هیچ عقب‌ماندگی و تاخیری در تصاویر متحرک بازی ایجاد نشود. این رابط میانی می‌تواند میزان مصرف انرژی را هنگام بازی تا 10 درصد کاهش و در عین حال عملکرد گرافیکی دستگاه نیز به نحو بارزی افزایش دهد.

حالت Performance Mode

زمانی که بازی کردن برای کاربر بالاترین اولویت را داشته باشد، می‌تواند عملکرد دستگاه را در این بخش بالا ببرد و حالت Performance Mode را انتخاب کند.

تست‌های مختلف نشان داده‌است که در این حالت توان پردازشی دستگاه تا حدود 15 درصد افزایش پیدا کند. هوآوی در این بخش دست کاربر را باز گذاشته تا زمانی که محدودیتی بابت منابع انرژی ندارد، بی‌جهت محدودیتی هم بر ارائه توان پردازشی دستگاه اعمال نشود.

با توجه به توضیحات بالا حالا می‌توان به این موضوع پی برد که چرا باید P30 lite Huawei را یک محصول بسیار جذاب برای بازی کنان حرفه ای موبایل دانست که به دنبال محصولات اقتصادی هستند.