در صنعا حتی آب آشامیدنی هم پیدا نمی‌شود


در صنعا حتی آب آشامیدنی هم پیدا نمی‌شود

وزیر بهداشت و جمعیت کشور یمن تاخیر سازمان ملل در کمک رسانی به کودکان بیمار یمنی را نا امید کننده توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المسیره، وزیر بهداشت و جمعیت کشور یمن تاخیر سازمان ملل در کمک رسانی به کودکان بیمار یمنی را نا امید کننده توصیف کرد. دکتر طاها المتوکل در سخنانی از کندی عملیات یونیسف در کمک رسانی به کودکان یمنی اظهار تاسف کرد.

وی گفت: بر خلاف شعارهای سازمان ملل صندوق حمایت از کودکان این سازمان به وعده هایش در کمک به کودکان بیمار به خصوص کودکان مبتلا به دیفتری عمل نکرده است. بسیاری از کودکان یمنی به خاطر تخریب زیرساختارهای کشور یمن به دست نیروهای متجاوز سعودی به بیماریهای مختلفی مبتلا می شوند.

به گفته دکتر طاها یونیسف گفته بود قصد دارد کمپی برای درمان کودکان مبتلا به دیفتری و دیگر بیماری های واگیردار احداث کند ولی ظاهراً به درخواست های عربستان برای خودداری از این کار جواب مثبت داده است.

طبق آمارهای دولت یمن به خاطر تخریب زیرساختارهای این کشور در بعضی از نقاط پایتخت حتی آب بهداشتی نیز یافت نمی شود. شرایط بد بهداشتی در بیشتر نقاط پایتخت و دیگر شهرها موجب همه گیر شدن بیماری های عفونی شده است.

وزیر بهداشت یمن در کنفرانس مشترک با اعضای صندوق یونیسف گفت: در حال حاضر بسیاری از کودکان یمنی دچار سوءتغذیه هستند و باید هرچه سریع تر تحت تدابیر درمانی قرار گیرند.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کی یف طی یک هفته بیش از 3500 سرباز خود را در محور دونتسک از دست داد