کافه گردی در تهران، به کجا بریم؟


کافه گردی در تهران، به کجا بریم؟

امروزه کافه گردی در تهران به یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه‌ی پایتخت نشینان تبدیل شده است. قطعا محیطی دلنشین برای استراحت کوتاه و صرف نوشیدنی‌ها و دسر‌های خوشمزه، خستگی‌های روزمره را رفع می‌کند. همین امر موجب رونق بازار کار کافه‌ها و کافی شاپ‌های تهران شده، به طوری که در اکثر خیابان‌های تهران نمونه‌های متنوعی از آن‌ها به چشم می‌خورند

امروزه کافه گردی در تهران به یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه‌ی پایتخت نشینان تبدیل شده است. قطعا محیطی دلنشین برای استراحت کوتاه و صرف نوشیدنی‌ها و دسر‌های خوشمزه، خستگی‌های روزمره را رفع می‌کند. همین امر موجب رونق بازار کار کافه‌ها و کافی شاپ‌های تهران شده، به طوری که در اکثر خیابان‌های تهران نمونه‌های متنوعی از آن‌ها به چشم می‌خورند؛ اما آنچه برای اکثر کافه گردان اهمیت دارد، فضای دنج و منوی موجود است. اگر هوس کافه گردی در تهران کردید، با ما همراه باشید؛ در این مطلب با معرفی بهترین کافه‌های تهران، شما را برای انتخاب مکانی مناسب راهنمایی می‌کنیم.
کافه گردی در تهران، به کجا بریم؟
کافه گل رضاییه
این کافه یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین کافه‌های پایتخت است. جالب است بدانید که کافه گل رضاییه، روزگاری پاتوق دنج هنرمندانی همچون صادق هدایت و فروغ فرخزاد بوده و همین امر یکی از دلایل محبوبیت این کافه می‌باشد. امروزه این کافه با همان فضای داخلی و دکوراسیون زمان اوج خودش در دهه ۴۰ و ۵۰، میزبان علاقه‌مندان به کافه گردی در تهران است. در رابطه با کافه گل رضاییه باید به نکته‌ی مهمی توجه کنید؛ قبل از اینکه به این کافه بروید حتما از قبل جای خود را رزرو کنید، در غیر این صورت وارد شدن به کافه غیر ممکن است. باید در نظر بگیرید که این کافه به دلیل معروف بودن کمی هزینه‌های شما را بالا می‌برد؛ اما اگر مشکل قیمت ندارید و دنبال یک جای دنج و کلاسیک می‌گردید، کافه گل رضاییه را در اولویت قرار دهید.

آدرس: تهران- خیابان سی تیر- بالاتر از موزه آبگینه
کافه گردی در تهران، به کجا بریم؟
کافه مسعودیه
این مکان علاوه بر اینکه یک کافه دنج و سنتی می‌باشد؛ یکی از جاذبه‌های گردشگردی تهران هم محسوب می‌شود. عمارت مسعودیه با معماری دلنشین ایرانی، پنجره‌های چوبی مشبک رنگی و حیاطی دلباز در مرکز عمارت بهترین مکان برای گذراندن اوقات فراقت خواهد بود. صدای فواره‌های آب لذت حضور در این کافه‌ی تاریخی را دوچندان می‌کند. فضای داخلی این کافه کاملا قدیمی و سنتی می‌باشد و طوری تزئین شده که لحظات نابی را برای مهمانان علاقه‌مند به کافه گردی در تهران فراهم می‌کند.

آدرس: تهران- بهارستان- خیابان مصطفی خمینی- خ امیر کبیر- خ ملت- بالاتر از ایستگاه مترو - عمارت مسعودیه
کافه گردی در تهران، به کجا بریم؟
کافه غولی؛ عجیب در نام متفاوت در مزه
کافه غولی در واقع کافه‌ای نقلی است با فضایی کاملا ایرانی، داخل کافه دور تا دور دیوار‌ها نوشته‌هایی است که برایتان از تفاوت غول‌ها و دیو‌ها نوشته است. غول‌هایی که سرشت پاکی دارند تا دیو‌هایی که ذاتشان بدی و تاریکی است. آهنگ‌های اصیل ایرانی وپیدا کردن نشانه‌هایی که شاید سال‌های سال است آن‌ها را گم کرده‌ایم. "دایی کوروش" باهمراهی همسرش " بانو ایرانخواه" از غول‌ها با نوشیدنی و خوراکی‌هایی عجیب در نام و متفاوت در مزه پذیرایی می‌کنند.
این زوج خوشرو سنت قصه‌گویی و قصه‌خوانی را در کافه‌شان زنده کرده‌اند.
کافه غولی به خاطر فضای ایرانی‌ای که دارد محل خوبی برای دورهمی‌های گردشگر‌های خارجی است. این در حالی است که این کافه از طرف جشنواره جهانی فیلم فجر به جزو پنج کافه برگزیده‌ای شده که قرار است میزبان مهمانان خارجی این جشنواره باشد.

آدرس: تهران- بین حافظ و استاد نجات الهی - خیابان پورموسی

کافه گردی در تهران، به کجا بریم؟
کافه دیاموند
کافه‌های متنوعی در میدان فردوسی قرار دارند که میزبان ملاقات‌های دوستانه است. اگر گذرتان به این منطقه افتاد سری به کافه دیاموند بزنید. محیط دنج و صمیمی، سیستم تهویه مناسب، منوی فوق العاده و قیمت‌های مناسب از جمله مواردی است که باعث محبوبیت بالای این کافه در میان جوانان شده است. توجه داشته باشید اگر قصد دارید در حیاط آنجا بنشینید، حتما از قبل جای خود را رزرو کنید.

آدرس: تهران- میدان فردوسی- خیابان ویلا (نجات اللهی) - خیابان فلاح پور-پلاک ۳۳
کافه گردی در تهران، به کجا بریم؟
کافه سام؛ مدرن و لاکچری
اگر به دنبال یک کافه‌ی مدرن و لاکچری می‌گردید، کافه سام را به شما پیشنهاد می‌کنیم. جالب است بدانید که این کافه در دو شعبه مشغول بکار می‌باشد و شما از هر کدام که نزدیک‌تر است می‌توانید استفاده کنید. در نظر داشته باشید که کافه سام برای جمع‌های بیشتر از ۳ نفر بسیار مناسب است؛ همین امر سبب شده تا روزانه میزبان جمع‌های دوستانه و جشن تولد‌های بسیاری باشد؛ بنابراین اگر بدنبال یک جای دنج صمیمی برای ملاقات‌های دونفره هستید، بدنبال جای دیگری باشد.

آدرس ۱: تهران- تقاطع خیابان خدامی و آفتاب، ضلع جنوب شرقی، جنب پارک، ساختمان مادیران
آدرس۲: تهران- خیابان فرشته- مرکز خرید سام سنتر- طبقه دوم
کافه گردی در تهران، به کجا بریم؟
کافه ویونا پلازا؛ دنج و مدرن
کافه وینا پلازا یکی از بهترین کافه‌های دنج تهران در منطقه‌ی زعفرانیه است. دکوراسیون داخلی مدرن، چیدمان صمیمی صندلی‌ها و تابلو‌های خاص، این کافه را به محیطی دنج برای ثبت لحظات به یادماندنی تبدیل کرده است. کیفیت بالای سرویس‌های این کافه شما را مشتری دائم خود می‌کند؛ بخصوص که نمی‌شود از صبحانه‌ی خوشمزه اش چشم پوشی کرد.

آدرس: تهران- خیابان ولیعصر – خیابان زعفرانیه – سه راه آصف – مجتمع تجاری زعفرانیه پلازا – طبقه دوم
کافه گردی در تهران، به کجا بریم؟
کافه آوانسن؛ دنج و دم دست
کافه آوانسن یکی از مکان‌های دنج و دم دستی برای افرادی است که قصد دارند اوقات فراغت خود را به خوشی بگذارانند. میز و صندلی‌های چوبی با بالشتک‌های رنگی نمای داخلی کافه را بسیار ساده و در عین حال رنگارنگ کرده اند. جالب است بدانید این کافه در طبقه‌ی بالای سینمایی در بلوار کشاورز واقع شده است؛ پس از فرصت استفاده کنید و با تماشای فیلم مورد علاقه تان لحظات خوشی را سپری کنید.

آدرس: بلوار کشاورز-بعد از خیابان شانزده آذر – سینما بلوار
کافه گردی در تهران، به کجا بریم؟
کافه رستوران کاوالی؛ محلی برای قرارهای خاص
کافه رستوران کاوالی را می‌توان برای قرار‌های خانوادگی بسیار خاص و مهم انتخاب می‌کرد. با ورود به این کافه دهانتان باز می‌ماند، محیطی بسیار مجلل و لوکس با معماری اروپایی شما را محو خود می‌کند. کافه رستوران کاوالی در دوطبقه آماده‌ی پذیرایی از مهمان خود است. طبقه‌ی اول با محیطی دنج و صمیمی برای قرار‌های دوستانه و طبقه‌ی دوم (VIP) برای قرار‌های کمی رسمی‌تر مناسب ترند. قطعا این مکان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کافه گردی در تهران است. اگر جز آن دسته از افرادی هستید که بسیار خاص پسند هستند و بدنبال کافه‌های لاکچری برای قرار‌های کاری و رسمی می‌گردند، کافه رستوران کاوالی بهترین انتخاب است.

آدرس: تهران- فرحزاد شمالی پلاک ۲۵ رستوران بین اللملی کاوالی

کافه های سیار تهران

کافه گردی در تهران، به کجا بریم؟
کافه وی یا کافه راه؛ ساده و صمیمی
آنچه باعث وجه تمایز و جذابیت کافه وی نسبت به سایر کافه‌های تهران می‌شود؛ سیار بودن آن است. کافه وی یا همان کافه راه توسط زوج جوانی به نام‌های ذکرا و فرزاد اداره می‌شود. این زوج دوست داشتنی و خوش برخورد، هر شب از طریق شبکه‌های اجتماعی، موقعیت فردای خود را اطلاع رسانی می‌کنند تا دوستداران کافه‌های سیار از آنجا باز نمانند. در منوی این کافه سیار ساندویچ، قهوه و شربت ارائه می‌شود. یکی از دلایل استقبال زیاد مردم از کافه وی، قیمت‌های بسیار پایین می‌باشد؛ به‌طوری که رنج قیمت تمام اقلام آن بین ۵ تا ۸ هزار تومان است.
کافه گردی در تهران، به کجا بریم؟
پین کافه، کافه ی فرهنگساز
پین کافه یکی دیگر از کافه‌های سیار تهران می‌باشد که با هدف فرهنگسازی در عرصه‌ی کافه‌های سیار شروع به فعالیت کرده اند. در پین کافه می‌توان ساندویج و انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم را سفارش داد. پین کافه در روز‌های سه شنبه به افرادی که با دوچرخه با آنجا بروند یک فنجان قهوه رایگان می‌دهد.
کافه گردی در تهران، به کجا بریم؟
کافه ون کوک، صیمیم و متفاوت
ون کوک یکی از کافه‌های سیار‌های متفاوت تهران می‌باشد که علاوه بر ارائه‌ی انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، غذا‌های خوشمزه‌ای هم در منوی خودش قرار داده است. برخورد عالی، فضای صمیمانه و غذا‌های بسیار متفاوت و با کیفیت از حمله مواردی هستند که جوانان زیادی را به سمت ون کوک جذب می‌کند. اگر قصد سفر به تهران دارید یا ساکن این شهر هستید، پیشنهاد می‌کنیم دقایقی را مهمان کافه‌های سیار باشید و شک نکنید که عاشق نوع برخورد و کسب و کار و تلاش تحسین برانگیزشان خواهید شد.
کافه گردی در تهران، به کجا بریم؟
کافه کتاب های تهران؛ آرام و دلنشین
در بین تمام کافه‌های تهران که هر یک می‌توانند انتخابی عالی برای قرار‌های دوستانه و صمیمانه باشند، هیچ کدام به اندازه‌ی کافه کتاب‌ها حال و هوای آرام و دلنشین ندارند. در چند سال اخیر کافه کتاب‌هایی مانند کافه کراسه، کافه شهر کتاب فرشته، کافه لحظه و کافه نام به شدت مورد توجه کتاب خوان‌ها واقع شده و می‌تواند بعدازظهر‌های به یادماندنی را برایتان رقم بزند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر