آیت‌الله سعیدی: جسارت به عتبات تصادفی نیست


آیت‌الله سعیدی: جسارت به عتبات تصادفی نیست

تولیت حرم کریمه اهل‌بیت(س) از جسارت دشمنان به عتبات در کشورهای مختلف یاد کرد و گفت: این جسارت‌ها تصادفی نبوده بلکه یک خطی جاری از ابتدا تاکنون بوده است و ما مؤظف هستیم که عتبات را به‌عنوان عامل انسجام و وحدت حفظ کرده و قوت ببخشیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در دیدار تولیت حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم بانوی کرامت انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم ما را به «واعتصمو بحبل‌الله» امر فرموده که ابزار و لوازم این «واعتصمو» قرآن و عترت است، اینکه معصومین (ع) در کشورهای مختلفی به خاک سپرده شده‌اند گرچه دست ستم‌کاران در این کار بوده اما در نهایت خداوند متعال از این پراکنده بودن قبور، مزارها و عتبات یک هدف کلی را مورد توجه قرار داده است.

امام‌جمعه قم از اهل‌بیت (ع) به‌عنوان نجوم الهی نام برد و اضافه کرد: این نجوم الهی در زمین منتشر هستند، دوستان اهل‌بیت (ع) در هر کجا که حضور دارند به شکلی از بارگاه‌ها بهره‌مند می‌شوند که وسیله «واعتصمو بحبل‌الله» محقق شود به همین علت مزارها مورد جسارت دشمنان قرار گرفته است تا اثربخشی که این حرم‌ها دارند کاهش یابد.

آیت‌الله سعیدی از جسارت دشمنان به عتبات در کشورهای مختلف یاد کرد و گفت: این جسارت‌ها تصادفی نبوده بلکه یک خطی جاری از ابتدا تاکنون بوده است و ما مؤظف هستیم که عتبات را به‌عنوان عامل انسجام و وحدت حفظ کرده و قوت ببخشیم و هدف از این نشست‌های تولیت‌ها و تعاملات این است که برای بهبود و ارتقا اماکن و ثمردهی بیشتر و انسجام میان عتبات گام برداشته شود.

نماینه ولی‌فقیه در استان قم گفت: در میان حاکمان کشورهای اسلامی برای بشار اسد و پدر این شخصیت احترام قائل هستیم چراکه آن‌ها حقیقت را دریافته و در کنار اهداف مقدس اسلام حضور ارزشمندی داشته‌اند و هیچگاه از حمایت اسلام، اهل‌بیت (ع) و مقام معظم رهبری دریغ نکردند.

آیت‌الله سعیدی از صدام به‌عنوان مانع وحدت و انسجام ملل اسلامی نام برد و تصریح کرد: خداوند متعال با قیام مردم این فرد را برداشت و مانعی برای اتحاد کشورهای مسلمان برداشته شد و در لبنان نیز خداوند متعال امتی همانند حزب‌الله را قرار داده و امروز سید حسن نصرالله در این منطقه به عامل وحدت، انسجام، امنیت و عنصر مقاومت مقابل صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (ع) مطرح کرد: پیدایش تفکر و جریان‌های مختلف در کشورهای اسلامی نشان می‌دهد که دشمن به دنبال آزار و تجاوز به مردم بی‌گناه کشورهای اسلامی بوده است اما ملل اسلامی با یکدیگر متحد شده و توانستند جریان‌هایی همانند داعش و تکفیری‌ها را از کشور خود خارج کنند و به پیروزی برسند هر چند این پیروزی بدون هزینه نیز نبوده است.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: دشمن به دنبال این بود که هر کشوری در خاورمیانه به دنبال منافع خود باشد و اسلام را نادیده بگیرد به این معنا که ناسیونالیسم را تقویت می‌کردند تا از اتحاد ملل اسلامی جلوگیری کنند اما با هوشیاری ملل اسلامی نتوانستند به هدف خود برسند.

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی زیر پرچم حزب الله بر دیگر جریان‌ها غالب هستند، مطرح کرد: اگر جریان‌های دیگر زیر این پرچم قرار گیرند مورد حمایت قرار می‌گیرند در غیر این صورت جایگاهی نخواهند داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست