سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سیستان وبلوچستان به 170هزار هکتار رسید


سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سیستان وبلوچستان به 170هزار هکتار رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در نشست کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی استان گفت بر اساس برنامه ریزی‌ های وزارت جهاد کشاورزی، اقدامات پیشگیرانه و کنترلی سازمان حفظ نباتات ،سازمان جهادکشاورزی استان از اسفندماه سال گذشته تاکنون با بکارگیری امکانات و تجهیزات در اختیار، در سطح 170هزار هکتار در 11شهرستان کنارک،...

به گزارش ایسنا- زورقی افزود: هم اکنون، اقدامات پیشگیرانه و سم پاشی‌ عرصه های درگیر این آفت با قدرت در مناطق جنوبی استان حال انجام است .

زورقی گفت: تاکنون ۱۵میلیارد ریال اعتبار در خصوص مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در اختیار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت و جوابگوی وسعت کار در حال انجام نیست.

وی بیان کرد: تاکنون برای مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در سیستان وبلوچستان بیش از ۶۰میلیارد ریال هزینه شده است و از بابت خرید سم به شرکت‌های تولید کننده سم بدهکار شدیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فوری ترین نیاز بخش کشاورزی برای مبارزه با ملخ صحرایی با توجه به روند افزایشی سطح آلودگی را تهیه سم و سمپاش اعلام کرد و افزود: بالاترین رقم مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در سیستان وبلوچستان است .


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته