کارخانه تولید خوراک دام عشایر در ساوه افتتاح شد


کارخانه تولید خوراک دام عشایر در ساوه افتتاح شد

با حضور رئیس سازمان عشایر کشور، سخنگوی کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم ساوه و زرندیه، فرماندار و جمعی از مسئولان، کارخانه خوراک دام عشایر شهرستان ساوه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان عشایری استان مرکزی در این آئین گفت: ظرفیت تولید کارخانه خوراک دام ساوه حدود پنج تن در ساعت است که خوراک دام‌های پرواری و شیری را تولید می‌کند.

علی اکبر منصوری بیان کرد: برای احداث این کارخانه بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است و این کارخانه قادر است علاوه بر تأمین نیاز خوراک دام عشایر استان، بخشی از نیاز دام عشایر سایر نقاط کشور را تأمین کند.

وی گفت: راه اندازی کارخانه خوراک دام ویژه عشایر استان مرکزی که در شهرستان ساوه صورت گرفته است زمینه ساز اصلاح روش تغذیه و کوچ از تغذیه سنتی به تغذیه صنعتی بوده و بستر ایجاد اشتغال و رونق تولید را در این عرصه فراهم خواهد کرد.

رئیس سازمان عشایری استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه ۹۰ درصد جمعیت عشایری استان مرکزی در شهرستان‌های ساوه و زرندیه سکونت دارند، گفت: از مجموع ۹۰ درصد جمعیت عشایری ساوه و زرندیه ۶۰ درصد آن ساکن زرندیه و ۳۰ درصد ساکن ساوه هستند و ۱۰ درصد مابقی نیز در راوه، دلیجان و خمین زیست موقت دارند.

وی در ادامه گفت: هم اکنون ۲۰ درصد نیاز استان مرکزی به تأمین گوشت دام سبک توسط عشایر تأمین می‌شود و عشایر در تولیدات لبنی و دام سنگین نیز نقش بسزایی در تأمین نیاز استان مرکزی دارند.

۱۹ کانون عشایری در ساوه، ۲۱ کانون در زرندیه، یک کانون در راوه دلیجان و یک کانون در قره‌کهریز خمین وجود دارد که این کانون‌ها در شهرستان زرندیه در مناطق قطعه چهار و قطعه سه و قطعه خرقان و در شهرستان ساوه در مناطق ییلاقی گزل‌دره، شریف آباد، رزن همدان و قشلاقی انجیلاوند، کوهپنگ، حاجی آباد و طرازناهید قرار دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا